Ragnhild Henriette Risnes

Bylegen Legesenter

2002

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Bylegen Legesenter
Bryggeriveien 10 A 1607 Fredrikstad
Tlf: 69 30 02 20 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Ragnhild Henriette Risnes er en av 68 fastleger i Fredrikstad

Siste vurderinger av Ragnhild Henriette Risnes

Arrogant

Aldri følt meg så umyndiggjort som dette. Hun fikk meg til å føle meg som en hypokonder. Nektet å sende henvisning fordi hun mente hun hadde rett. I tillegg ventet jeg 1 time første gangen og 1.5 time den andre gangen. Nei dette er faktisk den verste fastlegen jeg har hatt.

Hun er genuint interessert i sitt fag og tar seg tid til å høre.

Ragnhild er seriøs og tar seg tid. Hun har to ører og en munn, hvilket betyr at hun hører på pasientene og gir råd/stiller diagnose ut fra en god samtale. Hun husker tidligere besøk og følger opp. Tryggheten hun gir og hennes medmenneskelighet gjør henne til en flott lege. Kontormedarbeiderne er helt topp :-)

For lang ventetid.

Jeg er fornøyd med legen de gangene jeg kommer inn. Sist satt jeg en time på venterommet, uten at noen sa ifra om at det ble ventetid. Er kvarter er greit, men en time vitner om lite respekt for pasientenes tid. Dessverre er også en av de ansatte på i forværelset lite imøtekommende, og ganske så arrogant. Jeg bytter derfor lege, det siste jeg trenger når jeg har medisinske behov er en arroganse fra damen på forværelse. Det er synd for legen er flink til å lytte, er forberedt når jeg kommer og tar meg seriøst.

Bra lege for meg og min familie

Alltid altfor lang ventetid på venterommet, men til gjengjeld blir alle i min familie møtt med vennlighet, og vi opplever alltid å bli lyttet til. Bekymringer og spørsmål har aldri blitt avfeid, vi har fått gode råd både på medisinsk faglig grunnlag og på det mer sjelelige/mennesklige nivået. Slik leger skal være og enda mer!

Hun er beste legen som jeg har sett.

Tar imot pasienten på en koselig, vennlig og alvor måte. hun husker hav pasienten hadde fra forrige gang. Hun tenker ikke på rutiner, men tenker hun på om hvordan pasienten blir bedre. Tillit og kommunikasjon er meget bra.

Ikke fornøyd

Har hatt Risnes som fastlege i mange år. Har kun møtt henne noen få ganger. Har møtt et antall forskjellige vikarer. Ønsker man å forholde seg til kun en lege er dette vanskelig hos Risnes. Har man valgt Risnes som fastlege fordi hun er kvinne, vil dette ønsket bli vanskelig å oppfylle, da nesten alle vikarene er menn.

Bytter nå fastlege fordi jeg vil ha en kvinnelig lege å forholde meg til. Altså en fastlege

Ikke bra!

Meget misfornøyd! Jeg har hatt denne legen i 8 år, å har kun møtt henne to ganger! Ellers så har jeg møtt på nye vikarer vær gang, å de er ikke flinke de heller..

Jeg skulle på svangerskapskontroll hos Ragnild, formen min var på bånn, jeg var svimmel og dårlig. På venterommet var det ikke nok sitteplasser så jeg måtte stå, i tilegg så var hun to timer forsinket!

Beste legen jeg "aldri" har sett.

Er en lege som bryr seg, og etterutdanner seg for pasienter.
Dessverre så har jeg bare møtt legen ca 2 av ca 50 besøk på kontoret og resten var diverse dyktige vikarer som desverre ikke har tid til å lese journalen før timer og som alltid er mannlige leger, ikke ideelt siden noen ting føler mann at det er lettere å snakke med en av samme kjønn. Har vært pasient her siden før denne legen overtok kontoret og føler at dette ikke lenger er et legekontor der du kan stole på legen, for du får aldri noe forhold til legen din siden det er et nytt ansikt hver gang.

En god og lyttende lege

Jeg har hatt henne som fastlege i mange år. Først møtte jeg vikarleger før jeg møtte henne. Jeg har opplevd mye venting på venterommet, men det kommer av en lege som er oppriktig interessert i hva hun kan gjøre for meg som pasient. Hun er en av de beste legene jeg har hatt! Da overlever jeg litt ventetid før legetimen.

Trygg og menneskelig

Det tok litt tid før jeg møtte Ragnhild, men i mellomtiden ble jeg godt ivaretatt av en flink turnuslege, eller hennes kollega i naborommet.
Ragnhild er seriøs og tar seg tid. Hun husker tidligere besøk og følger opp. Tryggheten hun gir og hennes medmenneskelighet gjør henne til en flott lege.

Aldri tilgjengelig. Misfornøyd

Hun er alltid borte , og er nesten aldri tilgjengelig når hun er tilstedet. I tillegg må man vente i evigheter for å komme inn.
Ringte i stad for å bestille time , og neste ledig time var 21.05!!!!
Jeg byttet fastlege omgående.

Sjelden tilstede

Hyggelige ansatte på forværelset. Legen har jeg bare truffet et par ganger, ellers har det vært turnusleger. Fordelen med turnusleger er at de i hvert fall er opptatt av å gjøre en god jobb.

Effektiv og forståelsesfull

Effektiv håndtering og veiledning. Sympatisk og tålmodig tross stor arbeidsmengde.
Får god hjelp og henvisning til aktuelle spesialister raskt.

Aldri tilgjengelig

Jeg hadde inntil nylig denne fastlegen gjennom 4 år. Har aldri møtt Dr Risnes da det kun er ulike vikarleger tilgjengelig hver gang. Slitsomt og uholdbart samt dårlig kvalitet på vikarlegene. Ringte for å bestille time her om dagen. Ventetiden var 6 uker på å få time så jeg byttet fastlege. Å ha henne som fastlege er en stor vits.

Aldri møtt legen

Får aldri time når jeg skal , må vente 1 mnd på lege time . Bytter fast lege !!!

Ho hører ikke hva pasienten sier.

Jeg og min datter er nye hos Ragnhild. vi begge har marfan-syndrom. Noe ho ikke har hørt om. Det er greit nok. Men hva med å sette seg inn i syndromet når man får pasienter med nye lidelser. Når vi da forteller våre lidelser og hjelp til ting. Som min datter trengte å få hjelp til taxi. begrunn av vonde ledd. når det er kaldt ute. for å komme seg på tiltaket. ho har fått taxi til skole. Og fått vært inne i storefri på skolen. For at ho ikke skal få vondt. Enn å høre. Skrev ho at min datter er redd for å ta bussen. og ba min datter å kle mer på seg. jeg ba ho om å ringe hjerte legen. og trs så ho kunne få vite mer. Men det ville ho ikke gjøre. Det kosta 400 kr for noe vi ikke fikk hjelp til. Så er da å få bytta lege igjen da.

dårligste opplegget jeg har vært borti

Har aldri møtt legen. Bare vikarer. Har også opplevd to ganger på rad nå at e-reseptene jeg betaler for aldri kommer. Bytter fastlege nå.

Flink

Forståelsefull,lytter,henviser og grundig i sine undersøkelser.
Hjelpsom henviser mye til spesialister ved mistanke om ting.

Lite medmenneskelig

Må bli flinkere til å gå i dialog med pasienten. Føler man ikke blir hørt og trodd.

Lang vente tid

Time bestillinger og telefon kultur er ikke dette kontorets sterkeste side.