Ragnhild Henriette Risnes

Autorisasjon (2002)

Bylegen Legesenter Telefonnummer69 30 02 2069 30 02 ...
Bryggeriveien 10 A 1607 Fredrikstad
Ragnhild Henriette Risnes er en av 84 fastleger i Fredrikstad

Siste vurderinger av Ragnhild Henriette Risnes

Følte meg ikke hørt

Satt ofte over en time og ventet og ble avbrutt i timen flere ganger. Følte meg ikke hørt eller forstått, ble avbrutt når jeg prøvde forklare. Hun fortalte videre at alle mine plager var psykisk. Gikk så til privat som fortalte meg at jeg har en kronisk smerte sykdom. Ellers hyggelig dame, men passet ikke for meg.

Arrogant

Aldri følt meg så umyndiggjort som dette. Hun fikk meg til å føle meg som en hypokonder. Nektet å sende henvisning fordi hun mente hun hadde rett. I tillegg ventet jeg 1 time første gangen og 1.5 time den andre gangen. Nei dette er faktisk den verste fastlegen jeg har hatt.

For lang ventetid.

Jeg er fornøyd med legen de gangene jeg kommer inn. Sist satt jeg en time på venterommet, uten at noen sa ifra om at det ble ventetid. Er kvarter er greit, men en time vitner om lite respekt for pasientenes tid. Dessverre er også en av de ansatte på i forværelset lite imøtekommende, og ganske så arrogant. Jeg bytter derfor lege, det siste jeg trenger når jeg har medisinske behov er en arroganse fra damen på forværelse. Det er synd for legen er flink til å lytte, er forberedt når jeg kommer og tar meg seriøst.

Bra lege for meg og min familie

Alltid altfor lang ventetid på venterommet, men til gjengjeld blir alle i min familie møtt med vennlighet, og vi opplever alltid å bli lyttet til. Bekymringer og spørsmål har aldri blitt avfeid, vi har fått gode råd både på medisinsk faglig grunnlag og på det mer sjelelige/mennesklige nivået. Slik leger skal være og enda mer!

Hun er beste legen som jeg har sett.

Tar imot pasienten på en koselig, vennlig og alvor måte. hun husker hav pasienten hadde fra forrige gang. Hun tenker ikke på rutiner, men tenker hun på om hvordan pasienten blir bedre. Tillit og kommunikasjon er meget bra.