Bryn senter Legekontor DA

Bryn Senter Østensjøveien 79 0667 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved Bryn senter Legekontor DA

Ser meg

Lege: Ingvild Marie Grøndalen Skrevet

Har hatt Ingvild Marie Grøndalen som fastlege noen år nå, og har veldig høy tillit. Hun er flink til å være medmenneske og få meg til å slappe av hos henne. Hun er også flink til å henvise videre og sette grenser for hva som er utenfor hennes kompetanse (vil heller ha en lege som er ærlig på at "dette kan jeg ikke, men jeg henviser deg til noen som kan" istedenfor å gi svar som er halvveis).

Hun kan finne på å svare på kvelden, og det er mulig å sende korte beskjeder (feks fornye resept) via digital løsning, noe som sparer veldig mye tid for meg.

Kunskaprik, imøtekommende og flekbsil med kommunikasjon

Lege: Haakon Bie Aalvik Skrevet

Den beste legen jeg har hatt i Oslo - jeg måtte bytte pga flytting. Han lytter til det du har å si og tar deg på alvor. Han ringer deg om du spør noe i Pasinsky. Han behandlet meg under svangerskapet og var veldig hjelpsom og snill, samt andre personalet på Bryn Senter Legekontor.

Omsorgsfull og diskret

Lege: Haakon Bie Aalvik Skrevet

Haakon følger opp og er en trygg havn. Mestrer å lytte, være interessert og bli kjent over tid. Henviser ved behov.

Jeg byttet pga Pasientsky

Lege: Arezou Malekshahian Skrevet

Jeg ser at flere kommenterer Pasientsky her, og at det er uenighet om legens bruk av det.

I sommer prøvde jeg å få time til min sønn. Jeg prøvde flere ganger på Pasientsky, ettersom nettsiden til legesenteret ba alle om å bruke det ved timebestilling. Jeg prøvde flere dager, og det sto ikke noe inne på Pasientsky om at noe var galt. Det kom bare ikke opp tilgjengelige ledige timer.

Etter å ha prøvd flere ganger over en uke ringte jeg, og etter 10 minutter - der jeg hørte X-antall ganger "Bruk Pasientsky ved timebestilling" kom jeg endelig gjennom. Da fikk jeg høre at denne legen IKKE gir timer over Pasientsky.. "Da må dere jo opplyse det på nettsiden og telefonsvareren," sa jeg - og fikk til svar at "- Det går ikke, for de andre legene på senteret bruker det jo..".

Jeg fikk tilbud om time nesten 3 uker frem i tid.

På spørsmål om hvorfor får jeg svar fra legen at hun ikke kan gi time via Pasientsky fordi pasienter som er i karantene bestiller timer på nettet, og det kan gi økt smittefare.

Men hvordan kan de to kollegene ved samme legesenter fint tilby timebooking via Pasientsky da? Og når første time var tre uker frem i tid - så kunne vi jo uansett blitt satt i karantene før timen, så timebestilling via telefon er jo ikke noen garanti mot det.

Jeg spurte hvorfor det var ulik praksis mellom legene, og fikk til svar at hvis jeg ikke forsto dette, så var det umulig å forklare meg det.

Jeg følte meg som et hår i suppa, og valgte å bytte lege. Det var da dessverre ikke ledig hos noen av de andre på senteret. Leit etter over 10 år på Bryn. Men de var flinke til å overføre journalen raskt til nytt senter.

Veldig god fastlege

Lege: Arezou Malekshahian Skrevet

Arezou er en veldig god fastlege. Hun tar deg på alvor, lytter til de utfordringene du måtte ha og kommer opp med gode løsninger. Jeg føler meg veldig godt ivaretatt av henne.