Jonas Carsten Jeppesen

Autorisasjon (2005)

Jonas Carsten Jeppesen er en av 77 fastleger i Lillestrøm

Siste vurderinger av Jonas Carsten Jeppesen

Utrolig misfornøyd med legene hos Romerike Allmennspesialistene

Romerike Allmennspesialistene AS er det verste legesenteret jeg har hatt! De tar aldri telefonen. Jeg har ventet i over 1 time på telefonen gjentatte ganger for å bestille legetime, men jeg kommer aldri igjennom. Og plutselig legger de bare på så jeg må ringe opp igjen og havner bakerst i telefonkøen igjen. De 3 siste gangene har jeg måtte møte opp personlig for å bestille legetime. Og kontor damene kommer med unnskyldninger hver eneste gang på hvorfor de ikke svarer telefonen!
Og jeg må diskutere og krangle med legene for å få sykemelding. Jeg sliter med kraftig IBS og andre sykdommer, og er ikke i stand til å jobbe pga høye smerter. Og jeg har aldri vært sykemeldt før. Jeg har aldri fått dagpenger fra NAV, jeg har alltid stått på og jobbet hele livet! Men nå venter jeg på operasjon på Ullevål Sykehus, men legene hos Romerike Allmennspesialistene tar null hensyn og mener jeg kan jobbe. Spesielt lege Kirthiga Kirubairajah er en kvinnelig vikar lege som viser null omsorg for pasientene og man får ikke sykemelding før man er halvt død. Og fastlegen min, Jonas Carsten Jeppesen er aldri tilstede. Av de 10 siste legetimene jeg har hatt, så har jeg fått møte Jonas 3 av 10 ganger. STYR UNNA DETTE LEGESENTERET!
Det er utrolig vanskelig å få 100% sykemelding fra dette legesenteret.

Lite oppfølging og manglende ivaretakelse

Imøtekommende og empatisk behandler, men dessverre fullstendig manglende oppfølging vedrørende prøvesvar og tester. Dette går igjen utover pasientens inntrykk av å føle seg ivaretatt.

Falsk trygghet

Etter første konsultasjon i 2019 fikk et positiv inntrykk. Men etter 2 konsultasjoner, ble timene flyttet til en vikar. Det var faktisk greit. Så fra 2020 fikk jeg igjen timer hos Jonas. Han lovet en henvisning i mars. Jeg ringte 3 uker i mai og juni før han sendte en henvisning. Og når han gjorde det så sendte han henvisning til privat uten avtale slik at jeg må betale 2700 kr for det. Ikke vært vente tid, dårlig lege, han tror han vet best, virker som han vil høre, men har et forutinntatt holdning om at han vet best. Har hørt at han har spesialisert innen kognitiv terapi i perioden, tydeligvis vil han praktisere. han var flinkere før denne spesialiseringen. På hvor fornøyd jeg er med behandling hos han skal jeg gi fra 1 til 5 stjerner. Jeg gir -3.

Dyktig lege som er genuint interessert i å hjelpe deg

Jeg fant Jeppesen litt tilfeldig da jeg søkte etter ny fastlege. Jeg merket meg at han i tillegg til å være fastlege også hadde kunnskap innen kognitiv terapi. Etter å ha slitt med angst over en lengre periode og forsøkt litt ulike behandlere bestilte jeg time hos Jeppesen. Det viste seg å være det som skulle bli min vei mot stor bedring. Han lytter, stiller spørsmål og er oppriktig interessert i å hjelpe meg. Jeg er veldig glad for mitt valg av ny fastlege. Anbefaler han på det sterkeste.

Fantastisk lege

Jonas er en veldig flink lege som tar seg tid til deg. Jeg føler alltid at jeg har fått den hjelpen jeg trenger etter et besøk. Dog er infrastukturen på legekontoret et stort problem da det er både vanskelig å komme gjennom på telefonen, sende melding til legen og få time kjapt. Jeg har små barn som til tider blir akutt syke og da trenger time på dagtid fort. De fleste ganger må jeg ta til takke med legevakten på dagtid. Å sitte på legevakten hvor det ikke er mange leger på dagtid med et spedbarn som hyler og skriker er ikke holdbart. Jeg har hatt Jeppesen som fastlege i 3 år og har ikke ville bytte fordi han er en så god fastlege, men på grunn av tilgjengelighet må jeg dessverre bytte legekontor.