Terje Sørdal

Medicus AS

Fødselshjelp og kvinnesykdommer

Autorisasjon (1984)

Medicus AS Telefonnummer73 87 14 7073 87 14 ...
Beddingen 8 7014 Trondheim
Terje Sørdal er gynekolog i Trondheim

Siste vurderinger av Terje Sørdal

Veldig dårlig inntrykk

Klinikk: Medicus AS Skrevet

Etter å valgt Medicus med omhu og lenge forberedelser i forkant av min første g-u med celleprøve, ble møtet med legen alt annet enn det positive inntrykket jeg hadde av Medicus. Han virket lite interresert og empatisk, og tross en omstendig god henvisning ble jeg ikke ivaretatt og møtt med forståelse eller kompetanse.

Timen holdte på å bli avslutta før den var begynt, i det jeg prøvde å fortelle om traumene mine og hva som burde tas hensyn til underveis. Sykepleieren som først var med måtte og gå rett før undersøkelsen skulle begynne, og en ny kom inn, altså mye uro, og alt annet enn hva henvisingen sa om ro, tydelighet og tillit.

Til slutt var det den nye sykepleieren som måtte ta over kommunikasjonen å trygge situasjonen, i det legen selv kom med serdeles ufine kommentarer, å det som oppleves som direkte victimblaming. Det ble heller ikke gidd beskjed i forkant av at instrumentet og celleprøven ble tatt, og eneste tryggheten jeg hadde var en sykepleier som på avstand forsøkte kommunisere med meg.

Etter timen fikk jeg traumereaksjoner, som lett kunne vert ungådd om legen hadde lest henvisningen før timen og vert forberedt og kommunisert bedre.

Jeg kan ikke si annet enn at jeg er svært skuffet, og blir i framtiden å velge en annen lege. Selv om Medicus som klinikk virker veldig moderne og proff, kan jeg ikke si det samme om legen.

Fornøyd

Klinikk: Medicus AS Skrevet

Vært hos Terje Sørdahl flere ganger de siste 20 årene. Alltid vært fornøyd. Jeg oppfatter han som høflig, vennlig, ikke så pratsom, men har alltid opplevd og få svar på det jeg lurer på. Jeg syns han er respektfull og føler han er veldig erfaren og at jeg er i "trygge" hender.

Brå og uinteressert

Klinikk: Medicus AS Skrevet

Dette ble et meget dårlig første møte som endte i tårer.

- Kun rutinespørsmål i forkant av undersøkelse
- Ingen oppfølgingsspørsmål til oppgitte vonde opplevelser
- Ingen spørsmål knyttet til undersøkelsen
- Ingen forvarsel før innsettelse av instrumenter
- Tildeling av respet uten spørsmål om tidligere behandling

Responsen på tilbakemelding om at det var lite spørsmål om tilstand og omstendigheter i forkant undersøkelsen ble avvist med at jeg hadde fylt ut skjema på nett i forkant av timen. Var det mangelfullt var det altså min feil.

Kortfattet, uinteressert, lite empatisk og meget mekanisk behandling. Definitivt ikke det jeg var ute etter da jeg valgte gynekolog over fastlege.

Faglig dyktig

Klinikk: Medicus AS Skrevet

Anbefales på det varmeste.
Faglig dyktig, lytter til hva man kommer med. Kommer med råd og veiledning, følger opp

Ikke den gode gynekologen han en gang var

Klinikk: Medicus AS Skrevet

Har gått til Terje flere ganger over flere år og har alltid vært veldig fornøyd, men nå siste gangen var han helt forandret. Mer anklagende enn forståelsesfull, ikke veldig trivelig. Følte ikke jeg ble hørt og han spurte flere ganger hvor jeg har fått de beskjedene jeg har fått tidligere selv om det var hos Medicus og hos han. Han stilte til og med spørsmål om hvorfor jeg hadde fått satt inn spiral, en spiral han selv satte inn to år tidligere. Brukte ikke gele da han tok innvendig ultralyd og mente det ikke var behov for å ta celleprøve selv om det var tid for det. Kommer til å benytte meg av annen Gynekolog hos Medicus fremover.