Herøy Legesenter Møre og Romsdal

Eggesbøvegen 11 6092 Fosnavåg

Siste vurderinger av behandlere ved Herøy Legesenter Møre og Romsdal

Distre, arrogant og lite hjelpsom

Lege: Jan Magne Frislid Skrevet

Ikke en spesielt god lege.

Har vært med han i ett år og jeg er mildt sagt skuffet. Legen fremstår som lite interessert i å hjelpe, han sier han vil men gjør ikke noe for å hjelpe.
Arbeidsplassen er rotete med hauger av post-it lapper overalt og han bruker mye tid av mine minutter på å klage på data-systemet til legesenteret.

Før jeg skiftet til han hadde jeg en henvisning til sykehus for en utredning som ble avvist med fotnote "om du (fastlege) er uenig med denne avgjørelsen ta kontakt og vi (sykehuset) vil ta inn pasienten for utredning." Jeg ba han om å gjøre dette men legen nektet med begrunnelse at jeg har blitt avvist og dermed var det ikke noe vits i å prøve igjen.

Vil ikke sende henvisninger til fysioterapaut og psykolog, fikk beskjed om at det kunne jeg ordne selv og skrev ut noen papirer som jeg selv skulle ta kopier av, lete på internett etter behandlingssteder og sende henvisningene selv.

I sammenheng med ett NAV møte ble det sagt "Det er ikke min jobb å skrive henvisninger, skal jeg gjøre det så går jo hele dagen og jeg får ikke gjort noe"

Til NAV har han sagt at det eksisterer henvisninger for behandling hos psykolog og venter på svar når han selv ikke har sendt noen.

NAV ønsket ny og oppdatert behandlingsplan, det tok måneder og flere purringer før det forelå. I ettertid viser det seg at det allerede eksisterte en behandlingsplan fra før men meg som pasient hadde aldri hørt om den før NAV tok det opp med meg og legen har ikke sagt noe om den til meg og bare sendte meg hjem for å vente på instruks fra NAV.

NAV har nå gitt meg instruks om å bytte lege.

Grundig og lyttende

Lege: Jørn Tunheim Kippersund Skrevet

Hadde Jørn som fastlege i mange år, og ville trolig fortsatt hatt det hadde jeg ikke flyttet. En meget dyktig lege som tar seg tid, lytter og ønsker å hjelpe. Fikk alltid hjelpen jeg hadde behov for, om det gjaldt sykdom, skader eller annet. En lege som er engasjert i hvert enkelt tilfelle en pasient kommer med og som ikke gir seg før det er funnet en løsning.

Den mest forståelsesfulle legen en kan ha.

Lege: Jan Magne Frislid Skrevet

Her er kemien på plass mellom pasient og lege med en gang. Han har vært min fastlege i over 11 år nå. Alltid tilgjengelig og selv om han var stressa så hørte han på deg og ga deg den tiden du trengte der og da. En annen gang var det andre som hadde det på samme måte og når man selv har fått opplevd den generøsiteten han viste som medmenneske og profesjonell lege så ventet man gjerne et kvarter uten å mase....Trist at han slutter , Jeg har gått igjennom så mye i den tiden han har vært min fastlege og han har alltid støttet meg og hjulpet meg å finne løsninger for meg der jeg trodde det var slutt....Ønsker han lykke til med det han skal begi seg ut på nå.
Mvh

Effektiv og flink

Lege: Jan Magne Frislid Skrevet

Frislid er lett tilgjengelig for timebestilling på SMS, og han klarer også å få deg inn på dagen når det haster. Han lytter aktivt og har gode løsninger. Henviser videre når det trengs.

meget grundig behandler

Lege: Jørn Tunheim Kippersund Skrevet

jeg og min sønn har brukt denne legen etter idrettskader. sendte oss raskt videre til
spesialist. vi er meget godt fornøyd.