Holbergs Plads Legesenter AS

Sven Bruns gate 3 0166 Oslo

Siste vurderinger av Holbergs Plads Legesenter AS

Meget bra lege!

Lege: Kyrre Flatø Nessa Skrevet

Jeg er en voksen mann (pensjonist) og har hatt mange fastleger, og Kyrre Nessa er den beste fastlegen jeg har hatt. Han er lett å kommunisere med, kunnskapsrik, effektiv og empatisk.

Sympatisk, kunnskapsrik og lyttende

Lege: Kyrre Flatø Nessa Skrevet

Hadde Siw Brackmann tidligere som jeg var veldig fornøyd med, men dessverre gikk hun i permisjon. Da var det utrolig bra at det var en så dyktig og hyggelig lege som tok over. Kyrre tar seg tid og snakker om stort og smått. Han lytter til dine behov, forteller bakgrunnen for sine vurderinger og er rask og effektiv når det kommer til henvisninger, oppfølging etc. Veldig fornøyd!

Unngå Holbergs Plads legesenter

Lege: Elisabeth Kjølholdt Skrevet

Elisabeth Kjølholdt er sikkert grei nok. Jeg har møtt henne en gang. Som skrevet i andre tilbakemeldinger her, er det svært vanskelig å faktisk få time hos henne. Enten er hun syk, ellers så har hun permisjon til å drive med forskning ellers så er det noe annet. Timer overføres til andre leger og avlyses på kort varsel.

På grunn av at hun er så mye borte, er det ekstra stort behov for gode administrative for erfaringsoverføring til de andre som må ta over, og her svikter legesenteret totalt, både på lege- og administrasjonssiden.

Som et eksempel har jeg nå gått i snart en måned og ventet spent på resultatet av noen blodprøver som skulle ta 1 - 2 uker. Elisabeth lovet meg at jeg skulle få resultatet i posten uansett; jeg satt der da hun noterte at det skulle sendes ut i journalen min.

Denne uken har jeg forsøkt å følge det opp fordi jeg skjønte at det måtte ha skjedd noe. Legesenteret har svært kronglete telefontid og ingen epost. Da jeg endelig kom gjennom på telefonen i dag, fikk jeg beskjed om at blodprøvene var kommet inn for lengst, men saken var tatt over av legen Kari Østeberg, og henne fikk jeg ikke snakke med.

Jeg ba da resepsjonisten videreformidle at jeg var lovet kopi av resultatene enten de var gode eller dårlige.

Rett før senteret stengte i dag, la Østeberg inn en kort melding på besokslegen.no hvor det fremgikk at jeg likevel ikke ville få resultatene i posten, slik jeg var lovet. Hun beklaget heller ikke sen tilbakemelding e.l. og merket dialogen som avsluttet fra legens side, slik at det var umulig å svare. På det tidspunktet var det selvsagt for sent til å ringe opp igjen, og på fredager er telefonen stengt, så nå må jeg vente til mandag før jeg kan ta opp tråden igjen. Slikt er svært frustrerende; det betydde mye for meg å få et svar nå.

Østeberg fremstår ikke som en person jeg ønsker å bli fulgt opp av; det er jo en grunn til at man velger fastlege med omhu.

Jeg kommer til å bytte fastlege nå, da dette ikke fungerer for meg. Etter min oppfatning burde heller ikke Elisabeth være fastlege når hun ikke har tid til å ha en fastlegepraksis.

Har null empati og har ikke evnen til å sette seg inn i psykiske plager

Lege: Kyrre Flatø Nessa Skrevet

Dette er en lege jeg absolutt ikke vil anbefale. Han har null interesse, tid eller evne til å sette seg inn i psykiske helse plager, som noen ganger kan oppstå med mye stress i arbeidslivet. Jeg går sjeldent til legen, men når jeg først drar dit forventer jeg i det minste å bli lyttet til og bli tatt på alvor.

Usympatisk, overfladisk, «besserwisser», null empati!

Lege: Kyrre Flatø Nessa Skrevet

Går vanligvis til Siw K Brackmann, men har dessverre måtte benytte Kyrre Nessa ved noen konsultasjoner da hun er i permisjon. Dette er en fyr som ikke bør brukes til fastlege. Han bør definitivt ikke være i dette yrke. Har ingen tiltro til sin pasient og man føler st man blir sett ned på. En lite sympatisk, med null empati, meget overfladisk og en særdeles «besserwisser» skal man lete lenge etter. Han anbefales IKKE!