René Schwartz

Torget 4 1707 Sarpsborg
Tlf: 69 13 30 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
René Schwartz er en av 48 fastleger i Sarpsborg

Siste vurderinger av René Schwartz

rene schwarts har hjulpet meg til et bedre liv

rene er en lege som ser sannheten og som gjør det riktige i forhold til din situasjon. noen blir lege fordi det betaler godt. andre blir lege for de ønsker hjelpe, rene faller inn i denne kategorien.

En fantastisk lege

Jeg har hatt han i 15 år, min mor også. Han bruker tid på pasientene sine, han kjenner til pasientene sine, ettersom han også har min mor så vet han hva mine problemer kan komme av osv. Jeg flyttet til Oslo og byttet lege, men har byttet tilbake da jeg synes det er verdt å reise helt til Sarpsborg for å gå til denne legen.

Tett og god oppfølging

Min far var misfornøyd med sin forrige fastlege. Jeg hjalp han med legebytte.
Jeg var med på flere undersøkelser. Legen kommuniserte meget godt med min far som hørte meget dårlig. Tok seg god tid. Sørget for god informasjon til pårørende.
Da min far ble alvorlig syk var det meget tett oppfølging. Legen ringte meg på kvelden da han gjennomgikk røntgenbilder og prøvesvar og sørget for «prioritet» innleggelse på sykehus neste morgen. Jeg reiste da til Sarpsborg.
Min far var veldig fornøyd med byttet av fastlege.

For lite tilgjengelig.

Tror nok at kompetanse og medmenneskelighet er bra nok.

MEN, pga forfærdelig dårlig tilgjengelighet og enorm ventetid hver eneste gang så vil jeg anbefalle å finne en annen lege.

Dårlig service

Det er lang ventetid for å komme inn til legen,og jaggu ta det lang tid før han gjør det han skal også.

-Ble ikke ringt for å høre resultater fra mine undersøkelser.

-Det hadde vært bedre å gjøre det lettere for pasientene med å bli ringt eller informert om det de burde vite om helsa si etter de tok prøver

-Vise mer interesse på pasienten med å fortelle råd.

Mener han vet bedre enn spesialistene på sykehuset...

Legen nektet å høre på spesialistene på sykehuset både i forhold til behandling og medisinering. Når jeg endelig fikk behandling og medisinering fra spesialisthelsetjenesten som fungerte, så ville han gå inn og endre behandlingen og medisineringen. Etter lang tids sykemelding og med frustrasjon over manglende effektiv behandling, følte jeg meg motarbeidet og mistrodd av legen. Spesialisten på sykehuset anbefalte meg å skifte fastlege og det gjorde jeg, og jeg angrer ikke et sekund! At man i tillegg skulle måtte vente inntil 2 timer på venteværelset hver gang en skal ha time er en skam! Da får han ta på seg færre pasienter. I tillegg var han bare interessert i å få deg ut igjen så fort som mulig. Jeg var redd hver gang jeg gikk dit og bet tennene sammen, og gråt når jeg gikk derfra. Slik har jeg det heldigvis ikke med min nye fantastiske lege som møter meg på alle plan!

Ikke anbefalt.

Gode sider:
- Hyggelige kontoransatte. Forutsatt grunnen du ringer er enkel å løse.
- Dr. Schwartz har god kompetanse, men...

Dårlige sider:
- Selv om Dr. Schwartz er kompetent og en dyktig lege virker han utenforstående eller fraværende. Kanskje utbrent?
- Telefontidene varierer sterkt selv om telefonsvareren sier når de lukker og åpner telefonen. Har ofte sittet å ventet på at lunsjen skal være over og telefonen skrues på igjen.
- Å snakke med legen via telefon ang. en liten sak er ikke mulig. Uansett hva det gjelder må du ha en time, gjerne en uke eller tre frem i tid. Spesialistlegen min og min tidligere lege tar gjerne imot en telefon på avtalt tid, evt. ringer meg når det passer.
- Jeg fikk en mulig diagnose og ble skyntet ut av kontoret etter en veldig kort samtale på rundt 3 minutter. Jeg hadde da sittet i 1 time på venterommet og hadde bestilt en time.
- Ansatte bruker parfyme når de jobber med allergiske pasienter. Da det ble kommentert var svaret: Det er jo bare litt parfyme...
Uakseptabelt!

Kort sagt, anbefales ikke.

Finnes ikke bedre

Det er verdt å sitte litt på venterommet! Her blir du tatt på alvor, han tar seg tid til å høre hvordan man har det, han er grundig og jeg har full tillit til han. Nydelige damer i luka som er blide og hyggelige. Jeg har hatt han som min lege i 20 år, og har fortsatt tilgode å ha en dårlig opplevelse!

En god og lyttende lege

Bør ha litt god tid og det er gjerne litt venting, men får god behandling. Han tar seg tid, og opplever ham som en særdeles god til å forklare og ikke minst til å lytte. Har bare godt å si om ham.

Super lege

Bortsett fra at det kan være ventetid, både for å få time, og for å komme inn til time, er jeg veldig fornøyd. Uansett hvor mye han er forsinka så føler jeg aldri at han har dårlig tid. Har hatt ham som fastlege i over 13 år, resten av familien bruker også ham. Veldig grundig, blid og hyggelig :)

Vanskelig tilgjengelig

Veldig vanskelig tilgjengelig og det overrasker meg at vennligheten / service ikke er mer i fokus i resepsjonen. Vanligvis blir smil og hei møtt med tilsvarende, men her opplever jeg en form for "tapping" som overrasker.

Annbefales ikke i høyeste grad!

Jeg har skrever her før men jeg må virkelig si at Rene Schwartz endte at jeg ble behandlet veldig dårlig jeg ble ikke hørt på og nekta å skrive ut medisiner under sammenbrudd jeg fikk pga jeg ikke ble hørt på over lang tid og ho ene på kontoret var og virkelig uhygglig. og jeg ble behandla som jeg var lite verdig. Jeg bytta lege og annbefaler ikke denne legen til noen

For opptatt...

Kontoransatte er fantastisk!
Dr. Schwartz dytter deg ut av kontoret, snarest mulig. Enkle skriv kan ta uker og måneder. Jeg velger å tro han har tatt på seg flere pasienter en han har tid til. Hvorfor han har gjort dette eller om han har en annen grunn for oppførselen sin vet jeg ikke.
Anbefaler ikke..!

Gynekologisk undersøkelse

Dette var en meget ubehagelig opplevelse. Føltes nedverdigende. Ikke noe jeg ønsker å gjenta!
Bortsett fra det så hadde jeg en del mer positive opplevelser med han som lege men etter denne undersøkelsen gikk jeg aldri tilbake.

Den beste legen jeg noen gang har hatt.

En lege som virkelig tar en på alvor og ikke gir opp. Kan være litt ventetid noen ganger men det går ikke ut over ens egen tid, en blir virkelig godt ivaretatt. Og jentene på kontoret er bare herlige de også, mye humor og latter noe jeg synes er viktig.

bedre lege får man ikke, alltid hyggelig og lyttende

hyggelig lege , og jentene på kontoret er helt topp hyggelige alle sammen

God lege, dårlig kontor

Legen er god, hyggelig, hjelpsom, interessert og effektiv. Men legesenteret fungerer ikke. Ikke bare kan det ta lang tid å få time, men jeg har opplevd at de ringer og utsetter timen jeg har fått, og også at det er stengt ved oppmøte!

Kunnskapsrik, tillitsvekkende og flott lege

Jeg hadde ham som lege i 4 år før jeg flyttet tilbake til Oslo. For meg fremstod han som en grundig og kunnskapsrik lege. Han insisterte på å stille gamle diagnoser selv og sendte meg hit og dit på undersøkelser. Og det er det beste han kunne ha gjort da en av mine diagnoser viste seg å være helt feil. Jeg følte at vi hadde god kontakt og at han ufarliggjorde ting jeg var unødvendig redd for. Han var en fantastisk støtte da jeg utviklet den ene ekstreme allergien etter den andre og han har fått meg til å le da alt så mørkt ut. Han er grundig, respektfull og han kjemper for sine pasienter. Jeg har hele tiden følt meg trygg hos hham og tatt på alvor. Men ventetiden kan være lang og jeg har opplevd legesekretærene som sure og lite hyggelige.

Veldig fornøyd.

Dyktig lege som vi har hatt i 6 år nå. Jeg er kronisk syk. Og har hatt ulike plager. Er han usikker på noe så sjekker han det opp, og eventuelt henviser videre. Ser flere klager på ventetid i venterommet. Ja, nettopp fordi han tar seg tid til å lytte til pasienten, og er grundig i sine undersøkelser. Har jeg vært der med ungene så snakker han til de, og ikke over hodet på de. Det er også et pluss etter hva vi har erfart tidligere.