Jan Erik Kjærstad

Storgata 39 9008 Tromsø

Siste vurderinger av Jan Erik Kjærstad

Skuffende opplevelse...

Klinikk: Tannlege Kjærstad Skrevet

Bestilte time her for ei stund tilbake bare for å prøve ny tannlege, og siden jeg hadde hørt noe bra om de. Det endte med en noe skuffende opplevelse. Trudde hun jeg fikk var vikar for Kjærstad siden han var på ferie, så jeg oppdaget først etterhvert at hun var tannpleier. Når man bestiller tannlegetime bør man få tannlegetime og ikke tannpleiertime! I så fall bør det informeres om det, selv om den praksis har blitt mer og mer vanlig. Ser ikke grunn til å få tannpleiertime først når tannlegen i ettertid, forhåpentligvis i mitt tilfelle, uansett ville ha gjort en annen vurdering. Hun mente blant annet at jeg måtte kanskje ha 2 kroner, i alle fall 1 krone, og dette ville koste med det som ellers måtte gjøres 16-17 tusen kroner. Siden jeg heldigvis ikke gikk der for oppfølging men i stedet var så heldig å få time på universitetstannklinikken endte jeg opp med å betale bare en brøkdel av det Kjærstad skulle ha. Mest fordi verken 2 professorer/veileder og tannlegestudent på siste året ikke nevnte med ett ord om noe behov for krone i det hele tatt. Derfor virker det rimelig unødvendig, meningsløst og delvis bortkasta å ha en tannpleiertime først. Universitetstannklinikken tar riktignok halv pris men hvis det hadde blitt 2 kroner er det uansett mye penger og ikke minst tid(og ubehag?) spart!
Trudde for øvrig det skulle koste 2-300 kr mindre for denne timen, i alle fall ut i fra det som var nevnt på nett. Akkurat det er for så vidt ikke så nøye men når man får tannpleiertime i stedet for bør det i hvert fall ikke koste mer enn oppgitt!
Stiller og spørsmålstegn ved hygienen ved bruk av hansker. Hun hadde ingen assistent til å få hjelp av så det var hun som måtte kikke på bilder og trykke på tastatur og deretter rote rundt i munnen, fram og tilbake x antall ganger, ved bruk de samme hanskene hele tiden. Det virker for meg ikke direkte hygienisk. Hanskene skal beskytte pleier men minst like viktig pasient! Ved en slik praksis og bruk av de tradisjonelle tasturene med fysiske knapper bør det desinfiseres og vaskes mellom hver pasient, noe jeg tviler på blir gjort så ofte som det burde i alle fall. Hvis de ikke har fått det i ettertid burde de bytte de potensielle "bakteriebombene" med touch tastatur(ingen knapper), dette er noe universitetstannklinikken benytter seg av i 2016.
Hun var for øvrig hyggelig, høflig og grei, og jobben ellers hun gjorde har jeg ikke så mye å utsette på men det hjelper jo lite på når kvaliteten på det som er nevnt er så lav. Blir ikke å besøke denne tannlegen mer selv om Kjærstad selv kanskje er flink nok. De har i alle fall forbedringspotensial de bør benytte seg av...

Feil pris og mye slurv

Klinikk: Tannlege Kjærstad Skrevet

Mannen min og jeg har gått hit i flere år, men de siste par årene har det vært en del rot. Mye slurv fra tannpleierne og de er ofte litt hardhendte, snakker mye privat seg i mellom fremfor kunder, mobilbruk og slafser mye på tyggis. Man får ikke følelsen av faglig tyngde.

Når jeg har ringt for å høre pris, så stemmer de ikke når man skal betale og de er ofte usikker på alt av spørsmål. Jeg tror de bare svarer selv om de egentlig ikke vet.

Prisene som står på nettet feks hvakostertannlegen og legelisten stemmer ikke. Det koster ca 1000kr for en undersøkelse, ikke 650kr. Kjærstad i seg selv er dyktig nok, derav 2 stjerner, men ikke noe utover det vanlige som tilsier at jeg vil overse alt annet negativt.

Upålitelig

Klinikk: Tannlege Kjærstad Skrevet

Tannlegen er sikkert ok nok mht. dyktighet, men det er håpløst å bestille time for det en ønsker. Når en bestiller time spesifikt hos tannlege, så gjøres ofte timen om til tannpleietime istedet og en får ikke gjort det en skal og må komme tilbake. Etter å ha opplevd dette flere ganger orket jeg ikke mer. Var ok med det samme han begynte sin praksis, men etter ei tid begynte han å ansette flere tannpleiere, øyensynlig for å tjene mer penger. Stor utskifting av personell og en visste ikke hvem en skulle ha i munnen neste gang. Det er tross alt pasienten/kunden som skal betale og da vil en ha den tjenesten en har bestilt og I mitt tilfelle vite hvem jeg skulle til. Prøvde å unngå en bestemt (og for meg ubehagelig, slurvete og uforsiktig) tannpleier, men det lot seg ikke gjøre for meg å bestemme.

Fantastisk tannlege!

Klinikk: Tannlege Kjærstad Skrevet

Han er vennlig og snill, bruker mye tid på å gjøre deg trygg, forklare alt han gjør og hvilke instrumenter han bruker. Gir deg hyppige pauser til å puste, spytte og skylle gjennom hele timen. Er effektiv og på tannlegekontoret får du raskt time og de har studentrabatt. Svært hyggelige tannpleiere og resepsjonister. Anbefales.

Dyktig og pedagogisk tannlege

Klinikk: Tannlege Kjærstad Skrevet

Har gått til tannlege Kjærstad i mange år, og har alltid opplevd besøkene som så behagelige som det er mulig å få tannlegebesøkene til å være. Ved behandling er han lett på hånden, arbeider hurtig, er rolig og forklarer på en god og pedagogisk måte det han skal gjøre og sånn cirka hvor lang tid det vil ta. Dette er sikkert ikke nødvendig for alle, men for meg som kan være litt anspent i tannlegestolen er dette viktig og jeg setter stor pris på det.
Heldigvis har besøkene til Kjærstad vært ganske få, da det ikke har vært behov for så mye arbeid. Jeg har derimot sett tannpleieren, ulike over årene, som arbeider der årlig, og også her er det på plass med ros. Tannpleierene har hatt lik stil og tilnærming som tannlege Kjærstad, og jeg har følt meg godt ivaretatt. Også de andre ansatte der er hyggelige og imøtekommende, og samlet sett er inntrykket av klinikken og de som arbeider der godt.