Kristin Scheele

Tlf: 69 95 55 44 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Kristin Scheele er en av 68 fastleger i Fredrikstad

Siste vurderinger av Kristin Scheele

Motvillig og problemfokusert

Ticket reisebyrå ( og andre? ) krever at du tar med legeattest vedrørende medisiner skrevet på engelsk ved reise til bl.a Thailand. Makan til sutring og motvilje fra Kristin Scheele når jeg ba om dette.

Jeg har brukt fastlege i annen kommune og måtte dit for å skrive under samtykkeerklæring for overføring av journal ved bytte av fastlege. Hvilket jeg gjorde, og ba om at de overførte den pr post når legen hadde godkjent. Fikk tlf senere hvor de nektet å gjøre dette. Måtte komme personlig og hente også sa hun. Er nå inne og leser om dette og det ser da ut som jeg har rett til å kreve den overført pr post..... blir irritert og frustrert over dette da de vet at jeg har problemer med å komme meg dit nå på grunn av livssituasjon. For å klage ekstra ligger jeg nå syk med feber og i morgen er eneste dagen jeg får til å hente før jul :( uansett handler vel dette om lovverk? Uprofesjonelt og vrangvilje hvis jeg har forstått lovverket rett.

Flink og lyttende lege.

Beste legen jeg har hatt, har hatt henne i mange år... har ikke hatt så mye bruk for legen da jeg er frisk, men de gangene det har vært behov har jeg fått fantastisk hjelp. Ikke noe å klage på der. Har aldri blitt møtt med noe negativt. Sekretærene er hyggelige og hjelpsomme.

Grundig og inkluderende

Kristin Scheele har vært min fastlege de siste 20 år.
Hun er en lege etter min smak, som snakker TIL meg, og da på en forklarende måte.
Grundig og inkluderende er gode stikkord.

Fullstendig mangel på forståelse

Her har du ikke en sjanse til å bli tatt på alvor dersom du ikke har mistet en arm, e.l. Denne legen er sikkert flink, men hun viser faktisk ikke så mye som ett eneste tegn på forståelse til at det er mulig å være syk selv om armen henger der den skal henge. Anbefales ikke for dere som fortsatt har alt det fysiske i behold.

Svært dyktig lege

Hadde denne fastlegen den tiden jeg bodde i Fredrikstad og har vært svært fornøyd. Hun er seriøs og behandler deg med respekt.
Har også høy faglig kompetanse

Kompetent og trygg behandling hos Kristin Scheele

Da min fastlege ikke var tilgjengelig, fikk jeg rask og grei behandling hos Dr. Scheele. Min situasjon var noe "akutt" på bakgrunn av at jeg var nylig operert og komplikasjoner kunne oppstå. Jeg ble testet og undersøkt. Så fikk jeg grei beskjed om min helsetilstand og forholdet til det operative inngrepet. Jeg fikk videre råd om hvordan jeg burde forholde meg mht. medisinering, diett, aktivitet osv. og bedt om å ta kontakt ved behov.

Ikke begeistret

Virker ikke veldig interessert i deg som person. Jeg har tidligere kommet med flere muskel/skjelettplager noe hun ikke virker å ha greie på.

En hyggelig lege, men ikke så effektiv

Har hatt jevnlige problemer langs høyere side av magen og i underlivet. Aldri fått en prognose for disse smertene over flere år. Min vurdering av denne legen er derfor dårligere enn den kunne vært på grunn av mine erfaringer.

Legen klarer ikke å fullføre i henhold til å sette en vurdering av problemstillingen til pasienten. Man må derfor oppsøke spesialister og betale mer for å kunne få svar på sin problemstilling.

Hun virker også dømmende mot sine pasienter om hun skulle være uenig.

Alltid forsinket

Husker deg ikke som pasient , virker veldig fraværende . Skulle gjerne ha byttet til ny lege , dem som r sympatiske og bryr seg har full liste.

Helt grei

Syns dette er en flink lege som jeg blir tatt på alvor av. Har ovenfor meg vært bedre på psykiske problemer enn på fysiske, men synes jevnt over at jeg får god behandling hos den fastlegen her.
Er veldig ærlig og realistisk, og til å stole på.

Ikke bra....

Skulle bytte lege pga av avstand. Hun var ikke den som kunne lytte, ta seg tid, og manglet forståelse. Det er en viktig ting, derfor gikk jeg over til min "gamle" lege, som har det hun ikke har.Tid, menneskelig forståelse og evnen til å lytte!!
Det er VIKTIG, selv for en lege, ikke sant?

Fantastisk lege!

Kristin er den beste legen jeg noen gang har hatt. Jeg byttet nylig til henne, og jeg føler jeg blir ordentlig tatt vare på når jeg er hos henne. Utrolig dyktig i jobben sin og har forståelse for problemene/sykdommene dine. Anbefales på det sterkeste!

Fjern og uinteressert

Hun virker fjern og uinteressert i hva du prøver å fortelle. Gjør seg opp en mening mens hun knotter i vei på tastaturet uten å se på deg. Enkelte ganger så sier hun ting som kan virke pussig og enkelte ganger ganske frekt kanskje uten at hun mener å være det. Veldig vanskelig å kommunisere over telefon fordi hun gir inntrykk av å aldri ha tid og at hun hele tiden er i ferd med bryte samtalen. Hun gir også sjeldent svar på de enkleste spørsmål over telefon fordi hun ønsker å få deg til å avtale time i stedet for. Har hatt liten behov for lege fordi jeg er stort sett er frisk men har byttet fastlege nå fordi det hele ble for snålt. Lurer på hvordan det er å ha henne som lege hvis man er syk og virkelig trenger en lege.

Pålitelig og pliktoppfyllende

Kristin Scheele er etter min mening en pålitelig og flink lege. Ser det er noen her som ikke har vært så fornøyde, men jeg har ikke hatt noen negative erfaringer med henne. Får alltid det jeg ber om stort sett med en gang, enten det er resepter, legeattester eller henvisninger til spesialister og psykologer. Jeg er veldig fornøyd med å ha henne som fastlege.

Usikker og stresset

Hadde denne legen før og under graviditeten min, byttet så pga at jeg ikke var fornøyd. Hun husker deg ikke fra gang til gang. Hun fremstår veldig usikker og sjenert i sin væremåte, noe en ikke blir særlig trygg av. Gir ikke utrykk av å ha tid til deg-stirrer i datamaskinen.

Hun burde ha mer troen på seg selv, se menesket som kommer, ikke på klokka.

Flink lege!

Etter å ha vært pasient hos Kristin Scheele en stund nå, sitter jeg igjen med inntrykk av at hun er en hyggelig og flink lege. Jeg føler at jeg blir tatt på alvor hos henne og hun forteller meg mange ting som jeg kan ha helsemessig nytte av. Er flink til å informere meg om ting og prøver aldri å prakke på meg medisiner som jeg ikke vil ha. Det har jeg opplevd hos enkelte andre leger.

Dårlig lytter og dårlig tid

Er mer opptatt av å skrive på PC enn å lytte til hva pasienten har å si. Har man flere spørsmål får man beskjed om å bestille ny time. Tar ikke psykiske plager på alvor, sammeligner med andre pasienter som må har det mye verre.

Veldig hyggelig lege

Jeg har hatt Kristin Scheele som fastlege i ett par år nå, og er veldig fornøyd med den hjelpen jeg har fått hos henne. Kristin er et varmt og omsorgsfullt menneske som tar vare på pasientene sine. Jeg kommer ikke til å bytte fastlege så lenge hun er det:)

Veldig forvirret og omtåket

Er en søt og trivelig dame når du møter henne, men har hatt intrykk av at hun hverken husker meg fra gang til gang (er der ofte) Kan være fra jeg gikk ut av rommet for å ta blodprøve så virker det som hun ikke husket hva jeg var der for når jeg kommer tilbake. Virker generellt forvirret. Hun har liten evne til å forstå alvorligheten i sykdommen. Hun skriver sjelden ut sykemeldinger, skal ha folk på jobb uavhengig av hvor syk vedkommende er.

God på mange områder, dårlig på noen

Hun er en lege som er opptatt av å finne ut hva som feiler deg. Hun tar prøver og henviser... Hun er grundig. Hun skriver ikke ut sykemelding uten videre, hun vil gjøre deg frisk og få deg i jobb, og det er jo sånn det skal være.
Når det gjelder psykiske ting er hun ingen god lytter. Da avbryter hun og forteller deg hvordan du tenker, hun har ingen god intuisjon når det gjelder det psykiske. Da er hun mest opptatt av å høre sin egen stemme. Det er veldig synd, for hun er en bra lege på andre områder.