Borgund Legekontor

Borgund Legekontor Borgundveien 390 6015 Ålesund

Siste vurderinger av behandlere ved Borgund Legekontor

Pålitelig, ærlig og interessert i deg som pasient.

Lege: Shiva Badiee Skrevet

Tar pasienten på alvor, ønsker alltid å hjelpe, tror på pasienten og henviser videre dersom hun ikke selv kan hjelpe.

Er alltid forberedt og alltid til stede. Har flere ganger opplevd at hun har ringt til meg for å høre hvordan jeg har det dersom det ikke har vært mulig å få time.

Håper at hun fortsetter som fastlege og ikke blir utbrent og slutter slik som mange av hennes kolleger dessverre ser seg nødt til å gjøre med den situasjonen som er for fastlegene i Norge i dag.

Kan ikke komme på noe som jeg vil kristsere om henne som fastlege.

Et fantastisk menneske og lege!

Lege: Shiva Badiee Skrevet

Den beste fastlegen jeg har hatt til nå. "Så" meg som pasient fra første sekund. Står opp og støtter 100%. Er utrolig fint til stede og følge opp både mennesket og pasienten. Hun skulle fått blomst på døra hver dag!

Trygg, god og fantastisk god lege

Lege: John Aron Kjell Markskog Skrevet

Aron er en utrolig flink og en god lege. God Menneske kjenner. Han er den beste legen meg og mine har hatt.
Ikke noe å klage fra oss

Fantastisk på det meste

Lege: Anne Marte Bye Flem Skrevet

Dr. Flem tar seg god tid til å lytte mv. Dette kan av og til gå ut over tidsbruken og nestemann må vente litt over tiden før han/hun kommer inn. Personlig har jeg sett fordelen med at hun ikke kaster deg ut eller øker tempoet for å bli ferdig i tide for neste konsultasjon, men fullfører din konsultasjon på en skikkelig og profesjonell måte.

Dr. Flem gir også ett inntrykk av at hun bryr seg om deg og dine problemer og at hun genuint ønsker å hjelpe deg, noe som gir en følelse av trygghet fra en pasient side. Det er ikke alltid Dr. Flem heller kan hjelpe deg som pasient, men du føler da ihverfall at hun har prøvd og enda viktigere. Hun gir seg ikke så fort. Jeg har f.eks. ett problem vi ikke klarer å finne ut av, men istedet for å avslutte og si at det er det det er, så økte vi antall konsultasjoner og det tas blodprøver mv. flere ganger i året for å lære stadig nytt. Frustrasjonen med helseproblemene mine er der, men takket være Dr. Flem og hennes arbeidsmetodikk så føler jeg at vi gjør det vi kan og at problemet vil løse seg til slutt. Kanskje ikke med ett perfekt resultat (100 % frisk), men med ett resultat som er det beste jeg kan håpe på og som vil gi meg ett mest mulig verdig liv videre, både i forhold til smerter og annet. Det kreves mye av en person for å kunne gi ett annet menneske slike følelser, spesielt når ting ikke blir bra, men Dr. Flem får det til å se lett ut, naturlig kort og godt. Sjeldent fin egenskap.

Skal jeg komme med noe negativt, så må det være papirarbeid. Her kan hun forbedre seg en god del. Har selv opplevd at hun har glemt å bestille timer på sykehuset for meg samt at medisiner som jeg skal ha er glemt å føre opp på resept listen min. Dette har fått blodtrykket til å stige og noen saftige gloser til å strømme, men skal jeg være helt ærlig, så er dette noe jeg gladelig aksepterer med tanke på alt det andre fantastiske som jeg får. Ja utvilsomt ett forbedringspotensial på dette ene punktet. Men så er det også kun dette punktet jeg kan finne noe negativt å si.

Så kort enkelt og greit. "Meget fornøyd" er en minimumsvurdering fra min side. Når det kommer til at jeg trekker en stjerne på "Råd og anbefalinger" samt "Hjelp til innsikt", så går det egentlig mer på meg selv. Kort sagt så er det omtrent det høyeste jeg er i stand til å gi. Jeg ville ikke gitt meg selv en gang en høyere grad, og det er kanskje kun ett menneske gjennom mitt lange liv jeg ville gitt topp karakter og det var min far (ett unikt menneske på disse områdene).

Når det kommer til ansatte, åpningstider mv. føler jeg at de aller fleste er meget service innstilte og det er lite å utsette på legekontoret generelt. Den eneste STORE feilen etter mitt syn er telefon. Når du ringer inn for å få kontakt med legekontoret eller legen, så kommer du inn i ett køsystem som legekontoret kjøper denne tjenesten fra og der kan du bli stående veldig lenge, eller bare brutt ned (noe jeg også har opplevd etter lengre ventetid). Har også opplevd at jeg venter i lang tid og så kommer jeg endelig til telefonsvareren som står på selve legekontoret og får der beskjed om at telefonen er stengt for øyeblikket ring senere. Dette er en tjeneste som de bør forbedre drastisk, men de har andre metoder for deg til å få kontakt med dem, så om det betyr noe i det store og hele, tja. For min del langt fra nok.

Dr. Flem er min fastlege og det vil hun fortsette å være så lenge hun ønsker meg som kunde. For med hånden på hjertet en bedre fastlege tror jeg det skal vanskelig gjøres å finne.

PS! Har gjennom mitt liv gått til 3 (fast) leger i Ålesund før Dr. Flem. 2 stk i Oslo, 1 stk i Drammen, 1 stk i Halden, 2 stk i Kirkenes, samt 3 sjømannsleger andre steder. De aller fleste av disse er/var høyt kompetente leger, men ingen av dem når Dr. Flem til knærne, bortsett fra kanskje på diagnostiseringssiden. Der var flere av dem på hennes nivå.

Håper dette er til hjelp og informasjon og at dette viser klart og tydelig at jeg anbefaler Dr. Flem av hele mitt hjerte.

En du kan stole på!

Lege: Shiva Badiee Skrevet

Har hatt henne som fastlege siden hun tok over for Drønnen. Fantastisk dame som tar seg tid og tar alt seriøst.

Er flink til å sette ned foten for oss som selv ikke er det. Veldig god på å følge opp prøver, sykehus-besøk osv.