Terje Sørdal

Medicus AS

Fødselshjelp og kvinnesykdom.

1984

Medicus AS Telefonnummer73 87 14 7073 87 14 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Beddingen 8 7014 Trondheim
Terje Sørdal er gynekolog i Trondheim

Siste vurderinger av Terje Sørdal

Streng og ubehagelig

Klinikk: Medicus AS Skrevet

Takk for din vurdering av legen Terje Sørdal på Legelisten.no! Klikk for å legge vurderingen i modereringskøen

Bekreft vurderingen
Vurderingsteksten du har skrevet er som følger:

Streng og ubehagelig
Jeg har før vært veldig fornøyd med Medicus, men denne legen hadde jeg en ubehagelig time med.

Jeg skulle fjerne spiralen, noe jeg grudde meg veldig til, da jeg opplevde mye smerte med å sette den inn. Dette spurte han ingenting om. Etter at han beordret meg til benken/stolen tok han, istedenfor å be meg om å komme litt lengre fram slik alle andre gjør, et godt tak rundt hoftene mine og dro meg fram uten et ord. For andre kan dette oppleves som normalt, men dette var en traumatisk opplevelse for meg. Spiralen ble fjernet uten særlig veiledning av hva som skjedde, og var vondt. Jeg opplevde at han generelt var voldsom i behandlingen, og at instrumenter som vanligvis ikke gjør vondt gjorde vondt. Etter timen så han kun på skjermen og jeg visste ikke om jeg skulle sette meg eller stå.

Legen har en væremåte som er streng og kontant, det skulle ikke forundre meg om han har vært i militæret for det var slik det føltes. Jeg satt igjen med en følelse av å være usikker, nedverdiget, uviktig og hauset med.

Ekspertise på høyeste nivå

Klinikk: Medicus AS Skrevet

Etter flere mislykkede prøverørsforsøk ved annen klinikk fikk vi anbefalt Sørdal og Medicus. Vi ble begge sjekket skikkelig på nytt og vi fikk nytt behandlingsopplegg.

Terje tok oss på alvor. Noen ganger virker han kanskje litt kort, men han har glimt i øye og dessuten liker vi å ikke å bli dillet og dallet med. Topp service hele veien fra alle som jobber der og gravid på første forsøk!

Ingen informasjon før, underveis eller etter

Klinikk: Medicus AS Skrevet

Første gang jeg var på Medicus; godt inntrykk av klinikken. Rent og pent, trivelig resepsjonist.

Skulle sette inn spiral for første gang og ble henvist til Sørdal pga at fastlegen ikke klarte å gjennomføre innsettelsen.
Fikk beskjed om å kle av meg nedentil mens han fortsatt sto der, også skulle det tas innvendig ultralyd først. Ingen info før han bare førte ul-apparatet inn i meg. Så ble det over på benken. Heller ingen info og han styrte og ordnet uten å si et ord. Hun assistenten sa hverken "hei" eller noe annet. Det var vist litt vanskelig å komme inn i livmoren og han åpnet inngangen på noe vis som gjorde veldig vondt. Dette må han ha vist kom til å gjøre vondt og kunne ha forberedt meg. Fikk et infohefte skrevet av produsenten av spiralen med beskjed om å ta med meg den hjem, og kontroll om 3 mnd. Ingen info om forsiktighetsregler eller hva jeg kunne oppleve i etterkant av smerter og blødninger.

Totalt sett en ubehagelig opplevelse når man er i en såppas sårbar og blottlagt situasjon.

Veldig fornøyd

Klinikk: Medicus AS Skrevet

Så fornøyd man kan være av en tjeneste der noen skal åpne fiffi og sette inn spiral. Terje rev like godt i stykker bruksanvisningen, det skjønner jeg godt, han setter sikkert spiraler daglig. (Har selv ikke lest en bruksanvisning for en iPhone i mitt voksne liv, tror det er den beste sammenlikningen).
Jeg spurte spørsmål, og ba om fremdriftsmeldinger underveis (litt smålig kontrollfrik må man være når noen styrer rundt der nede); Terje smilte og ga rapport.
Fikk først en time som ikke passet, ingen problemer med å bytte denne.
Vil anbefale videre :)

Arrogant

Klinikk: Medicus AS Skrevet

Hadde en ubehagelig opplevelse med denne legen. Han var sur og svarte kort og uhøflig på mine spørsmål.