Stavanger Legesenter Ø. Dale

Tastatunet 1-3 4027 Stavanger

• Allmennlegespesialist og fastlege

Siste vurderinger av behandlere ved Stavanger Legesenter Ø. Dale

Fornøyd med min fastlege og hans dyktig sekretær!

Lege: Øystein Dale Skrevet

Rolig og kompetent lege. Tar en på alvor og lytter på pasienten. Føler meg trygg og at jeg/min familie er i gode hender. Kan anbefales!

Misfornøyd

Lege: Øystein Dale Skrevet

Mitt førte inntrykk av legen va ok, han lyttet og hadde som regel et svar på mine lettere plager.

Etter vært har jeg erfart at han ikke har nok kompetanse når det kommer til mer kompliserte problemstillinger. Han undersøker meg aldri, bare gir ut medisiner på magefølelser eller ut ifra det jeg selv tror jeg har. Han tror ikke på sykdommer som ikke kan dokumenteres og nekter dermed videre behandling/utredning, ofte vanskelig å få henvisninger til spesialist. "Jeg vet ikke og jeg kan ikke trylle" er ord som ofte går igjen.

Hyggelig lege, men passer ikke for alle

Lege: Øystein Dale Skrevet

Har stort sett alltid fått time hos Dr.Dale innen rimelig tid, og alltid kommet til dersom det er et akutt problem. Dette er en erfaren lege som har et vennlig og imøtekommende vesen. Mitt inntrykk er at han har god peiling på "vanlige" somatiske lidelser, og han henviser gjerne til spesialist dersom man ønsker det. Hyggelig og empatisk resepsjonist.

Men, og det er et stort men: I likhet med mange av sine kolleger, har Dr. Dale etter mitt syn fort bestemt seg for pasientens diagnose. Han mangler en del nysgjerrighet på pasientens opplevelse av egen helsetilstand. Dette er et problem dersom du som pasient sliter med sammensatte lidelser, muskelplager eller tilstander som ikke er lett påvisbare ved en enkel blodprøve- legen vil konkludere med at du er psykisk syk. Ikke på en nedlatende måte, men jeg føler ikke at man blir tatt på alvor og at legen har kompetanse til å administrere videre utredning. Dermed blir pasienten overlatt til seg selv.

Aldri tid

Lege: Øystein Dale Skrevet

Har vel kommet inn på 3 timer her, hvor egentlig lite er blitt sagt eller gjort.
Vanskelig å få time, med mindre det er akutt, og da må du kjapt inn og kjapt ut..
Enten så får du ikke tak i dem eller så må du ringe neste dag... Kjipe greier..
Men resepsjonisten er utrolig hyggelig, men det er da ikke henne vi skal til..

Den beste legen jeg har hatt

Lege: Øystein Dale Skrevet

Det er en lege som virkelig lytter til pasienten det er ikkke alle som hører på.