Logo for Medicus Trondheim AS

Medicus Trondheim AS

Logo for Medicus Trondheim AS

Om klinikken

Vi er spesialister i gynekologi og assistert befruktning. Vi er også et av Norges mest erfarne senter innen klinisk forskning.

Siden 1997 har vi hjulpet kvinner og par til økt livskvalitet gjennom medisinsk ekspertise og mye omsorg.

Siste vurderinger av Medicus Trondheim AS

Kald og lite empatisk

Lege: Terje Sørdal Skrevet

Første gang jeg var gravid endte i en missed abortion, og dette ble bekreftet med ultralyd hos Medicus. Terje Sørdal var den som utførte ultralyden, og jeg husker han sa at dette måtte jeg regne med, når jeg valgte å bli gravid så sent (jeg var 39). Det var null empati, og jeg følte meg nesten dum fordi jeg hadde blitt gravid. Jeg var i sjokk som førstegangsgravid, og synes fortsatt at måten jeg ble møtt på var helt forferdelig. Han var kald, og helt uten empati. Jeg var helt uvitende om hva som skulle skje videre, og følte meg nesten dum som spurte. Fikk bare beskjed om å dra hjem og vente til det blødde ut av seg selv. Husker at jeg gråt, var fortvilet og redd, og det endte med at jeg fikk henvisning til St. Olavs. Jeg bestemte meg for å aldri dra til Medicus og Terje igjen.

Dette er flere år siden, men minnene kom tilbake i forbindelse med fokuset på hvordan kvinner blir møtt når de opplever spontanabort. Derfor dette behovet for å legge igjen en anmeldelse her først nå.

Fantastisk

Lege: Terje Sørdal Skrevet

Dr. sørdal har vært min gynekolog i mange år og jeg føler meg alltid ivaretatt når jeg er på undersøkelser. Han kan kanskje oppfattes som litt «kort» av de som ikke kjenner han, men han er en veldig trivelig og kunnskapsrik mann. Jeg får alltid svar på det jeg spør om og han forklarer på en enkel måte. Han forklarer alltid hva han gjør og har en framtoning som gjør meg trygg og rolig.

Trygg og bra opplevelse

Lege: Finn Tysland Johnsen Skrevet

Legen viste hensyn til at jeg var nervøs og fikk meg til å føle meg trygg. Hele opplevelsen var behagelig og jeg anbefaler legen på det varmeste!
10/10

10/10

Lege: Finn Tysland Johnsen Skrevet

Utrolig behagelig og flink fyr! Han informerte godt og grundig om alt han gjorde under undersøkelsen/prosedyren, som gjorde at jeg følte meg veldig trygg og rolig.

Ubehagelig og nedsettende.

Lege: Terje Sørdal Skrevet

Skulle gjennomføre biopsi pga celledeling og HPV-virus. Jeg ga uttrykk for å være nervøs og redd, noe som ble avfeid uten noe forsøk på å vise forståelse eller forklare hva som skulle skje.
Han utførte prosedyren uten å gi beskjed i forkant av bruk av instrument, sprøytestikk osv. Fikk beskjed om å ikke bli hysterisk når jeg gråt fordi jeg var nervøs for hele undersøkelsen/biopsien og resultatet av dette. Fikk også flere nedsettende kommentarer underveis, og han snakket om meg i tredjeperson og ikke direkte til meg osv. Det ble en veldig ubehagelig opplevelse, og jeg kommer ikke til å dra tilbake hit.
Han oppfattes som arrogant, nedsettende og lite empatisk. Anbefales absolutt ikke!