Saga Legesenter

Roald Amundsensgate 36 1723 Sarpsborg

Siste vurderinger av behandlere ved Saga Legesenter

Hvorfor er du her?

Lege: Ludmila Victoria Andersen Skrevet

Denne legen er ikke å anbefale. Er aldri hos lege,men denne gangen følte jeg meg skikkelig dårlig... Hun spurte hvorfor jeg kom, følte ikke hun lyttet, ble sent hjem uten noen form for behandling. Eller svar på hvorfor jeg følte meg dårlig. Fikk bare beskjed om å hvile...Går ikke å forklare henne noe....

Dyktig lege

Lege: Ludmila Victoria Andersen Skrevet

Vår familie hadde vært pasienten hos dr. Tjernshaugen i flere år. Selvfølgelig ble jeg urolig og til dels skeptisk når den nye fastlege kom. Til å begynne med vurderte vi å skifte lege, men vi ombestemte oss.
Den nye lege, dr. Andersen kan virke noe brått noen ganger. Men når det virkelig gjelder er hun supper proff. Dette er å takke være hennes lynrask reaksjon mannen min overlevde hjerteinfark og har det rimelig bra nå. Tusen takk, Ludmila!

Hyggelig, imøtekommende og dyktig!

Lege: Ludmila Victoria Andersen Skrevet

Tar deg på alvor og er flink med oppfølgning av prøver og svar fra spesialister.
Viser mye respekt, empati og forståelse!

Denne flinke legen kan jeg anbefale på det sterkeste!

Tragisk at hun får praktisere som lege !

Lege: Ludmila Victoria Andersen Skrevet

Etter den forrige legen ble pensjonist ble jeg tildelt Ludmila. Opplevde at hun ikke viste hva som var min diagnose, og det var skremmende da jeg har en alvorlig diagnose. Arrogant, og nedlatende lite interessert i toveis kommunikasjon. Det hører med til historien at ved neste besøk virket det som om hun hadde lest min Journal.
Språket er det som er mest skremmende da det er potensiale for alvorlige missforståelser.

Ny fastlege, lav tillit

Lege: Ludmila Victoria Andersen Skrevet

Har hatt samme fastlege i mange år, og har hatt et sunt og tillitsfullt forhold oss imellom. Denne gikk av med alderspensjon., og jeg "fulgte med på lasset" når ny lege ble tilsatt. Har vært relativt ofte hos lege de siste 10 årene på grunn av flere kroniske og relativt alvorlige sykdommer. Har følt at jeg har blitt hørt og tatt på alvor. Hatt et godt samspill om diagnostisering, medisinering og andre, gode, helsefremmende tiltak.Første besøk hos ny lege ble ikke særlig vellykket. Hun var over 2 timer forsinket,og jeg kom inn ca en halv time etter kontorets egentlige stengetid. Legen virket stresset, håndhilste ikke, og lurte på hvorfor jeg var der. Sa jeg var til rutinekontroll og fordi jegtrengteå fornye noen resepter.Hun hadde ikke lest min journal, og stilte meg spørsmål om hvorfor jeg brukte insulin (har hatt diabetes 1 i mange år), og hvorfor jeg brukte hormontabletter (dame, 55 år, overgangsplager),. Hun sa det ikke var rart jeg hadde mange sykdommer, som var såpass overvektig. Ja, jeg er overvektig, men samtidig relativt aktiv og "frisk". Har fysisk og tøff jobb, går lange turer med hund i skogen hver dag og rir 2 til 3 ganger i uka. Blodtrykket var nok situasjonsbetinget høyt ved denne konsultasjonen. langtiddsukker var som vanlig bra. Følte at hun ikke stolte på meg, og hun vi ble ikke enige i forhold til resepter. Hun endret dosering, skrev ut nye medisiner for høyt blodttrykk og skrev ut insulin av feil type. Hun bestemte også at jeg skulle gjennomføre heldøgns blodtrykksmåling. Følte meg veldig usikker da jeg gikk. Likevel bestemte jeg meg for å prøve et besøk til. Det var noe feil med blodtrykksmåleren første gang, og legekontoret ringte og utsatte målingen. Medførte langt opphold i legesjekk. Andre gangs forsøk med måling var også mislykket. Måleren ble montert, men jeg valgte å ta den av etter konsultasjon på legevakt, da den ikke stoppet å pumpe, og ikke slapp ut luft. Blodtrykket ble høyere enn ellers på grunn av feil ved måleapparatet. Hun valgte å ikke ta hensyn til dette, og satte meg på ny medisin utfra at resultatet viste høyt blodtrykk. Har måler hjemme, og denne viser ikke spesielt høyt. Ved denne, andre konsultasjonen var legen hyggeligere, men fortsatt lite dialogsøkende. Når jeg gjorde henne oppmerksom på at insulinen hun hadde skrevet ut var feil (hun har skrevet ut insulin til bruk i pumpe, og jeg bruker penn), sa hun bare kort at "det finnes ingen annen enn den jeg har skrevet ut". Jeg føler meg usikker på å fortsette hos denne legen, og kommer derfor til å bytte fastlege.