Sandvika Legesenter

Tlf: 67 80 86 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Sandvika Legesenter

En av de beste.

Lege: Kenneth Sagedal Skrevet

Engasjert, morsom, kunnskapsrik, lærevillig og empatisk. Han er en lege som virkelig tar seg tid og vil finne ut av hvordan han best mulig kan hjelpe deg. Er han usikker, sier han i fra og undersøker for å finne ut.

Jeg savner han som fastlege og de som får han er heldige! Om jeg hadde bodd i Oslo/Akershus hadde jeg aldri byttet fastlege.

Du trenger aldri grue deg til å dra til Dr. Sagedal. Takk for alle fine årene.

Uinteressert, ikke engasjert

Lege: Astrid Boon Mundal Skrevet

Da jeg trenge noen, var til og med fastlegen fraværende. Jeg har brukt denne legen i noen år. De gangene jeg har oppsøkt henne fordi jeg trengte hjelp, har jeg opplevd henne som uinteressert og fraværende. Min bror døde bare 40 år gammel. Dødsfallet skjedde brått og uventet. Selvfølgelig et sjokk og et traume, spesielt siden jeg hadde mistet så mange bare få år tidligere. Jeg oppsøkte Mundal og forklarte situasjonen, blant annet fordi jeg trengte sykemelding. Jeg var nærmeste pårørende til avdøde, og i tillegg til sorgen var det mye praktisk som skulle håndteres etter dødsfallet. Legen virket helt uinteressert. Hun så inn i pc-skjermen da jeg snakket og virket uvillig til å gi meg sykemelding, selv da jeg forklarte at dødsfallet var ekstra belastende siden min eldste bror døde av leukemi noen år tidligere. Jeg hadde kanskje forventet at legen skulle foreslå hjelp, som sorggrupper eller lignende, men i stedet gikk jeg ut av legekontoret uten støtte og med sykemelding på fire dager! Dette er noen år siden, og jeg føler at jeg aldri fikk tid eller rom til å bearbeide sorgen på en ordentlig og verdig måte.

Fantastisk dyktig lege

Lege: Thomas Helvig Skrevet

Har hatt Thomas som lege siden februar, og er den beste legen jeg har hatt i mitt liv. Han tar deg seriøst, lytter, og er samarbeidsvillig. Minus med legesenteret er telefonkøen, som er umulig å komme gjennom til tider.

Dyktig, profesjonell og imøtekommende

Lege: Thomas Helvig Skrevet

Jeg har hatt Thomas Helvig som fastlege i 7 måneder nå, og har slitt med en del helserelaterte problemer. Thomas har tid på kort varsel, tar seg god tid, hører på deg som pasient og man merker at man blir tatt alvorlig og ivaretatt godt som pasient. Til tross for at jeg nå har flyttet ut av Bærum kommune, har jeg beholdt Thomas som fastlege grunnet hans behagelige vesen og nivå av profesjonalitet. Han er et medmenneske som ser deg som et individ, ikke kun en diagnose.

Ikke den beste legen jeg har hatt

Lege: Astrid Boon Mundal Skrevet

Legen skriver journalen mens pasienten forteller om sitt problem. Gir sjelden råd men spør pasienten hva den vil.

Veldig go lege

Lege: Astrid Boon Mundal Skrevet

Jeg er så glad for å ha fått deg som lege:)
Du er veldig godt menneske å veldig hjelpsom. Om du ikke får hjelpt så henviser du til folk som kan hjelpe til. Jeg er enormt takknemlig for alt du har gjort for meg. Anbefaller deg på det sterkeste :)

Fornøyd

Lege: Astrid Boon Mundal Skrevet

Har brukt Mundal i flere år, både for meg og mine to barn. Hun kan nok virke noe kort, men vi opplever å bli tatt seriøst og hun lytter og henviser videre hvis det er nødvendig.
Ser at flere skriver at hun stresser med tiden, men det er kanskje ikke så rart - en legetime er jo tross alt bare et kvarter. Hvis hun skulle blåse i dette ville jo timene for de som kom etter bli mye forsinket... Tror de fleste ville synes det er ganske irriterende også. For de som har flere ting å ta opp, er det jo bare å si fra om dette når man bestiller, så får man sikkert to timer etter hverandre.

Veldig flink og trygg lege

Lege: Kenneth Sagedal Skrevet

God på faget sitt, og jeg er aldri i tvil om at han ikke vet hva han snakker om. Får alltid klar beskjed om hva som er galt uten rom for tvil. Flink til å forklare hva som er galt og hvorfor på et nivå så jeg som ufaglært forsår hva han snakker om.

Dyktig og sympatisk fastlege

Lege: Tollef Jahren Skrevet

Min familie har brukt denne fastlegen i mange år og er svært fornøyd. Han lytter til det man har å si, fremstår kunnskapsrik og oppdatert, og han henviser til spesialist når dette er ønskelig/nødvendig. Ellers følger han opp med prøvetaking etc. og sender brev med prøvesvar (og forklaring der dette trengs). Legesenteret er bemannet med hyggelig og dyktig personale.

En fremragende fastlege

Lege: Kenneth Sagedal Skrevet

Opplever Sagedal som meget empatisk og faglig grundig. Ham møter deg godt forberedt og fatter lynraskt poenget. Han er effektiv. Kan virke en smule stresset, som alle mennesker, men tar seg meget raskt og vennlig inn. Det er utrolig betryggende å ha en så dyktig og flott fastlege.

Snill og flink lege, forferdelig legesenter

Lege: Thomas Helvig Skrevet

Når jeg har vært hos han har han vært veldig grei og forståelsesfull. Veldig proff og hyggelig! Men jeg har byttet nå rett og slett fordi helsesekretæren er veldig uproffesjonell. Ringte inn i en krisesituasjon og ble nærmest latterliggjort da jeg lurte på om det var mulig å få akuttime på dagen. Vedkomne satt også og så på fotballkamp i skranken første gang jeg var der... Lokalet er også veldig lite forsseggjort. Gir derfor 4 stjerner fordi legen fortjener 5, men legesenteret må virkelig gjøres noe med!

Ikke å anbefale

Lege: Astrid Boon Mundal Skrevet

Var min fastlege i omtrent to år. Følte ved flere anledninger at jeg ikke ble tatt seriøst, og at hun hadde en nedlatende holdning til pasienten, med kommentarer som hverken var objektive eller profesjonelle.

Utrolig flink lege

Lege: Thomas Helvig Skrevet

Har hatt Thomas som fastlege i 2 år og kunne ikke vært mer fornøyd. Han setter seg virkelig inn i problemene jeg kommer med, og bistår alltid med god hjelp.

Lite tilgjengelig

Lege: Tollef Jahren Skrevet

Dette er den tredje fastlegen jeg har hatt i mitt liv. Den eneste grunnen til at jeg har byttet tidligere er fordi jeg har flyttet. Denne gangen er det annerledes. Dette er den dårligste legen jeg har hatt. Følger ikke opp og er lite tilgjengelig. Han fremstår dessuten som faglig svak. Har ikke annet valg enn å bytte fastlege selv om jeg ikke skal flytte til andre steder av landet

Man skal lete lenge etter en så dyktig lege

Lege: Kenneth Sagedal Skrevet

Doktor Sagedal må være den beste fastlegen i Norges land. Man skal lette lenge etter en lege som er så menneskelig, engasjert og profesjonell som han. Jeg gruer meg allerede til han går av med pensjon.

Veldig fornøyd

Lege: Astrid Boon Mundal Skrevet

Synes det er trist å lese at så mange er misfornøyde med henne. Selv er jeg/vi veldig fornøyde. Hun har vært min og mine barns fastlege i mange år. Hun tar alltid problemene våre alvorlig, og sender oss videre til undersøkelse/spesialist heller en gang for mye enn en gang for lite. Vi føler oss trygge på at hun har den kompetanse og erfaring som trengs til å ivareta vår helse. Dessverre er en legetime svært kort, og jeg ser også det som nevnes av flere her, at hun stresser med tiden, men det har jeg full forståelse for. Det er ikke lite hun skal rekke på en kort legevisitt: hun skal ha tid til å lytte, undersøke plagen, skrive alt inn i journalen, kanskje skrive henvisning eller andre nødvendige papirer, finne nødvendige navn/spesialister/helseforetak for viderebehandling, ta div. telefoner for å undersøke noe osv. Jeg er faktisk ganske så imponert over at hun klarer er sånt arbeidspress dag etter dag. Dessverre er det ofte slik at man sier ifra når man er misfornøyd, men ikke når man er fornøyd, og det er kanskje derfor hun scorer så lavt på totalvurderingen her. Vi er iallefall veldig fornøyde og kommer aldri til å bytte henne ut.

Fornøyd!

Lege: Astrid Boon Mundal Skrevet

Har gått til henne lenge, og har ikke vært misfornøyd. Veldig flink og henviser videre ved behov. Utfører behandlinger bra, og beskriver hele tiden hva hun gjør slik at jeg vet hva som skjer når hun utfører undersøkelsen. Jeg er fornøyd:)

Den beste lege vi har hatt

Lege: Thomas Helvig Skrevet

Både min mann og jeg har hatt Helvig som fastlege de to siste årene. Han er en dyktig lege, tar seg tid til å snakke og undersøker alltid de problemer vi kommer med. Han har et behagelig vesen og gir tillit sin unge alder til tross.

Gode vurderinger, forklarer også bra!

Lege: Kenneth Sagedal Skrevet

En slik lege liker jeg, han forteller meg hva som skjer med kroppen og hvordan jeg best kan takle det.

Mangelfull utredning og oppfølning

Lege: Tollef Jahren Skrevet

Hyggelig og sympatisk som person, men har følelse av at han ikke lytter til pasienten og er genuint interessert i å finne diagnose. Overser opplysninger og henger seg fast i kun enkelte symptomer. Føler ikke at jeg får en (riktig) diagnose eller nøye utredning hos legen og savner å bli henvist videre til spesialister slik tidligere leger har gjort slik at jeg føler jeg får den oppfølgningen og utredninger jeg trenger for å være trygg.