Logo for Fornebuklinikken AS

Fornebuklinikken AS

Logo for Fornebuklinikken AS

Om klinikken

Fornebuklinikken er Norges første kompetansesenter for kosmetisk kirurgi, etablert i 1984. Hvert år utfører vi flere tusen behandlinger på kvinner og menn.

Våre plastikkirurger er blant de mest erfarne og anerkjente i Norge. De utfører alle typer behandlinger innen kosmetisk/estetisk kirurgi for både ansikt og kropp, som ulike typer ansiktsløft, øyelokks- og øreoperasjoner, neseoperasjoner, brystoperasjoner, bukplastikk og kroppsforming/fettsuging.

Vårt kompetente team av kosmetiske sykepleiere skreddersyr et individuelt behandlingsprogram basert på en grundig hudanalyse. Behandlinger som tilbys er blant annet laserbehandling, injeksjonsbehandling, peeling, Dermapen og laserhårfjerning for ansikt og kropp.

Pasientsikkerhet er vår høyeste prioritet. Alle operasjoner gjennomføres med svært lav risiko for komplikasjoner.

Som pasient ved Fornebuklinikken kan du forvente personlig service og oppfølging, både før og etter din behandling. Vi viser ansvar også etter din operasjon, med kontroller og eventuelle justeringer dersom det blir nødvendig.

Siste vurderinger av Fornebuklinikken AS

Meget dyktig.

Lege: Bjørn Tvedt Skrevet

Jeg har tatt en face/necklift hos Bjørn. Jeg er meget fornøyd med jobben som er blitt gjort og har følt meg godt ivaretatt hele veien fra konsultasjon til etterkontroller. Bjørn er god til å forklare og kom med forslag til detaljer som jeg selv ikke hadde tenkt på. Dette førte til et veldig fint resultat totalt sett. Det har vært lett å få komme tilbake til klinikken når jeg har hatt behov for å spørre om noe, og Bjørn har tatt seg tid til å snakke med meg. Ellers har jeg bare gode erfaringer med Fornebuklinikken totalt sett. De har meget god service og er veldig imøtekommende og hyggelige. Anbefaler Fornebuklinikken og Bjørn på det varmeste.

Trygg og kunnskapsrik, imøtekommende og vennlig

Lege: Axel Rein Barstad Skrevet

Profesjonell og kunnskapsrik. Ga faglig forklaring og informasjon på en lettfattelig måte. Tilstedeværende i relasjonen. Han skapte trygghet og tillit. Følte meg ivaretatt, sett og forstått.

Serviceinnstilt og vennlig personalet. Det var gode møter alt fra første telefonsamtale, forberedelser på avdelingen, anestesipersonalet og helt til siste samtale på kontrolltime.
Det oppleves som det er god holdning i klinikken.

Trygg, genuin og utrolig dyktig

Lege: Bjørn Tvedt Skrevet

Jeg valgte å la Bjørn operere nesen min og ta fett-transplantasjon til ansiktet. Senere tok jeg også brystløft uten transplantater - arrene er fortsatt røde for det er såpass nylig og det kan ta lang tid før arrene blir helt hvite, men brystene ser kjempefine ut!

Jeg hadde først vært hos en annen kirurg som mente at det eneste som ville oppnå resultatene jeg ønsket, ville være et mini-ansiktsløft og en åpen neseoperasjon. Jeg er utrolig glad for at jeg også tok en konsultasjon med Bjørn, som gjorde det veldig tydelig at jeg (i en alder av 30 år) ikke trengte et mini-ansiktsløft.

Jeg føler meg veldig godt ivaretatt av Bjørn. Han svarte på alle spørsmålene mine, han var ærlig og genuin. Nesen har blitt veldig fin og naturlig, selv om den fortsatt er litt hoven. Jeg har akkurat hatt kontroll etter 3 måneder, og Bjørn satte en sprøyte for å få ned hevelsen. Jeg er ikke bekymret for det endelige resultatet, og jeg sitter igjen med inntrykk av at Bjørn ønsker best mulig resultater for pasientene sine. Arrene rundt neseborene er nærmest helt usynlige. Bjørn utførte en lukket neseoperasjon, så jeg har heller ikke det ekstra arret man får hvis man tar åpen neseoperasjon. Resultatene fra fett-transplantasjonen er også flotte og ser naturlige ut. Absolutt verdt det - og jeg et uendelig glad for at jeg tok dette og ikke et mini-ansiktsløft hos en annen kirurg!

Det eneste jeg angrer på var at jeg ikke opererte meg (hos Bjørn!) tidligere. Jeg er også overrasket over hvor lite smerter jeg hadde i dagene etter operasjonene, men det er nok ganske individuelt.

Alt i alt; opererer du deg hos Bjørn er du i trygge hender! Jeg ville anbefalt alle (som har mulighet) til å ta en konsultasjon hos Bjørn for plastikkirurgi. Det har bare vært en positiv opplevelse, og hvis jeg noen gang i fremtiden skal operere meg igjen, så skal jeg definitivt gjøre det hos Bjørn. Han er virkelig en ekspert og en utrolig dyktig kirurg.

Fantastisk

Lege: Axel Rein Barstad Skrevet

Har vurdert fettsuging av lår halve livet. Etter betydelig innsats med vekttap over de siste årene følte jeg at jeg fortjente drømme beina.
Da jeg først kom in på Fornebuklinikken følte jeg meg veldig velkommen. Det var ikke like «skummelt» som jeg forestilte meg et slikt sted skulle være. Hadde vært på konsultasjoner på andre klinikker som ikke føltes like varme.
Axel var hyggelig, ikke dømmende og kunnskapsrik. Han svarte tydelig og utdypende på alle spørsmålene mine og var ærlig på hva jeg kunne forvente. Han forklarte hva som kom til å passe min kropp, helt tynne lår kan jeg ikke ha. Han forklarte hvordan prosedyren og tiden etter ville være, og jeg dro fra klinikken med en satt time.
Vil også nevne at klinikken og Axel var veldig hjelpsomme og svarte på alt jeg lurte på tiden før jeg kom inn for prosedyren.
Da jeg kom inn for prosedyren var det behagelig kjapt, jeg nevnte at jeg var nervøs over å opereres, og alle var utrolig betryggende og forklarte tydelig hva som skulle skje. Jeg slapp å vente lenge før vi kom i gang. Det mest ubehagelige med hele prosedyren var faktisk å vaskes ned før operasjon. Da jeg våknet var sykepleierne tilgjengelig, snille og passet godt på meg. Jeg fikk snakke med Axel to ganger før jeg dro, og smerten var minimal i forhold til hva jeg forventet.
Selv om jeg var håven og hadde på meg tidenes minst flatterende kompresjons plagg, begynte jeg å gråte av glede første gang jeg så lårene mine i speilet. Axel gjorde en fantastisk jobb.
Fornebu klinikken og spesielt Axel, var flinke, tilstedet og fantastiske hele veien. Jeg har blitt fulgt opp hele veien og er så sinnsykt fornøyd med resultatet.
Om du lurer på å gjøre noe lignende burde du virkelig gå hit. Tusen takk for at dere hjalp meg realisere noe jeg har ønsket meg så inderlig og så lenge.

Trygt og profesjonell

Lege: Marius Barstad Skrevet

Følte meg veldig godt ivaretatt.lett å komme i kontakt til enhver tid.god oppfølging.veldig fornøyd.