Profilbilde av gynekolog Terje Sørdal

Terje Sørdal

Profilbilde av gynekolog Terje Sørdal
Gynekolog

Om

Terje startet Medicus i Trondheim i 1997, og var i 2001 den første som fikk konsesjon til å starte privat fertilitetsklinikk utenfor Oslo.

Siden oppstarten av Medicus har Terje jobbet som gynekolog i Trondheim, og som medisinsk direktør ved klinikkene i Oslo, Stavanger og Trondheim. I tillegg jobber han med assistert befruktning ved alle Medicus sine klinikker, og har ansvaret for vevssentrene.

Terje føler seg også heldig som har fått være med på over 40 kliniske forskningsstudier, som har resultert i viktige bidrag innen medisinen.

Terje tar imot pasienter uten henvisning.

Fødselshjelp og kvinnesykdommer

Autorisasjon (1984)

Siste vurderinger av Terje Sørdal

Fantastisk

Klinikk: Medicus Trondheim AS Skrevet

Etter å ha gjentatte ganger dratt gråtende hjem etter celleprøver og til slutt ikke hatt mot til å ta en hvert år, er jeg ikke lenger redd for å ta celleprøve. Det gikk utrolig fort og overhodet ikke vondt. Jeg satt med et sjokk og lurte på når han skulle begynne, og da var han ferdig. Behagelig å snakke med, ikke noe stress at jeg hadde flere spørsmål.

Super-fornøyd med Sørdal

Klinikk: Medicus Trondheim AS Skrevet

Begynte å gå til Sørdal for 20 år siden, har bakovervendt livmor så fastlegen fikk ikke satt inn spiral. Etter det har jeg holdt meg til ham - han er trygg, kunnskapsrik og fremfor alt forsiktig når han jobber. Flere ganger har jeg trodd han ikke har begynt, så var han faktisk ferdig 👏
Sørdal er absolutt mitt førstevalg👏

Verste opplevelse jeg har hatt hos en lege

Klinikk: Medicus Trondheim AS Skrevet

Hadde en time i forbindelse med fertilitetsutredning og IVF. Virker ikke som om han er særlig sterk faglig på dette området. Var nedlatende og lite empatisk overfor meg og min partner og ville ikke lytte til hva vi hadde å si. Ble helt ødelagt etter timen og gråt hele veien hjem. Kommer aldri tilbake.

Blandende følelser etter 6-ukers kontroll

Klinikk: Medicus Trondheim AS Skrevet

Ble henvist til undersøkelse seks uker etter fødsel. Fikk beskjed om mulige rester etter svangerskap. Ble umiddelbart urolig, og følte meg lite imøtekommet på følelsene mine. Tok biopsi for å bekrefte funn på UL. Mottok fem dager senere en sms med prøvesvar, og at jeg var henvist videre. Dårlig oppfølging, og jeg står igjen som et stort spørsmålstegn. Betviler ikke legens faglige dyktighet, men han mangler kommunikasjonsferdigheter og gir lite informasjon- noe som resulterer i utrygghet.

Kald og lite empatisk

Klinikk: Medicus Trondheim AS Skrevet

Første gang jeg var gravid endte i en missed abortion, og dette ble bekreftet med ultralyd hos Medicus. Terje Sørdal var den som utførte ultralyden, og jeg husker han sa at dette måtte jeg regne med, når jeg valgte å bli gravid så sent (jeg var 39). Det var null empati, og jeg følte meg nesten dum fordi jeg hadde blitt gravid. Jeg var i sjokk som førstegangsgravid, og synes fortsatt at måten jeg ble møtt på var helt forferdelig. Han var kald, og helt uten empati. Jeg var helt uvitende om hva som skulle skje videre, og følte meg nesten dum som spurte. Fikk bare beskjed om å dra hjem og vente til det blødde ut av seg selv. Husker at jeg gråt, var fortvilet og redd, og det endte med at jeg fikk henvisning til St. Olavs. Jeg bestemte meg for å aldri dra til Medicus og Terje igjen.

Dette er flere år siden, men minnene kom tilbake i forbindelse med fokuset på hvordan kvinner blir møtt når de opplever spontanabort. Derfor dette behovet for å legge igjen en anmeldelse her først nå.