Berg Legekontor DA

Tlf: 22 58 19 85 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Berg Legekontor DA

Kompetent og hyggelig

Lege: Amal Rosenborg Skrevet

Veldig fornøyd med dr. Rosenborg. Kan kanskje fremstå som litt direkte og "rett frem" - men det setter jeg pris på. Samtidig hyggelig, og jeg følte meg i trygge og kompetente hender. Tok alle mine henvendelser seriøst, stilte spørsmål og var interessert. Anbefales

God lytter og rett frem kommunikasjon

Lege: Kristin Brevik Formo Skrevet

Vi er svært fornøyd med Kristin Formo som fastlege for vår familie. Hun er en god lytter og kommuniserer konstruktivt og rett frem med oss som pasienter. (også til 50 år gammel kvinne med høyere utdannelse:-)). Man føler seg ivaretatt og hørt som pasient (ikke alltid en selvfølge dessverre). I forhold til en del andre legekontor strekker Berg legekontor seg langt for at ventetid for å få time er relativt kort og da er det helt ok at en må vente noe over tiden for sin time i blant.

Styr unna denne legen, arrogant og nedlatende

Lege: Amal Rosenborg Skrevet

Etter lengre tids sykdom tok jeg kontakt med Amal Rosenborg for utredning av mine muskel og skjelettplager, slik at jeg endelig kan komme ut i jobb igjen. Hun følger meg dessverre ikke opp, og har liten vilje og evne til å bruke det norske språket skriftlig på en
selvstendig måte ovenfor spesialisthelsetjenesten og nav. Hun er særdeles påståelig og arrogant, lytter ikke og tar litt for raske konklusjoner. Siden jeg har flere onter, må jeg betale legetime for hver plage. Av b.l.a ryggartritt, artrose, muskelsvakhet, slimposebetennelser og inneklemmingssyndromer m.m , av dette får jeg fysioterapi for der jeg har "aller mest" vondt, nemmelig knær, resten er jeg nødt til å gå med ubehandlet og lide i stillhet, selv om plagene er dokumentert. Har måtte betale for dyre privatleger, og levere epikriser fra andre behandlere og legevakt for å føre "bevis". Jeg kvier meg til hver legetime, som resulterer i endeløs fortvilelse, sorg, smerter og gråt for ikke nå frem til henne med mine plager. Jeg går hjem, med uforrettet sak og tom lommebok. Står nå på venteliste til en ny lege.

En god lege som ser hele deg

Lege: Kristin Brevik Formo Skrevet

Et helhetlig syn på helsen din er nok nødvendig for en lege, og det er absolutt et inntrykk jeg sitter igjen etter kartlegging og behandlingsforslag fra legen.

Opplever at legen har god kunnskap og oversikt, er dog litt streng, men at det stilles krav til pasienten er uansett et pluss.

Jeg synes legen er faglig dyktig, er god på å forklare "medisin" på en begripelig måte, gir god oppfølging og er nøye.

Legen har fravær av gamle holdninger til mange helserelaterte problemstillinger, og møter deg som et menneske med både en psykisk og fysisk helse (det har vi alle, tross alt!). Du møter forståelse, men også klare tilbakemeldinger. Denne legen vil ha deg på beina, og du blir ansvarliggjort. Bra!

Som i helsevesenet generelt, merkes det at også her er det travle dager for personalet, men har du et helseproblem som krever tid, da er min erfaring at du får tid.

Kommer relativt raskt gjennom på telefon, sjeldent at du merker at legesekretærene er tydelig stresset i den grad at du føler deg til bry (det er en erfaring jeg har hatt fra et tidligere legekontor). Når du ringer/møter på legekontoret er man ofte ganske sårbar, og det å bli møtt på en grei måte kjennes godt. Disse damene på "forværelset" fortjener skryt for å være profesjonelle og hyggelige.

På dette legesenteret føler jeg meg trygg på at min helse blir ivaretatt. Snart ses vi ikke igjen på lenge, håper jeg. Jeg går til lege for å bli bedre, så... :)

Hilsen en pasient i bedring

Veldig profesjonell. Tar deg på alvor, er ydmyk og henviser alltid videre ved behov.

Lege: Kristin Brevik Formo Skrevet

Veldig profesjonell. Tar deg på alvor, er ydmyk, lydhør, kompetent, og henviser alltid videre ved behov.

Lydhør, konstruktiv og respektfull

Lege: Kristin Brevik Formo Skrevet

En samarbeidsvillig, lydhør og empatisk lege som ønsker å spille på lag. En fin lege også for den medisinskfaglige kunnskapssterke pasient, noe som ofte kan ha sine fordeler, men også utfordringer i møte med diverse helsepersonell i helsevesenet. Kristin er ydmyk, lydhør og trygg nok til å møte relevante innspill og forslag med respekt og interesse. Ingen ovenfra og ned -holdning, og man føler seg ikke som kun nok en pasient på det uendelige samlebåndet. Evner å samarbeide og bruke "vanlig fornuft", innenfor rimelighetens (og alle regelverkenes!) grenser selvsagt.

Om jeg skal ta med noe "konstruktiv kritikk", så kan det på generelt og idealistisk grunnlag nevnes at det alltid bør være legene som holder i oppfølging av medisinering og hvor hyppig det eksempelvis bør tas relevante blodprøver oa. Så noe obs bør man som pasient alltid og uansett være uavhengig av kunnskapsnivå, men dette gjelder stort sett over hele linjen i vårt helsevesen.

Etter å (også) ha hatt noen lengre samtaler med Kristin i forbindelse med en vanskelig livssituasjon, vil jeg si hun i tillegg til profesjonell, fremstår som et lyttende, interessert og forståelsesfullt medmenneske. Generelt et tillitsvekkende og positivt inntrykk.

Damene på labben/resepsjonen er også hyggelige :) Litt vanskelig å komme igjennom på telefon til tider, spesielt om man trenger akutt-time på morgenen, men de ringer deg opp igjen!

Dyktig og empatisk

Lege: Kristin Brevik Formo Skrevet

En dyktig og empatisk lege. Man må av og til vente litt over tiden man er satt opp til, men man får til gjengjeld all den tiden man trenger når man først kommer inn. Alt i alt en dyktig og hyggelig fastlege!

Lite lyttende og ubehjelpelig

Lege: Kristin Brevik Formo Skrevet

Jeg har vært veldig godt fornøyd med de tidligere fastlegene ved Berg legekontor, men jeg har ikke noen god erfaring med Formo og går ikke lenger til henne. Hun er det jeg vil kalle litt ubehjelpelig i sitt møte med pasienter, kan ikke innrømme feil selv om hun må rette opp i etterkant og blir fornærmet om du forsøker å stille spørsmål. Jeg opplevde henne som selvrettferdig og lite lyttende. Noe kan kanskje tilskrives alder. Om du er godt voksen, dame og med utdannelse i tillegg, ville jeg ikke brukt henne.

Dyktig, engasjert, blid og omsorgsfull

Lege: Amal Rosenborg Skrevet

Amal Rosenborg er en fantastisk lege! Hun er dyktig og kunnskapsrik, blid, hyggelig og imøtekommende, engasjert og omsorgsfull. Hun ser pasienten og følger godt opp. Hun er den beste fastlegen jeg har hatt, og jeg har vært fornøyd med mine tidligere leger også.
Det bør nevnes at de ansatte på kontoret/laben også er usedvanlig hyggelige, blide og imøtekommende. De gjør dessuten sitt ytterste for å finne time raskt hvis man trenger det. Berg legekontor er et lite, rolig og oversiktlig kontor. På venterommet står til og med isvann og glass klart for pasientene.
Ventetiden i telefonen varierer, men er vanligvis ikke spesielt lang. Hvis de ansatte ikke kan ta telefonen kan man legge igjen beskjed på svareren, så ringer de opp igjen. Ventetiden før man kommer inn til legen er vanligvis også ganske kort. Likevel føler jeg alltid at Amal har tilstrekkelig tid til meg.
Jeg er veldig fornøyd og kan varmt anbefale både Berg legekontor og Dr. Amal Rosenborg.

Flink og bra lege!

Lege: Amal Rosenborg Skrevet

Bra, omsorgsfull og lyttende lege. Rutinert og kunnskapsrik. Evner å sette seg i pasientens situasjon. Anbefaler henne!

Imøtekommende, tålmodig og veldig vennlig

Lege: Amal Rosenborg Skrevet

Jeg har nettopp byttet til Amal, og dette må være første gangen jeg er så fornøyd med lege og legebesøk. Amal er imøtekommende, høflig, vennlig og i det hele tatt alt jeg ser etter i en lege. Jeg er så fornøyd med å ha byttet til henne, og kan anbefale henne på det varmeste.

Superlegen over alle leger

Helt fantastisk lege...
Hun er både positiv og glad og presser pasienten til å ta visse trinn selv samtidig som hun både samarbeider og følger opp pasienten på en positiv og inspirerende måte.
Jeg føler meg nå psykisk og til dels fysisk mye bedre etter jeg begynte hos denne legen.
Jeg har aldri hatt så god tillit til noen lege før som jeg har til henne og jeg tør og være 100% åpen og ærlig omkring min helsesituasjon.
Den dagen jeg ikke kan gå til henne mer slutter jeg å gå til lege. Dette pga mine tidligere erfaringer med andre overfladiske leger. Når man har fått henne til fastlege er man heldig og jeg vil passe godt på denne tildeling. Jeg lytter, samarbeider og har stor respekt for henne, for en slik lege er det vanskelig å finne.

Hyggelig lege

Lege: Amal Rosenborg Skrevet

Jeg er heldigvis ikke så ofte hos legen, men jeg vil gjerne ha en fastlege som jeg tror vil stille opp dersom uhellet skulle være ute. Jeg tror Amal Rosenborg er engasjert nok til å være en sånn lege.

Hun er hyggelig og engasjert. Gir gjerne råd. Hun er ikke redd for å ta en god kontroll, og hun fremstår som hun gjerne jobber forebyggende også med å ha årlige, gode undersøkelser. Det er et kvalitetsstempel hos en lege.

Jeg er fornøyd!

Meget bra

Lege: Amal Rosenborg Skrevet

Greit å få kontakt. Grundig undersøkelse som viste gode resultater.
God oppfølging. Behagelig vesen.

Helt ok lege.

Lege: Amal Rosenborg Skrevet

Denne legen er veldig glad i å prate selv, og det kan være vanskelig å komme til ordet. Hun kan ta litt lett på ting og går ut i fra hva hun føler i stedet for å lytte til hvordan jeg opplever det. Det gir en følelse av å ikke bli tatt alvorlig.
I tillegg har hun ofte gått over tiden på grunn av sin egen prating, og hvis jeg da vil ta opp en ekstra ting så må jeg bestille ny time.
Vil også si at den ene sekretæren er veldig hyggelig, mens den andre gruer jeg meg til å prate med. Det er også noe som trekker helhetsinntrykket av legekontoret ned.
Kommer til å bytte fastlege.

Den mest sympatiske og beste legen jeg vet om

Lege: Amal Rosenborg Skrevet

Amal er en fantastisk lege. Hun tar seg alltid god tid og lytter til deg. Jeg har aldri opplevd en lege som bryr seg så mye om pasientene sine. Det er en grunn til at jeg dro hele veien fra Oslo til Auli (da hun jobbet der) for å dra til legen min.

Lege: Amal Rosenborg Skrevet

Dette er en lege som ser hele deg,som tar deg på alvor og som gjør grundige undersøkelser.Rett og slett et fantastisk menneske.
Hun fortjener mye blomster!

Helt utrolig flott og seriøs lege, helsjekk og forståelig.

Lege: Amal Rosenborg Skrevet

Terningkast 6. Som Freia Melkesjokolade, ingen over, ingen ved siden av.

Du får ikkje time

Lege: Amal Rosenborg Skrevet

Om du ikkje ha tid til å vente i minst 14 dagar! Ho er ikkje der alle dagar heller.

Veldig dyktig og imøtekommende lege

Lege: Amal Rosenborg Skrevet

Amal Rosenborg er en forståelsesfull og dyktig lege som ser pasientene sine og sender videre til spesialister dersom det er noe hun ikke kan svare på. Selv bor jeg i en annen kommune og det er synd hun ikke er mer sentrumsnært i forhold til det, men jeg reiser heller den biten for å ha en lege jeg føler jeg kan stole på og som du føler både lytter og er engasjert. Hva med å flytte til Lillestrøm-området Amal :-)