Nydalen øre-nese-hals

Kontakt

Telefonnummer22 46 01 6322 46 01 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Sandakerveien 128 0484 Oslo
Vis kart

Tilknyttede personer

Brukernes vurderinger

Samlet vurdering
(17)
17 vurderinger
Tilgjengelighet
(10)
10 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(13)
13 vurderinger
Service
(12)
12 vurderinger

Siste vurderinger av Nydalen øre-nese-hals

Sa du 'klage'?

Lege: Esben Kaastad Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg har dessverre litt dårlig erfaring med dette legebesøket. I løpet av den korte tiden der inne (hos Kaastad) føltes det vanskelig å fortelle det jeg hadde på hjertet. 5 ganger med jevne mellomrom repeterer han at det ikke hjelper for hørselen at man klager. (Det føltes for meg som om jeg var til bry ved å fortelle legen hvorfor jeg var der.) Jeg fortalte ham at jeg har følt smerte i ørene når jeg snyter meg. Da kommer en ‘klage-setning’ til svar. I vennlig tonefall, men de repeterende ordene om klaging gjør at jeg føler jeg er til bry. Jeg sier til ham: «Jeg klager ikke, jeg er faktisk en optimist av natur, men det er vel naturlig å fortelle legen om noe som er annerledes enn det pleier å være?»

Jeg ønsket å fortelle om noe som har skjedd med hørselen de siste ukene - men satt igjen med svar om at man skal ikke klage men akseptere det og finne seg i hvordan ting er. (Selvfølgelig må man akseptere det, men jeg ønsker en lege som spør hva jeg har i notatene - fremfor en som får meg til å føle meg som en belastning når jeg nevner dem.)

Leger møter sikkert endel klagende pasienter gjennom årene, men det er trasig hvis negative erfaringer skal returneres tilbake - utover alle.

...Ellers var han informativt opplysende. Mitt inntrykk er at han hadde god kunnskap men dårlig evne (eller lyst(vet ikke hva)) til dialog. Han var ikke direkte uhøflig, men tilsynelatende ikke så interessert i det jeg hadde å si - og det så ut som han ventet på at jeg skulle gå. Jeg var der 5-7 minutter.

Etter legebesøket har jeg samme ‘propp’ i øret som jeg har hatt i 3 uker. Det hjalp ikke å bare ta ut den ytre voksen. Det ligger mere der inne. På nett står om øreskylling og fordeler ved å dryppe matolje i ørene to dager før legen. Jeg hørte ingenting av Kaastad om råd eller forberedelse til øreskylling så jeg har dessverre ikke fått gjort det. (Skulle gjerne gjort det i samråd med en lege.)

Var jeg kanskje ikke velkommen? Er øre-nese-hals-legen på Sandakerveien 128 i Nydalen primært for dem over 70 år?

- - - - - - -
Obs: Denne teksten gjelder Esben Kaastad og ikke en kvinne som tok lydtest på meg.

Faglig dyktig, flink til å forklare og beroligende

Lege: Esben Kaastad Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Datteren vår på 3 år opererte falske mandler her, og vi foreldre fikk god informasjon og ble betrygget på en faglig og god måte. Jeg som mor var utrolig bekymret i forkant, men den gode informasjonen og kompetansen legen hadde, gjorde meg trygg på at det var riktig å operere. Jeg har lest de negative kommentarene til flere her, noe som gjorde meg bekymret i forkant av legebesøket. Men jeg kjenner meg ikke igjen i noen av de. Hyggelig personale som gir ut små "premier" til barna etter timen, venterom med bøker, tegnesaker, og litt leker, gjorde opplevelsen trygg og mestrende for vår datter.

Forståelsesfull og dyktig

Lege: Esben Kaastad Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Klinikken veldig godt lagt an for handikappede. Dr Kaastad gir en sympatisk følelse av trygghet. Anbefaler gjerne.

Svært positiv opplevelse

Lege: Esben Kaastad Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

De dårlige tilbakemeldingene her er virkelig ikke fortjent! Vi fikk time veldig raskt for vår sønn på 16mnd. Legen var rask men grundig i undersøkelsen, han kikket nøye, målte trykk og væske, og forklarte alt underveis. Han var rolig og trygg i kroppspråket - min sønn ble ikke redd (han bare likte ikke at jeg holdt hendene hans fast på et tidspunkt:) ) og ungen vinket og smilte til legen da vi skulle gå. Veldig positiv opplevelse!

En som har dårlig tid og lite interesse

Lege: Esben Kaastad Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Var der med guttungen på ett år tre ganger. Alle besøkene varte vel i snitt 2 minutter. Ikke interessert i å høre på problemet.. «nei, barn som ikke sitter i ro kan man ikke få undersøkt». Virker sur og gretten. Ikke anbefalt. Ventet i tillegg tre kvarter den en gangen