Herøy legesenter

Telefonnummer70 08 14 6070 08 14 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Eggesbøveien 11 6092 Fosnavåg

Siste vurderinger av Herøy legesenter

Vi kommuniserer godt, og jeg opplever gjensidig tillit

Lege: Jan Magne Frislid Skrevet

Jeg har hatt han som fastlege i 1,5 år. Det har vært mye helseproblemer og behov for utredning, oppfølging og behandling. Jeg har opplevd han som distre/stressa, men likevel tilstede, lyttende og støttende. Jeg opplever at han sitter i "fastlege-klemma", med altfor mange oppgaver, som det burde vært merkantilt personale som tok seg av. Jeg har fått henvisninger og resepter til rett tid, og Jan har alltid tatt meg på alvor.

Distre, arrogant og lite hjelpsom

Lege: Jan Magne Frislid Skrevet

Ikke en spesielt god lege.

Har vært med han i ett år og jeg er mildt sagt skuffet. Legen fremstår som lite interessert i å hjelpe, han sier han vil men gjør ikke noe for å hjelpe.
Arbeidsplassen er rotete med hauger av post-it lapper overalt og han bruker mye tid av mine minutter på å klage på data-systemet til legesenteret.

Før jeg skiftet til han hadde jeg en henvisning til sykehus for en utredning som ble avvist med fotnote "om du (fastlege) er uenig med denne avgjørelsen ta kontakt og vi (sykehuset) vil ta inn pasienten for utredning." Jeg ba han om å gjøre dette men legen nektet med begrunnelse at jeg har blitt avvist og dermed var det ikke noe vits i å prøve igjen.

Vil ikke sende henvisninger til fysioterapaut og psykolog, fikk beskjed om at det kunne jeg ordne selv og skrev ut noen papirer som jeg selv skulle ta kopier av, lete på internett etter behandlingssteder og sende henvisningene selv.

I sammenheng med ett NAV møte ble det sagt "Det er ikke min jobb å skrive henvisninger, skal jeg gjøre det så går jo hele dagen og jeg får ikke gjort noe"

Til NAV har han sagt at det eksisterer henvisninger for behandling hos psykolog og venter på svar når han selv ikke har sendt noen.

NAV ønsket ny og oppdatert behandlingsplan, det tok måneder og flere purringer før det forelå. I ettertid viser det seg at det allerede eksisterte en behandlingsplan fra før men meg som pasient hadde aldri hørt om den før NAV tok det opp med meg og legen har ikke sagt noe om den til meg og bare sendte meg hjem for å vente på instruks fra NAV.

NAV har nå gitt meg instruks om å bytte lege.

Usympatisk

Lege: Jan Magne Remøy Skrevet

Dårlig til å lytte og ikke flink med psykiske plager.Ga en veldig nedenfra og opp holdning og virker usympatisk

Flink lege

Lege: Ingebjørg Alice Toftesund Skrevet

Er en flink lege som undersøker nøye og er hun i tvil sender hun pasienten videre.
Eneste som jeg mener kan bli bedre er at hun kanskje bør ser mer på pasient enn pc, men forstår ting må skrives. Jeg føler av og til hun har dårlig tid, merker det på kroppsspråket noe som jeg kan forstå men som er viktig å ikke vise. Har tidspress.

men Tommel opp :-)

Bør finne seg noe annet å gjøre

Lege: Jan Magne Remøy Skrevet

Etter mange timer med forskjellige leger er denne legen garantert det værste jeg har opplevd. Jeg har hatt psykiske plager siden barndom og han uttaler seg foran andre leger at jeg later som jeg er psykisk syk for å få medisiner. Og uttaler seg at jeg er rusmisbruker. Dette er en lege som ikke setter seg ned og lytter og ser helheten i pasienten. Anbefales ikke!!