Ludmila Victoria Andersen

Varteig Legesenter Kvinne, 47 år

Autorisert2008
Ledige plasser 331 av 1200
Vil du bytte til denne fastlegen?

Varteig Legesenter

Vartunveien 4 1735 Varteig
Ludmila Victoria Andersen er en av 48 fastleger i Sarpsborg

Siste vurderinger av Ludmila Victoria Andersen

Hyggelig, imøtekommende og dyktig!

Tar deg på alvor og er flink med oppfølgning av prøver og svar fra spesialister.
Viser mye respekt, empati og forståelse!

Denne flinke legen kan jeg anbefale på det sterkeste!

Tragisk at hun får praktisere som lege !

Etter den forrige legen ble pensjonist ble jeg tildelt Ludmila. Opplevde at hun ikke viste hva som var min diagnose, og det var skremmende da jeg har en alvorlig diagnose. Arrogant, og nedlatende lite interessert i toveis kommunikasjon. Det hører med til historien at ved neste besøk virket det som om hun hadde lest min Journal.
Språket er det som er mest skremmende da det er potensiale for alvorlige missforståelser.

Ny fastlege, lav tillit

Har hatt samme fastlege i mange år, og har hatt et sunt og tillitsfullt forhold oss imellom. Denne gikk av med alderspensjon., og jeg "fulgte med på lasset" når ny lege ble tilsatt. Har vært relativt ofte hos lege de siste 10 årene på grunn av flere kroniske og relativt alvorlige sykdommer. Har følt at jeg har blitt hørt og tatt på alvor. Hatt et godt samspill om diagnostisering, medisinering og andre, gode, helsefremmende tiltak.Første besøk hos ny lege ble ikke særlig vellykket. Hun var over 2 timer forsinket,og jeg kom inn ca en halv time etter kontorets egentlige stengetid. Legen virket stresset, håndhilste ikke, og lurte på hvorfor jeg var der. Sa jeg var til rutinekontroll og fordi jegtrengteå fornye noen resepter.Hun hadde ikke lest min journal, og stilte meg spørsmål om hvorfor jeg brukte insulin (har hatt diabetes 1 i mange år), og hvorfor jeg brukte hormontabletter (dame, 55 år, overgangsplager),. Hun sa det ikke var rart jeg hadde mange sykdommer, som var såpass overvektig. Ja, jeg er overvektig, men samtidig relativt aktiv og "frisk". Har fysisk og tøff jobb, går lange turer med hund i skogen hver dag og rir 2 til 3 ganger i uka. Blodtrykket var nok situasjonsbetinget høyt ved denne konsultasjonen. langtiddsukker var som vanlig bra. Følte at hun ikke stolte på meg, og hun vi ble ikke enige i forhold til resepter. Hun endret dosering, skrev ut nye medisiner for høyt blodttrykk og skrev ut insulin av feil type. Hun bestemte også at jeg skulle gjennomføre heldøgns blodtrykksmåling. Følte meg veldig usikker da jeg gikk. Likevel bestemte jeg meg for å prøve et besøk til. Det var noe feil med blodtrykksmåleren første gang, og legekontoret ringte og utsatte målingen. Medførte langt opphold i legesjekk. Andre gangs forsøk med måling var også mislykket. Måleren ble montert, men jeg valgte å ta den av etter konsultasjon på legevakt, da den ikke stoppet å pumpe, og ikke slapp ut luft. Blodtrykket ble høyere enn ellers på grunn av feil ved måleapparatet. Hun valgte å ikke ta hensyn til dette, og satte meg på ny medisin utfra at resultatet viste høyt blodtrykk. Har måler hjemme, og denne viser ikke spesielt høyt. Ved denne, andre konsultasjonen var legen hyggeligere, men fortsatt lite dialogsøkende. Når jeg gjorde henne oppmerksom på at insulinen hun hadde skrevet ut var feil (hun har skrevet ut insulin til bruk i pumpe, og jeg bruker penn), sa hun bare kort at "det finnes ingen annen enn den jeg har skrevet ut". Jeg føler meg usikker på å fortsette hos denne legen, og kommer derfor til å bytte fastlege.

Styr unna.

Måtte bytte lege da min forhenværende ble pensjonist og fikk da denne legen. Første time hos fru Andersen ble jeg nærmest kastet ut, for ho ville ikke ha sånne som meg. Åssen oppførsel er dette? Hva med å gi folk en sjanse?
Sender meg hjem uten medisiner, noe som forårsaker at jeg havner på legevakta.
De i resepsjonen er enestående!
Men denne legen burde revurdere yrket sitt.

Sur og høylytt

Har fått denne legen tildelt etter at min helt fantastiske og supre lege gikk av med permisjon. Vil helst ikke sende deg noe sted om ikke blodprøvene viser noe riv ruskende galt. Tar ikke problemer på alvor, skjønner dårlig norsk. Blir fort sur om du sier i mot henne.

Personalet på vartun er også plutselig blitt byttet ut, ikke på langt nær like hyggelige og imøtekomne som de som jobbet der før..

Generelt lite hyggelig sted å komme til nå...