Ørnes Legekontor

Gammelveien 16 8150 Ørnes

Siste vurderinger av behandlere ved Ørnes Legekontor

Trygg og kunnskapsrik

Lege: Haeng Nam Park Skrevet

Jeg opplever at jeg blir tatt på alvor og får bra oppfølging. Vi kommuniserer bra og jeg har full tillit til legen min.

Veldig flink fastlege

Lege: Maria Fitje Hoffmann Skrevet

Veldig hyggelig og har en lett tone med pasienten. Hjelpsom og flink. Negativt at hun alltid er forsinket til oppsatt time, og det er lang ventetid for å få time. Men det skal også nevnes at jeg fikk time på dagen da det oppsto noe akutt.

kjempeflink, snill og tar seg tid.

Lege: Maria Fitje Hoffmann Skrevet

en av de få fastlegene som fortsatt tilbyr å dra på hjemmebesøk hos sine pasienter ved behov.

skarp, men empatisk, morsom og med glimt i øyet - når hun har tid. kan oppfattes arrogant/overbærende når stressa, men tåler også å bli konfrontert med det hvis man er misfornøyd!

hatt mange diskusjoner med henne over misforståelser, kommunikasjon mm, og hun er ALLTID villig til å la fortid være fortid, gi folk en ny kjangse og se fremover!

meget profesjonell og flink faglig. blir jeg skadet stoler jeg MYE mer på henne enn å dra på legevakta!!

faglig dyktig, og bryr seg virkelig om pasientene sine. En dame man får respekt for!

Lege: Maria Fitje Hoffmann Skrevet

Jeg har blitt kjent med Maria gjennom flere år. I starten var jeg "livredd" for henne, da hun (som andre har nevnt) fremsto som streng og "skummel" fordi hun er så direkte, og jeg har en smule autoritetsskrekk. Imidlertid plukket jeg fort opp at det var HENNE de andre legene konsulterte ved usikkerhet(!), og fikk fort stor respekt for hennes faglige dyktighet! (Jeg gikk opprinnelig hos Agnes Holvik men endte hos Hoffmann da lista ble delt, og er utrolig takknemlig for det!!)

Etter hvert som jeg ble bedre kjent med henne, viste det seg at Maria, bak den tøffe fasaden, faktisk er en lege som har utrolig stor omsorg for ALLE sine pasienter, og er villig til å strekke seg LANGT utover det som kreves/forventes i kraft av yrket for å hjelpe, når det virkelig gjelder! Jeg er takknemlig, ydmyk, og rørt over alt hun har gjort for å hjelpe meg gjennom årenes løp - mye mer enn jeg noensinne hadde forventet å få av noen (langt mindre en hardnet LEGE, på JOBB!), eller turt å spørre om! Men dette har altså kommet gjennom mange års bekjentskap og jevnlig oppfølging; man kan ikke buse inn på legekontoret for første gang, og forvente at legen skal forstå alt om hvordan akkurat DU som person er, har det, uttrykker deg og fungerer, ila 20 minutter.

Jeg tror de som skriver lite hyggelige ting om Maria enten ikke har rukket å bli kjent med henne og derfor fått feil inntrykk, eller ikke "klikket" med henne personlighetsmessig (alle kan ikke like alle!), ELLER... om jeg tør være så frekk å si det: kanskje ikke fått det de ønsket f eks av resepter, rekvisisjoner eller behandlinger de mener de trenger men som kanskje ikke er førstehåndsvalget i den gitte situasjonen. (Legen må jo også prioritere statlige ressurser, en rolle som er særdeles upopulær i øynene til dem som ikke får...)

En annen ting som er spesielt med Maria - og kanskje et av de beste trekkene ved henne! - er at hun behandler ALLE pasientgrupper med verdighet! Hun ser på folk som mennesker med en sykdom som har rett på behandling, uansett om sykdommen det gjelder heter avhengighet, noe psykisk, eller hjerteinfarkt... på hennes kontor er alle likeverdige med samme behov og rett på hjelp, en holdning man desverre ser alt for sjeldent! Der mange andre leger ikke tør slippe f.eks en rus avhengig ut av syne av frykt for at de skal stjele en eller annen småting på kontoret, har Maria alltid behandlet også rusavhengige og psykisk syke med verdighet og respekt - samtidig som hun ikke viker unna for å sette ned foten og be folk ta et oppgjør med seg selv og situasjonen sin hvis hun er bekymret for utviklingen.

Selv har jeg fått noen harde ord iblandt - men da har jeg også virkelig både fortjent og trengt å høre det, selv om det har svidd der og da - og jeg er blant dem som foretrekker en hard sannhet over en myk løgn, spesielt når jeg vet at det er sagt ut fra omsorg.
Derfor liker jeg den tøffe stilen til Maria selv om det kan svi litt - for jeg vet at hun sier som hun gjør fordi hun bryr seg :-)

hvis man derimot er av dem som ikke liker eller tåler å få sannheten i fleisen bør man finne en annen lege. Jeg kommer imidlertid ALDRI til å bytte, før jeg blir tvunget når hun går i pensjon - og da kommer jeg til å savne henne, for jeg vil aldri finne en så dyktig og omsorgsfull person igjen som ser MEG og ikke bare de utallige diagnosene mine. RESPEKT!!

Spydig og arrogant

Lege: Maria Fitje Hoffmann Skrevet

Vil ALDRI anbefale denne legen til noen som helst. Hun fikk meg til å føle meg dårligere. Har lite empati og medfølelse. Veldig arrogant og dømmende!