Stortorget Legesenter

Torggata 83 2317 Hamar

Siste vurderinger av Stortorget Legesenter

Hører ikke etter, ingen hjelp å få

Lege: Qasim Afzal Skrevet

Trivelig og hyggelig kar, men det stopper der.

Ikke forberedt på møte med pasient, da dokumenter blir slengt i en bunke uten å bli lest på forhånd. Måtte lete gjennom bunken med dokumenter sammen med lege, for han visste ikke hvor det var.

Fikk diagnose, så lege ringte og fortalte at jeg hadde "det" og ingenting mer, ingen informasjon om hva det var. Så måtte google det selv.

Bestiller time hos lege med to viktige ting, møter opp og får 10 min inne hos lege der jeg bare får tatt opp den ene tingen. Blir dyttet ut før jeg blir ferdig, føler meg ikke velkommen her. Lege prøver også å unngå henvisninger, ingen hjelp å få her.

Ikke legen for meg

Lege: Shahid Ahmad Lohan Skrevet

Avbryter deg og er ikke spesielt god til å lytte. For meg som har en psykisk diagnose som gjør det vanskelig å åpne seg, så gjør dette det vanskelig å få den hjelpen man trenger. Siste legetime hos ham endte med at jeg måtte betale for ingenting føler jeg. Han er også svært opptatt av når det skal betales. Jeg har alltid betalt for meg. Men har ved et par tilfeller valgt faktura. Da har jeg opplevd at han ringer kun for å høre om fakturaen er blitt betalt. Før den i det hele tatt forfaller. Det synes jeg er ekstremt spesielt. Og oppleves belastende hvis man allerede sliter med økonomien og skam rundt det.

Husker deg, alltid hyggelig og tar deg seriøst.

Lege: Qasim Afzal Skrevet

Han kommer alltid og møter deg i døra, tar deg i hånda og ønsker deg velkommen. Han er dyktig, og sjekker alltid ting nøye. Hvis noe er kjipt, psykisk eller fysisk, blir man tatt seriøst. Han er lett å prate med. Glimt i øyet. Jeg er veldig fornøyd!

Blid og bruker god tid

Lege: Qasim Afzal Skrevet

Virker forståelsesfull. Bruker god tid. Har gode erfaringer. Bruke legeskjønn. Tar ikke for mange blodprøver.

Udugelig og uforskammet lege

Lege: Shahid Ahmad Lohan Skrevet

Han undersøkte meg aldri når jeg hadde time hos han. Han bare lyttet til mine beskrivelser. Jeg tok ikke blodtrykk og puls en gang.

Jeg ble syk mens jeg var på ferie i utlandet. Jeg var innlagt på sykehus og hadde bekreftelse om innleggelse. Når jeg kom tilbake til Norge, ba jeg han å skrive sykemelding for meg. Han nektet å gjøre dette fordi jeg ikke kom i konsultasjon hos han. Jeg svarte at jeg ikke kunne komme hos han fordi jeg var i utlandet (2000 km borte). Jeg kunne ikke komme i Norge bare for at han så jeg var syk. Han nektet uansett å skrive sykemelding.

Når jeg ringte å forklare min situasjon til legesekretæren, svarte hun at hun ikke har tid til å høre på meg eller hjelper meg. Hun nektet også å la meg snakke med legen.