Holbergs Plads Legesenter AS

Tlf: 23 29 29 70 – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Holbergs Plads Legesenter AS

Fantastisk fastlege

Lege: Elisabeth Kjølholdt Skrevet

Har vært mange ganger hos Elisabeth pga. behov for tett oppfølging i forbindelse med sykdom og operasjoner. Har fått god oppfølging fra henne. Hun er empatisk og alltid i godt humør. Helt klart den beste fastlegen jeg har hatt.

Det har dessverre til tider vært vanskelig å komme gjennom på telefonen, og håper derfor at det for fremtiden kan bli bedre.

Holdbergs plads legesenter

Lege: Elisabeth Kjølholdt Skrevet

Elisabeth som lege var helt grei, men hva enn du gjør, ikke få deg en lege på dette senteret. Legen opplevde jeg som ok, men kontoret er håpløst. Det er enormt vanskelig å få bestilt time. De har knapt tatt telefonen på det året jeg har hatt en av legene der som fastlege. Og jeg går til lege maks 1-2 ganger i året.
Konkret opplevelse: Assistenten ba meg knyte armen før hun skulle ta blodprøve, men stakk inn nålen før hun hadde bedt meg om å slappe av igjen. Det gjorde utrolig vondt. Etterpå kommenterte hun klærne mine, noe som får meg til å stille spørsmål til hvor hun har fokus, eller mangel på fokus. Virker generelt distre, irritabel, ufokusert. Ikke en hyggelig plass. Når man legger til at det er enormt vanskelig å bare få bestilt seg en enkelt legetime går Holbergs plads absolutt i minus. Anbefaler å finne et annet legesenter.

Beste legen jeg har hatt!!

Lege: Elisabeth Kjølholdt Skrevet

Hun brydde seg veldig om meg og mine problemer, hun er flink og omsorgsfull og lyttende. Henviser videre om det er noe.

Blid, men altfor travel

Lege: Elisabeth Kjølholdt Skrevet

Jeg opplevde Elisabeth som hyggelig og blid, men dessverre veldig travel. Jeg opplevde på flere av timene at oppmerksomheten var rettet mot pcen, og at jeg ikke fikk snakke ferdig. Det var ikke noen god følelse. I tillegg opplevde jeg at en henvisning ikke ble sendt som den skulle, og at en henvisning som ble sendt, ble avslått fordi fastlegen ikke hadde tatt seg tid til å undersøke hva den skulle inneholde. Alt dette var belastende for meg i en sårbar situasjon. Jeg følte meg ikke trygg eller ivaretatt som pasient. Jeg forstår at hverdagen som fastlege kan være veldig travel, men jeg tror ikke en slik måte å jobbe på er tidsbesparende i det lange løp. Etter flere slike opplevelser valgte jeg å bytte fastlege.

Blandede følelser hos Brackmann

Lege: Siv Kjerstin Brackmann Skrevet

Jeg har ikke så god erfaring med Siv som fastlege. Sliter med å bli trodd, og føler jeg kontinuerlig må forsvare det jeg sier. Er skillsmissebarn (forøvrig helt uproblematisk), og alt jeg kommer med, enten det er hoste, eksem eller mageproblemer mener hun grunner i det. Forstår at det ofte er sammenheng mellom psykisk og fysisk helse, men noen ganger hadde det vært fint å få litt konkret hjelp, og ikke bare tips om å "prøve yoga". Føler det har blitt vanskeligere å tørre å oppsøke, og da eventuelt få hjelp av fastlegen når kommunikasjonen går dårlig og tiltakene lar vente på seg. På det positive siden: Det er enkelt å bestille time og legekontoret er sentralt. Sliter du med migrene kan du også få god hjelp hos Brackmann, det er hun utrolig dyktig på.