Sunndal Medisinske Senter DA

Ragnvald Blakstadsgt. 22 6600 Sunndalsøra

Siste vurderinger av behandlere ved Sunndal Medisinske Senter DA

Empatiløs

Lege: Egil Vidar Veddeng Skrevet

Egil Veddeng er en lege med lite evne til å vise empati med pasienten sin. Har du barn som skal inn til time hos han, styr unna. Han er stiv og mutt, noe som ikke akkurat hjelper vis man er i en sårbar situasjon, som man gjerne også ofte er når man skal inn til legen med ett problem.

Rolig men bestemt lege.

Lege: Egil Vidar Veddeng Skrevet

Dersom det er behov for en rask time stiller Egil opp. Han er dyktig i sitt fag og tar dine plager vanligvis seriøst. Enkelte ganger kan han være mann med lite ord og konsentrere seg mer om å taste på dataen enn å lytte til deg. Føler ofte at en snakker til døve ører, men han får vel sikkert med seg det meste.
Allikevel, pålitelig og beslutningsdyktig når det trengs. Og han hjelper raskt til om det er behov for videre undersøkelser hos spesialister.
En av de bedre legene her i Sunndalen.

Uengasjert lege

Lege: Egil Vidar Veddeng Skrevet

Legen vegrer seg for blikkontakt, gjennom å være opptatt av PC og studier av takplater.
Forsøk på å vise empati og medfølelse virker tillært og påtatt.
Faglig er han dyktig og henviser videre ved behov, men det er veldig ubekvemt å være pasient. Han er mutt, lite imøtekommende og gir følelse av ag det som blir sagt er lite viktig. Han mangler forståelse for pasientens situasjon, pasientens manglende medisinske forståelse og forutsetning til å ta i mot det medisinske budskapet. Han har en meget dårlig evne til å kommunisere og skape en god relasjon til pasienten.

Fastlegen

Lege: Svein Anders Grimstad Skrevet

Et sted på internett leste jeg at det minste en kunne forvente av sin fastlege var at vedkommende var oppriktig interessert i å hjelpe deg som pasient. Dette er veldig langt unna hva jeg opplever å bli møtt med. De aller fleste konsultasjoner har vart i mindre enn 5 minutter, og jeg kan ikke huske å ha blitt spurt om hvordan jeg føler meg en eneste gang.I følge journalen har han likevel greid å konkludere med hvordan jeg har det. I et dialogmøte der min arbeidsgiver var tilstede begynner han å spørre om min sønns helsetilstand og medisinbruk. På spørsmål om dette i ettertid er svaret at det hadde jo med familien å gjøre.

her kan du ikke være syk

Lege: Svein Anders Grimstad Skrevet

jeg føler at jeg ikke blir hørt, eller sett som et meneske.

her kan du ikke være syk, for du blir syk av å gå til denne legen, virker svært uprofesjonell .
det eneste han gjør er å sitte foran en pc, og konsentrere seg bare om en av diagnosene hvis du har flere.