Ludmila Victoria Andersen

Tlf: 69 13 24 20 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Ludmila Victoria Andersen er en av 48 fastleger i Sarpsborg

Siste vurderinger av Ludmila Victoria Andersen

God fastlege

Hun treffer godt på diagnoser, henviser videre når det trengs og hun følger deg godt opp. Dette er en lege som har hjerte for sine pasienter.

ikke å anbefale

ikke imøtekommende. hun tror ikke på diagnoser som tidligere er satt av andre leger og psykologer. Jeg sliter med mye smerter, men hun mener det er innbilning. Fikk spørsmålet ved første samtale om hvorfor jeg var der. Hun nektet på at journalen min var i systemet, noe som den var, måtte dit 3 ganger før hun "fant den". Enda tror hun ikke på at jeg har plager og spør om hvorfor jeg tar noe av medisinene jeg går på. Hun skriver ut andre typer en det jeg vanligvis får og påstår at det ikke er andre typer. Jeg blir tvunget til ukentlig besøk fordi hun må "se" meg for å skrive ut en resept. Har sittet i opptil 1 time å ventet for å være inne hos henne i 10-30 sekunder. Jeg har ikke noe annet valg enn å dra for å få resepten, men jeg mener det er bedre at de som er syke og trenger timen får den tiden. Min samboer har også henne som fastlege, men han kommer ingen vei med henne. Han har fibromyalgi og har levert inn erklæringer og epikriser angående dette, men allikevel tror hun ikke på han. Det er bare innbilning får han beskjed om. Vi har bestemt oss for å bytte fastlege da vi ikke blir trodd på eller hørt og ikke har vi noe vi skulle sakt. Når det er sakt, de som jobber i resepsjonen er super hyggelige.

Diabetes

Hadde en spontanabort, fikk beskjed at det var nok til det beste ettersom jeg har diabetes. Sa at jeg fikk svangerskapsdiabetes ved forrige svangerskap, Ludmilla spør da om hvordan det gikk og om barnet døde. Seriøst, hva slags lege er dette?

Håpløs

Skriver ut alt for mye sterke medisiner. Følger ikke anvisninger fra sykehus mht til dosering etter feks operasjon. Gir "alt" du ønsker i store doser.

Hvorfor er du her?

Denne legen er ikke å anbefale. Er aldri hos lege,men denne gangen følte jeg meg skikkelig dårlig... Hun spurte hvorfor jeg kom, følte ikke hun lyttet, ble sent hjem uten noen form for behandling. Eller svar på hvorfor jeg følte meg dårlig. Fikk bare beskjed om å hvile...Går ikke å forklare henne noe....

Dyktig lege

Vår familie hadde vært pasienten hos dr. Tjernshaugen i flere år. Selvfølgelig ble jeg urolig og til dels skeptisk når den nye fastlege kom. Til å begynne med vurderte vi å skifte lege, men vi ombestemte oss.
Den nye lege, dr. Andersen kan virke noe brått noen ganger. Men når det virkelig gjelder er hun supper proff. Dette er å takke være hennes lynrask reaksjon mannen min overlevde hjerteinfark og har det rimelig bra nå. Tusen takk, Ludmila!

Hyggelig, imøtekommende og dyktig!

Tar deg på alvor og er flink med oppfølgning av prøver og svar fra spesialister.
Viser mye respekt, empati og forståelse!

Denne flinke legen kan jeg anbefale på det sterkeste!

Tragisk at hun får praktisere som lege !

Etter den forrige legen ble pensjonist ble jeg tildelt Ludmila. Opplevde at hun ikke viste hva som var min diagnose, og det var skremmende da jeg har en alvorlig diagnose. Arrogant, og nedlatende lite interessert i toveis kommunikasjon. Det hører med til historien at ved neste besøk virket det som om hun hadde lest min Journal.
Språket er det som er mest skremmende da det er potensiale for alvorlige missforståelser.

Ny fastlege, lav tillit

Har hatt samme fastlege i mange år, og har hatt et sunt og tillitsfullt forhold oss imellom. Denne gikk av med alderspensjon., og jeg "fulgte med på lasset" når ny lege ble tilsatt. Har vært relativt ofte hos lege de siste 10 årene på grunn av flere kroniske og relativt alvorlige sykdommer. Har følt at jeg har blitt hørt og tatt på alvor. Hatt et godt samspill om diagnostisering, medisinering og andre, gode, helsefremmende tiltak.Første besøk hos ny lege ble ikke særlig vellykket. Hun var over 2 timer forsinket,og jeg kom inn ca en halv time etter kontorets egentlige stengetid. Legen virket stresset, håndhilste ikke, og lurte på hvorfor jeg var der. Sa jeg var til rutinekontroll og fordi jegtrengteå fornye noen resepter.Hun hadde ikke lest min journal, og stilte meg spørsmål om hvorfor jeg brukte insulin (har hatt diabetes 1 i mange år), og hvorfor jeg brukte hormontabletter (dame, 55 år, overgangsplager),. Hun sa det ikke var rart jeg hadde mange sykdommer, som var såpass overvektig. Ja, jeg er overvektig, men samtidig relativt aktiv og "frisk". Har fysisk og tøff jobb, går lange turer med hund i skogen hver dag og rir 2 til 3 ganger i uka. Blodtrykket var nok situasjonsbetinget høyt ved denne konsultasjonen. langtiddsukker var som vanlig bra. Følte at hun ikke stolte på meg, og hun vi ble ikke enige i forhold til resepter. Hun endret dosering, skrev ut nye medisiner for høyt blodttrykk og skrev ut insulin av feil type. Hun bestemte også at jeg skulle gjennomføre heldøgns blodtrykksmåling. Følte meg veldig usikker da jeg gikk. Likevel bestemte jeg meg for å prøve et besøk til. Det var noe feil med blodtrykksmåleren første gang, og legekontoret ringte og utsatte målingen. Medførte langt opphold i legesjekk. Andre gangs forsøk med måling var også mislykket. Måleren ble montert, men jeg valgte å ta den av etter konsultasjon på legevakt, da den ikke stoppet å pumpe, og ikke slapp ut luft. Blodtrykket ble høyere enn ellers på grunn av feil ved måleapparatet. Hun valgte å ikke ta hensyn til dette, og satte meg på ny medisin utfra at resultatet viste høyt blodtrykk. Har måler hjemme, og denne viser ikke spesielt høyt. Ved denne, andre konsultasjonen var legen hyggeligere, men fortsatt lite dialogsøkende. Når jeg gjorde henne oppmerksom på at insulinen hun hadde skrevet ut var feil (hun har skrevet ut insulin til bruk i pumpe, og jeg bruker penn), sa hun bare kort at "det finnes ingen annen enn den jeg har skrevet ut". Jeg føler meg usikker på å fortsette hos denne legen, og kommer derfor til å bytte fastlege.

Styr unna.

Måtte bytte lege da min forhenværende ble pensjonist og fikk da denne legen. Første time hos fru Andersen ble jeg nærmest kastet ut, for ho ville ikke ha sånne som meg. Åssen oppførsel er dette? Hva med å gi folk en sjanse?
Sender meg hjem uten medisiner, noe som forårsaker at jeg havner på legevakta.
De i resepsjonen er enestående!
Men denne legen burde revurdere yrket sitt.

Sur og høylytt

Har fått denne legen tildelt etter at min helt fantastiske og supre lege gikk av med permisjon. Vil helst ikke sende deg noe sted om ikke blodprøvene viser noe riv ruskende galt. Tar ikke problemer på alvor, skjønner dårlig norsk. Blir fort sur om du sier i mot henne.

Personalet på vartun er også plutselig blitt byttet ut, ikke på langt nær like hyggelige og imøtekomne som de som jobbet der før..

Generelt lite hyggelig sted å komme til nå...

Sint lege

Jeg fikk denne fastlegen tildelt da min forrige gikk av med pensjon. Da jeg kom til henne med et symptom jeg var bekymret for, følte jeg at jeg ikke ble tatt alvorlig. I tillegg kjeftet hun høylytt på sekretæren da hun ikke fikk noen prøveresultater fort nok. Nå har jeg byttet over til en annen fastlege.

Flink med barna

Jeg har opplevd Lioudmila Bourmistova som veldig flink med barna de få ganger vi har vært hos henne.
Min datter på 5 år sy i fingeren uten bedøvelse og hun brukte god tid til å forklare henne hvordan det skulle være og hvordan hun kunne si i fra hvis det ble for vondt. Har aldri opplevd slik forståelse når vi har vært på legevakten. Min datter satt helt stille og det var en positiv opplevelse av noe som oppleves som svært traumatisk som barn.
De andre gangene vi har vært der sammens med barna har hun alltid hendvendte seg direkte til barna, noe som jeg synes er veldig positive. Barna føler at de er en del av avgjørelsen og er dermed mer medgjørlige pasienter.

Anbefales ikke

Fikk denne fastlegen tildelt da vår gamle gikk av med pensjon. Kun dårlige opplevelser. Lytter ikke, virker sint og anklagene, selv med barn til stede. Ønsket ikke ta tester når vi fremlagt et problem, og bestemte å skrive ut medisin før vanlige undersøkelser ble utført. Vi fikk beskjed om at vi hadde gitt henne en dårlig start på dagen. Ingen god opplevelse hverken for oss eller barna.

Uegnet som min fastlege

Jeg fikk ikke fullføre min forklaring om hvorfor jeg kom til konsultasjon. Det var krevende å få henne til å forholde seg til min journal. Hun opplevde mine bestrebelser i å få hva jeg ønsket ut av konsultasjonen som en bestridelse av hennes autoritet og som bortkastet tid.

Lite tillitsvekkende

Jeg fikk tildelt denne fastlegen da jeg flyttet tilbake til Norge etter å ha bodd i utlandet en periode. Jeg har kun vært hos henne en gang for å få en resept jeg har hatt før. Hun er hyggelig nok, men hun sjekket ikke engang blodtrykket, noe alle andre leger har gjort før de gir ut denne resepten. Da jeg spurte om hun ikke ville sjekke blodtrykket sa hun at jeg var så ung, at det ikke behøvdes. Hun virket lite interessert i å lytte. Det gjorde meg urolig, og jeg tør dessverre ikke anbefale henne videre.

Ikke for sarte sjeler

Lioudmila Bourmistrova er ikke en lege jeg vil anbefale, dog er hun effektiv men hun er også uforskammet, lytter ikke, og man blir nesten kastet ut av kontoret når tiden er ute. Ved spørsmål ang min diagnose var hun ikke imøtekommende og forståelsesfull. Det er lite menneskelig og dårlig kommunikasjon og alt skjer i all hast. Når man først er hos legen er man jo ikke helt ovenpå og jeg har flere ganger gått ut derfra og vært lei meg og følt at jeg ikke har møtt forståelse. Jeg fikk ved en anledning høre at jeg sugde energien ut av henne! Jeg har byttet lege.

Uegnet som min fastlege...

En legetime var nok til at jeg bestemte meg for å bytte fastlege, Kurs i pasientbehandling, samtaleteknikk og høflighet anbefales.

Ubehagelig opplevelse

Jeg overtok denne legen etter at min gamle gikk av med pensjon. Jeg opplevde henne som utålmodig og lite interessert i å lytte. Jeg opplevde ikke at jeg fikk den hjelpen jeg trengte. Hun ga meg brå svar og lot meg ikke snakke ut. Jeg var lei meg da jeg gikk fra kontoret, og tenkte at dette er ikke noe blivende sted. Jeg har allerede byttet.

Skremmende

Opplevde henne som uhøflig og lite serviceinnstilt. Lar deg ikke snakke ferdig og avbryter deg hele tiden mens hun sitter vendt mot PC skjermen. Legebesøkete opplevdes som ubehagelig og som om jeg var til belastning for henne.