Tannlege Kjærstad

Grønnegata 86-88 9008 Tromsø
Tannlege Kjærstad holder til i Tromsø

Siste vurderinger av Tannlege Kjærstad

Superflink tannlege med dyktige tannpleiere!

Tannlege: Jan Erik Kjærstad Skrevet

Går til klinikkens tannpleiere 2 ganger i året for undersøkelse og rens. Utrolig flinke og proffe! Alltid hyggelige og gjør en grundig jobb.
Er du «uheldig» å må borre eller trenger annen type behandling av tannlegen er det lite å frykte. Jan Erik Kjærstad er utrolig dyktig og flink med mennesker! Gir gode pauser for å skylle, puste eller bare strekke seg litt underveis i behandlingen. Han forklarer tydelig hva han gjør og hvilket instrument han bruker, noe som er ganske interessant!
Rene og fine lokaler som er lett tilgjengelig, også med barnevogn. De hyggelige jentene i resepsjonen stiller gledelig opp med lett underholdning og småprat med baby underveis i behandlingen.

Prisen er middels sammenlignet med andre klinikken, men service og behandling er 5 stjerner!

Traumatisk opplevelse

Tannlege: Jan Erik Kjærstad Skrevet

Jeg var for litt under ett år siden hos tannlege Kjærstad og trakk en visdommstann, noe jeg angrer fryktelig på at jeg gjorde hos de. Jeg fikk syv bedøvelsessprøyter, bedøvelsen fungerte ikke, men Kjærstad vurderte at det var greit å gå videre med trekkingen selv om jeg gråt, hikstet, trakk beina opp i stolen på grunn av automatiske reaksjoner når han var borti nærver som overhode ikke var bedøvet. Slik jeg opplevde det sa han at jeg kunne fortsette med trekningen selv om det var så vondt som det var, eller jeg kunne henvises til en spesialist, men at spesialisten kom til å bruke samme bedøvelse så det kom egentlig bare til å utsette den helt forferdelige opplevelsen. Jeg følte ikke jeg hadde noe annet valg enn å trekke og i etterkant har jeg tenkt og mener at det var en høyst uprofesjonell oppførsel av han. At på til blødde jeg i 11 timer og 50 minitter etter trekkingen. Jeg fikk fire cyclokapron på legevakta på natta fordi jeg blødde så mye. Tannlegen ville heller ikke finne ut hva som var årsaken til blødningen, men bare sa at jeg sikkert er bløder, noe jeg ikke er. Denne tannlegeopplevelsen var helt grusom. Direkte uprofesjonelt, ekstremt smertefullt. Trekkingen varte i 55 minutter. Traumatisk opplevelse. Absolutt IKKE å anbefale..

Skuffende opplevelse...

Tannlege: Jan Erik Kjærstad Skrevet

Bestilte time her for ei stund tilbake bare for å prøve ny tannlege, og siden jeg hadde hørt noe bra om de. Det endte med en noe skuffende opplevelse. Trudde hun jeg fikk var vikar for Kjærstad siden han var på ferie, så jeg oppdaget først etterhvert at hun var tannpleier. Når man bestiller tannlegetime bør man få tannlegetime og ikke tannpleiertime! I så fall bør det informeres om det, selv om den praksis har blitt mer og mer vanlig. Ser ikke grunn til å få tannpleiertime først når tannlegen i ettertid, forhåpentligvis i mitt tilfelle, uansett ville ha gjort en annen vurdering. Hun mente blant annet at jeg måtte kanskje ha 2 kroner, i alle fall 1 krone, og dette ville koste med det som ellers måtte gjøres 16-17 tusen kroner. Siden jeg heldigvis ikke gikk der for oppfølging men i stedet var så heldig å få time på universitetstannklinikken endte jeg opp med å betale bare en brøkdel av det Kjærstad skulle ha. Mest fordi verken 2 professorer/veileder og tannlegestudent på siste året ikke nevnte med ett ord om noe behov for krone i det hele tatt. Derfor virker det rimelig unødvendig, meningsløst og delvis bortkasta å ha en tannpleiertime først. Universitetstannklinikken tar riktignok halv pris men hvis det hadde blitt 2 kroner er det uansett mye penger og ikke minst tid(og ubehag?) spart!
Trudde for øvrig det skulle koste 2-300 kr mindre for denne timen, i alle fall ut i fra det som var nevnt på nett. Akkurat det er for så vidt ikke så nøye men når man får tannpleiertime i stedet for bør det i hvert fall ikke koste mer enn oppgitt!
Stiller og spørsmålstegn ved hygienen ved bruk av hansker. Hun hadde ingen assistent til å få hjelp av så det var hun som måtte kikke på bilder og trykke på tastatur og deretter rote rundt i munnen, fram og tilbake x antall ganger, ved bruk de samme hanskene hele tiden. Det virker for meg ikke direkte hygienisk. Hanskene skal beskytte pleier men minst like viktig pasient! Ved en slik praksis og bruk av de tradisjonelle tasturene med fysiske knapper bør det desinfiseres og vaskes mellom hver pasient, noe jeg tviler på blir gjort så ofte som det burde i alle fall. Hvis de ikke har fått det i ettertid burde de bytte de potensielle "bakteriebombene" med touch tastatur(ingen knapper), dette er noe universitetstannklinikken benytter seg av i 2016.
Hun var for øvrig hyggelig, høflig og grei, og jobben ellers hun gjorde har jeg ikke så mye å utsette på men det hjelper jo lite på når kvaliteten på det som er nevnt er så lav. Blir ikke å besøke denne tannlegen mer selv om Kjærstad selv kanskje er flink nok. De har i alle fall forbedringspotensial de bør benytte seg av...

Feil pris og mye slurv

Tannlege: Jan Erik Kjærstad Skrevet

Mannen min og jeg har gått hit i flere år, men de siste par årene har det vært en del rot. Mye slurv fra tannpleierne og de er ofte litt hardhendte, snakker mye privat seg i mellom fremfor kunder, mobilbruk og slafser mye på tyggis. Man får ikke følelsen av faglig tyngde.

Når jeg har ringt for å høre pris, så stemmer de ikke når man skal betale og de er ofte usikker på alt av spørsmål. Jeg tror de bare svarer selv om de egentlig ikke vet.

Prisene som står på nettet feks hvakostertannlegen og legelisten stemmer ikke. Det koster ca 1000kr for en undersøkelse, ikke 650kr. Kjærstad i seg selv er dyktig nok, derav 2 stjerner, men ikke noe utover det vanlige som tilsier at jeg vil overse alt annet negativt.

Upålitelig

Tannlege: Jan Erik Kjærstad Skrevet

Tannlegen er sikkert ok nok mht. dyktighet, men det er håpløst å bestille time for det en ønsker. Når en bestiller time spesifikt hos tannlege, så gjøres ofte timen om til tannpleietime istedet og en får ikke gjort det en skal og må komme tilbake. Etter å ha opplevd dette flere ganger orket jeg ikke mer. Var ok med det samme han begynte sin praksis, men etter ei tid begynte han å ansette flere tannpleiere, øyensynlig for å tjene mer penger. Stor utskifting av personell og en visste ikke hvem en skulle ha i munnen neste gang. Det er tross alt pasienten/kunden som skal betale og da vil en ha den tjenesten en har bestilt og I mitt tilfelle vite hvem jeg skulle til. Prøvde å unngå en bestemt (og for meg ubehagelig, slurvete og uforsiktig) tannpleier, men det lot seg ikke gjøre for meg å bestemme.