Dovre Legesenter

Tlf: 67 90 47 30 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Dovre Legesenter

Byttet fastlege

Lege: Frederik Natvig Olafsen Skrevet

Svært utidig og uhøflig. Her har den unge legen mye å lære. Byttet fastlege umiddelbart etter andre konsultasjon.

Ikke rette for meg.

Lege: Einar Utne Skrevet

Stresset å sliten. Hadde han ca 15 år siden. Da var han meget dyktig å engasjert. Å spørre pasienten hvordan han har det ved første møtet burde være en selvfølge.

Dyktig lege

Lege: Einar Utne Skrevet

Jeg har hatt Dr Utne som fast lege i veldig mange år. Han er en meget god lytter. Tålmodig og tillitsvekkende. Absolutt å anbefale.

Utrolig bra lege, dyktig.

Lege: Einar Utne Skrevet

Har hatt han som lege i 17 år, tar seg god tid og lytter.
Føler man blir tatt på alvor og er flink til å henvise videre til spesialister.
Han er alltid tilgjengelig, har ringetid midt på dagen hvor han alltid ringer deg opp igjen.
Det er godt å ha en lege som viser empati for andre mennesker.

Veldig fornøyd

Lege: Einar Utne Skrevet

Jeg har hatt Utne som fastlege siden jeg ble født, dvs i over 20 år. Veldig fornøyd med hjelpen jeg har fått hos han. Han er faglig dyktig, flink til å lytte og henviser dersom det trengs. Har inntrykk av at han heller tar en test for mye, enn en for lite, og jeg føler alltid at han tar problemene mine seriøst. Anbefales på det sterkeste!

En dyktig og lydhør lege. Har både empati og innsikt i pasientens tilstand.

Lege: Einar Utne Skrevet

Utne er en real, skvær og ærlig lege. Mao: Han sier det som det er. Jeg blir alltid tatt på alvor. Han er ikke "redd" for å rekvirere time hos spesialist, om nødvendig. Hos enkelte leger går det prestisje i å behandle pasienter på egenhånd.

Jeg forstår heller ikke enkelte pasienters påstand om at Utne kan være vanskelig å få tak i. Dette har aldri vært et problem for meg. Så lenge jeg ringer ham i "ringetiden" og legger igjen beskjed - ringer han meg alltid tilbake i løpet av dagen.

Veldig bra fastlege!

Lege: Einar Utne Skrevet

Dyktig, sympatisk, engasjert og tillitsvekkende. Blir alltid tatt på alvor, og får alltid god hjelp. Veldig fornøyd!

Dyktig, vennlig og hjelpsom

Lege: Einar Utne Skrevet

Har hatt dr. Utne som fastlege i mange år, han er en meget hyggelig og imøtekommende person. Kommunikasjonen vår er veldig bra, og han forsøker alltid å hjelpe det beste han kan. Lytter til meg, og jeg får alltid tatt prøver på legesenteret for sikkerhets skyld, for å sjekke ut at alt er ok. Han skal også ha kredit for at han både tar pasienten på alvor, samtidig som han er blid og litt uformell. Terningkast 6 der altså :)
Kan bli bedre: Enkelte av de som jobber i resepsjonen, tar imot telefoner - kunne vært litt mer vennlige.

Einar Utne, flott lege

Lege: Einar Utne Skrevet

Har hatt Einar Utne fast i 10 år. Fantastisk lege. Tar meg alltid på alvor, sjekker ut det minste ting. Føler meg ivaretatt på den beste måten. Derimot damen i skranken i dag var det jeg vil si meget ufin. Gikk til skranke for å betale, sto der i mange minutter uten at hun gjorde det minste tegn for å se meg. Spurte forsiktig om å betal, hvor hun sa " DET KAN DU IKKE GJØRE HER" hvorpå jeg spurte hvor jeg skulle betale? Hun svarer " SER DU DEN BOKSEN VED DØRA" i meget ufin tone og reiste seg og gikk. Trist, ikke minst for henne som sikkert skulle arbeidet et annet sted. Men opp i det hele er at jeg er glad for at jeg har en flott fastlege.

Føler meg trygg og ivaretatt

Lege: Einar Utne Skrevet

Einar Utne har vært min fastlege i mange år og jeg har bare positive tilbakemeldinger å gi. Han lytter til meg som pasient, og det er gjensidig tillit mellom lege/ pasient. Det at det er telefontid er også veldig positivt, det at man kan få snakke med legen hvis det er noe. Han ringer alltid tilbake.

Syns Einar Utne er meget dyktig. Tar heller en prøve for mye enn en for lite.

Lege: Einar Utne Skrevet

Videresender pasienten med en gang hvis han selv er i tvil. Også flink med barn.

Jeg har byttet

Lege: Einar Utne Skrevet

Jeg føler meg de fleste gangene svært dårlig behandlet, som person og pasient. Føler ikke at legen er interessert i å finne ut hvordan tilstanden min egentlig er, og tar seg ikke tid til å spørre. Hender ofte at jeg må sitte og forsvare tilstanden min, fremfor å bli hjulpet med en løsning. Når jeg kommer til legen er jeg usikker og da blir jeg svært skuffet når legen er arrogant og ikke viser empati.

En helt fantastisk lege!

Lege: Helene Bøe Skrevet

Helene Bøe er en dyktig og kunnskapsrik lege tross sin unge alder. Hun skjønte med en gang hva som var galt med meg da jeg ble alvorlig syk. Da var jeg allerede sendt hjem fra akuttmottaket på Ullevål uten diagnose. Hun fikk lagt meg inn på Ahus med en gang, og takket være henne er jeg fysisk oppegående i dag. Helene Bøe er både sympatisk og imøtekommende, og jeg er utrolig takknemlig for at hun "arvet" meg som pasient etter min tidligere fastlege sluttet/gikk av med pensjon.

Usympatisk og lite engasjert

Lege: Helene Bøe Skrevet

Jeg var hos Dr. Bøe i sommer da min fastlege hadde ferie. Jeg kom dit på grunn av angst og depresjon. Jeg fikk ingen hjelp og følte at jeg egentlig var til bry da jeg kom til henne. Jeg ble verken møtt med sympati eller trygghet. Jeg er sjeleglad for at dette ikke er min fastlege! Jeg anbefaler alle som har psykiske plager om å unngå denne legen.

Jeg er ikke fornøyd!

Lege: Helene Bøe Skrevet

Helene Bøe arvet meg fra Live Bjelland og jeg har mange ganger ønsket henne tilbake. Jeg sliter med store smerter i ledd og muskler og smertene kommer og går. Jeg kan faktisk ikke huske at Helene Bøe noen gang har berørt kroppen min! Ja vist får jeg medisiner men jeg synes jo det er litt rart at man ikke tar blodprøver eller gjør grundig undersøkelse! Nå bytter jeg til en annen lege. Og det gjør også resten av familien som har vært på Dovre i mange år. Må ellers rose kontordamene opp i skyene.

Ingen forståelse

Lege: Einar Utne Skrevet

Denne legen forstår seg ikke på mennesket som helhet. Han er uten empati og har dårlig tid og elendig tilgjengelighet.
Ikke har kontoret sms heller. Helsesekretærene der er heller ikke spesielt hyggelige og hjelpsomme.

Beste legen som finnes:)

Lege: Einar Utne Skrevet

Einar Utne har bred kompetanse, men det beste ved min lege er at han har evnen til å innrømme når det er noe han ikke er helt sikker på, fremfor å sette en "slags" diagnose. Da henviser han til noen kan mer innenfor det fagfeltet.
Han tar heller flere prøver av meg hvis det er noe som er diffust, i stedet for å vente å se om det blir bedre.
Selv har jeg blitt fulgt opp av Einar Utne de siste 15 årene, og han ta seg alltid tid til å lytte og viser interesse for deg som person.
Einar Utne fremstår som meget profesjonell og sympatisk.
Damene i front er også veldig sympatiske og blide:)

Sympatisk og empatisk

Lege: Helene Bøe Skrevet

Jeg er veldig fornøyd og synes Helene Bøe både er sympatisk og empatisk. De gangene jeg har vært hos henne, så har jeg fått riktig diagnose og behandling.

Meget godt fornøyd!

Lege: Helene Bøe Skrevet

Jeg har nå hatt Helene som fastlege i nærmere tre måneder og, sålangt, er jeg strålende fornøyd! Hun er et varmt og godt menneske som er veldig interessert i å høre hvordan jeg har det. Hun tar seg god tid og snakker på en rolig og fin måte! Det er ihvertfall noe jeg setter stor pris på hos en lege, at vedkommende tar seg god tid og ikke stresser! Jeg har overhode ingenting å utsette på Helene, og jeg vil på det varmeste anbefale henne!

Ikke en god lege

Lege: Helene Bøe Skrevet

Jeg "arvet" henne som fastlege etter Bjelland, men Helene Bøe er ikke en fastlege jeg vil ha. Når man er syk oppsøker man kompetanse og det virker det ikke som hun har. Oppleverer henne som en lite dyktig lege og heller ikke flink med mennesker. Hun er tafatt og virker usikker. Inngir ingen trygghet på at hun kan det hun skal og gir ikke nyttige råd eller henvisninger. Beklager, men en slik fastlege vil ikke jeg ha. Har byttet.
Kontordamene på Dovre og spesielt MÅLFRID er kjempeflinke og jeg får ikke rost henne nok. Hun er veldig dyktig!