Berg Legekontor DA

Pastor Fangens vei 26 0877 Oslo

Siste vurderinger av Berg Legekontor DA

God lytter og rett frem kommunikasjon

Lege: Kristin Brevik Formo Skrevet

Vi er svært fornøyd med Kristin Formo som fastlege for vår familie. Hun er en god lytter og kommuniserer konstruktivt og rett frem med oss som pasienter. (også til 50 år gammel kvinne med høyere utdannelse:-)). Man føler seg ivaretatt og hørt som pasient (ikke alltid en selvfølge dessverre). I forhold til en del andre legekontor strekker Berg legekontor seg langt for at ventetid for å få time er relativt kort og da er det helt ok at en må vente noe over tiden for sin time i blant.

Styr unna denne legen, arrogant og nedlatende

Lege: Amal Rosenborg Skrevet

Etter lengre tids sykdom tok jeg kontakt med Amal Rosenborg for utredning av mine muskel og skjelettplager, slik at jeg endelig kan komme ut i jobb igjen. Hun følger meg dessverre ikke opp, og har liten vilje og evne til å bruke det norske språket skriftlig på en
selvstendig måte ovenfor spesialisthelsetjenesten og nav. Hun er særdeles påståelig og arrogant, lytter ikke og tar litt for raske konklusjoner. Siden jeg har flere onter, må jeg betale legetime for hver plage. Av b.l.a ryggartritt, artrose, muskelsvakhet, slimposebetennelser og inneklemmingssyndromer m.m , av dette får jeg fysioterapi for der jeg har "aller mest" vondt, nemmelig knær, resten er jeg nødt til å gå med ubehandlet og lide i stillhet, selv om plagene er dokumentert. Har måtte betale for dyre privatleger, og levere epikriser fra andre behandlere og legevakt for å føre "bevis". Jeg kvier meg til hver legetime, som resulterer i endeløs fortvilelse, sorg, smerter og gråt for ikke nå frem til henne med mine plager. Jeg går hjem, med uforrettet sak og tom lommebok. Står nå på venteliste til en ny lege.

En god lege som ser hele deg

Lege: Kristin Brevik Formo Skrevet

Et helhetlig syn på helsen din er nok nødvendig for en lege, og det er absolutt et inntrykk jeg sitter igjen etter kartlegging og behandlingsforslag fra legen.

Opplever at legen har god kunnskap og oversikt, er dog litt streng, men at det stilles krav til pasienten er uansett et pluss.

Jeg synes legen er faglig dyktig, er god på å forklare "medisin" på en begripelig måte, gir god oppfølging og er nøye.

Legen har fravær av gamle holdninger til mange helserelaterte problemstillinger, og møter deg som et menneske med både en psykisk og fysisk helse (det har vi alle, tross alt!). Du møter forståelse, men også klare tilbakemeldinger. Denne legen vil ha deg på beina, og du blir ansvarliggjort. Bra!

Som i helsevesenet generelt, merkes det at også her er det travle dager for personalet, men har du et helseproblem som krever tid, da er min erfaring at du får tid.

Kommer relativt raskt gjennom på telefon, sjeldent at du merker at legesekretærene er tydelig stresset i den grad at du føler deg til bry (det er en erfaring jeg har hatt fra et tidligere legekontor). Når du ringer/møter på legekontoret er man ofte ganske sårbar, og det å bli møtt på en grei måte kjennes godt. Disse damene på "forværelset" fortjener skryt for å være profesjonelle og hyggelige.

På dette legesenteret føler jeg meg trygg på at min helse blir ivaretatt. Snart ses vi ikke igjen på lenge, håper jeg. Jeg går til lege for å bli bedre, så... :)

Hilsen en pasient i bedring

Veldig profesjonell. Tar deg på alvor, er ydmyk og henviser alltid videre ved behov.

Lege: Kristin Brevik Formo Skrevet

Veldig profesjonell. Tar deg på alvor, er ydmyk, lydhør, kompetent, og henviser alltid videre ved behov.

Lydhør, konstruktiv og respektfull

Lege: Kristin Brevik Formo Skrevet

En samarbeidsvillig, lydhør og empatisk lege som ønsker å spille på lag. En fin lege også for den medisinskfaglige kunnskapssterke pasient, noe som ofte kan ha sine fordeler, men også utfordringer i møte med diverse helsepersonell i helsevesenet. Kristin er ydmyk, lydhør og trygg nok til å møte relevante innspill og forslag med respekt og interesse. Ingen ovenfra og ned -holdning, og man føler seg ikke som kun nok en pasient på det uendelige samlebåndet. Evner å samarbeide og bruke "vanlig fornuft", innenfor rimelighetens (og alle regelverkenes!) grenser selvsagt.

Om jeg skal ta med noe "konstruktiv kritikk", så kan det på generelt og idealistisk grunnlag nevnes at det alltid bør være legene som holder i oppfølging av medisinering og hvor hyppig det eksempelvis bør tas relevante blodprøver oa. Så noe obs bør man som pasient alltid og uansett være uavhengig av kunnskapsnivå, men dette gjelder stort sett over hele linjen i vårt helsevesen.

Etter å (også) ha hatt noen lengre samtaler med Kristin i forbindelse med en vanskelig livssituasjon, vil jeg si hun i tillegg til profesjonell, fremstår som et lyttende, interessert og forståelsesfullt medmenneske. Generelt et tillitsvekkende og positivt inntrykk.

Damene på labben/resepsjonen er også hyggelige :) Litt vanskelig å komme igjennom på telefon til tider, spesielt om man trenger akutt-time på morgenen, men de ringer deg opp igjen!