Akerselva Medisinske Senter

Bergensgata 12 0468 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved Akerselva Medisinske Senter

Lite empatisk og på grensen til uforsvarlig

Lege: Nusrat Hussain Skrevet

Generelt en veldig vond og kjip opplevelse å ha henne som lege. Forlot som regel legekontoret i tårer pga frustrasjon på grunn av dårlig oppfølging, å ikke bli tatt seriøst eller lyttet til. Hun fremstår surrete, og sa selv at hun ikke visste så mye om det jeg spurte om. Hun kom sent til legetimer flere ganger og forvekslet/glemte pasienter mens jeg var der. Hun gir svært dårlig oppfølging og hun sier at ting er gjort selv om det ikke er det. Hun glemte å sende en henvisning og det tok nesten 5 uker før den ble sendt (etter mange påminnelser). Et annet minus er at kontoret er rotete og fremstår skittent.

Flink, men rotete

Lege: Nusrat Hussain Skrevet

Jeg opplevde Nusrat som hyggelig og flink, men på min første konsultasjon satt hun i telefonkø for et privat ærend i løpet av timen. Jeg skjønner at hun ville unngått dette hvis hun kunnet, men jeg syntes at det gikk utover kvaliteten på konsultasjonen.
Min andre time betalte jeg for på legekontoret, men ble likevel fakturert dagen etter. Jeg ringte samme dag og informerte om feilen, men de glemte å slette fakturaen og nå har jeg et inkassovarsel som jeg må få bekreftet fjernet hos Convene. Så jeg har byttet fastlege, fordi jeg følte at jeg måtte passe på at ting ble riktig når jeg var pasient her.

Dårlig

Lege: Nusrat Hussain Skrevet

Var på svangerskaps kontroll og hun viste ingen interesse. Kontrollen varte i ett par min og hun gjorde ingen av de tingene man skal gjøre på en kontroll. Hun hadde også tre andre pasienter som var satt opp på samme tid. Dette var mitt første møte med legen og blir også mitt siste!

Veldig mangelfull og bekymringsverdig time

Lege: Nusrat Hussain Skrevet

Dette var første gang (og siste) jeg var innom hos Nusrat. Jeg møtte opp i god tid og ga beskjed om at jeg var der. Var etterhvert siste på møteværelset og fortsatt ble jeg ikke hentet, dette kontoret er ganske lite så man kunne godt høre de pratet inne på selve kontoret. Det tok 20 minutter over tid for timen min og og to beskjeder før jeg til slutt fikk komme inn, og omtrent hele tiden mens jeg satt og ventet hørte jeg lege og legesekretæren (?) skravle fritt inne på kontoret.

Når jeg først kom inn, (jeg skulle fjerne et par føflekker) spurte jeg om legen hadde tid til å ta de 3 føflekkene jeg hadde skrevet om i timebestillingen. men det var det visst ikke tid til, hun ville bare fjerne en så de fikk teste, så fikk jeg bestille ny time for å ta resten senere,

Så ble jeg ført inn for å ta selve operasjonen. Her var det veldig rotete og hun lette blant mange esker med forskjellig utstyr før hun fant bedøvelsen, satte denne og tok så på seg hansker, så forlot hun rommet, med hansker på og skulle visstnok hente noe utstyr (ga ikke beskjed) så hun tok på dørhåndtak både her og ellers i bygget uten å bytte hansker eller rengjøre noe på nytt. Når hun kom inn igjen gjennomførte hun inngrepet kjapt og greit, tok toppen ti sekunder (hadde ikke tid til å ta de to andre..) før hun presset en bit tørkepapir til det blødende såret og sa de ikke hadde bandasjer, puttet to små 'finger'-plaster i kryss over tørkepapiret. Og ba meg om å stikke på apoteket på vei hjem og kjøpe bandasjer selv.

Alt i alt er dette det mest hårreisende jeg har vært borti innenfor norsk helsetjeneste og jeg byttet fastlege og legesenter på dagen når jeg kom hjem.

Liten forståelse for pasienten

Lege: Rosemary Oche Kwengoua Skrevet

Man blir møtt som en total fremmed etter flere besøk, og mer opptatt av betaling. Man er i en sårbar situasjon når man oppsøker lege, noe hun ikke tar hensyn til