Lidija Kontic

Brumunddal Legesenter
Nygata 22A 2380 Brumunddal
Lidija Kontic er en av 25 fastleger i Ringsaker

Siste vurderinger av Lidija Kontic

Gitt henne en del sjanser men nå var det nok.

Lidija har vært min fastlege siden 2009. Hun har ikke vært merkbar bra hele tiden men frem til 2015 var jeg ikke så mye til henne. Hun bryr seg veldig om jenters underliv og pubertetlige plager. Nå de siste årene har jeg slitt veldig psykisk og trengt mye støtte oppigjennom. Hun har ikke lyttet, ikke fulgt med, ikke lest tidligere journaler, gir deg kanskje 2 ord og prater i munnen på deg. Det virker som om man er mindre verdt. Sist jeg var hos henne så mente hun at jeg var frisk nok til å jobbe. Noe jeg absolutt ikke er hvor jeg sliter med angst, angstanfall, depresjoner og forskjellige psykiske diagnoser. Dette var dråpen for min del. Anbefales ikke! - tro meg. Jeg ga henne sjanse etter sjanse i 8 år.... nå var det nok. Så til deg som er hard og kan sette ned foten og sette henne på plass- prøv henne. Men til dere som er myke og tar til seg mye, anbefales absolutt ikke..

Aldri mer denne legen!

Som fastlegen din bør hun være en tillitsperson, og se deg som en helhet. Men hun ser det hun lyster, avhengig av humøret. Alltid dårlig tid, så man får dårlig samvittigheten umiddelbart når man har kommet inn på kontoret. Ser kun inn i pc'n. Og har ( i mine øyne) strykkaraktrer innen psykisk helse,.! " Tid er penger " klarer hun raskt å formidle, uten å si det med rene ord. Kan ikke anbefale denne legen til noen, og jeg skiftet fastlege på dagen. Kort tid etter gjorde mine voksne barn det samme. Dette er også en medvirkende årsak til at jeg er MEGET skeptisk til det norske helsevesenet generelt PR. idag! Avslutter med min følelse for dette.....................makt,makt og mer makt👎🏽

Tipp topp

Effektig og nøye, kommer til bunns av problemet. Hu er direkte og tydelig i kommunikasjonen. Flink til å henvise videre dersom hun ikke strekker til

Lidija er min faste lege, og jeg skal aldri bytte henne! Hun er flink,effektiv, positiv og veldig hjelpsom!

ikke fornøyd

Hun har det alltid travelt, det vil si at hun har ikke tid å bruke med pasienten. Tar ikke på alvor selv om man er syk.
På tide å prøve en annen.

Veldig misfornøyd!

Veldig arrogant lege. Gikk gråtende ut fra kontoret hennes. Tar en ikke på alvor og bryr seg ikke om pasienten. Fokuserer kun på dataskjermen. Må minne henne på hvilke medisiner en går på. Virker veldig lite interessert i problemene man har. Rett og slett den værste legen jeg har vært hos!

Stresset lege med dårlig tid og ikke interessert i å høre på passienten

Har hatt henne som fastlege i noen år. Hun kan være effektiv, men samtidig effektiviteten går på bekostning av pasientens følelse av å ikke være den som legen er interessert i!
Man føler seg usynlig, redd, utrygg i tillegg til å bli stresset. Hun har ikke god konsentrasjonsevne og min følelse er at hun heller er mer interessert i antall besøkene enn å hjelpe dem.
Hun er SINT ofte, eller skaper en følelse av å være det! Man føler seg skyldig eller har en ubehagelig følelse av å be henne å gjøre noe for en eller gi noe!
Hun er en lege og jeg som pasient skal kunne føle fred og ro samt trygghet og medmenneskelighet når jeg besøker henne, men mine erfaringer har vært alt annet enn mine forventninger. Forventninger som en pasient har/kan ha av en lege.
For min del har jeg funnet en god lege som bryr seg om min/pasientenes helse og prioriterer pasienten mer enn penger.
Det finnes gode leger der ute som kan hjelpe deg bedre enn henne.

Ekstremt misfornøyd

Tar ikke pasienter på alvor, klarer ikke skrive henvisninger så stedet det er henvist til forstår at det er hast. Er veldig kjapp, og føler ikke at hun hører etter når man snakker.

Anbefales

Effektiv,veldig konkret,dyktig osv..

Hun er fantastisk. Hun tar deg på alvor, tar faktisk på skaden du har og finner en løsning eller vei videre! Vi var så fornøyd at nå er hun fastlegen

Ikke GYN vennlig...

Det å ta en GYN undersøkelse, pleier aldri å være en hyggelig ting, og Lidija gjør ikke prossessen særlig lettere.

Her må du også hjelpe til med å holde utstyr. Det har jeg aldri opplevd! Og for all del, ikke gi henne feil. Her tok hun det som en selvfølge at jeg visste hva hun trengte, og når. Hun er også svært hardhendt, og brå.
Jeg følte meg rett og slett svært lite trygg, og sårbar.

Jeg vil ikke anbefale denne legen, verken til GYN undersøkelse, eller fastlege.

Det er også svært vanskelig å komme frem i telefonen, noe som er veldig frustrerende når man ikke kan bestille time på nett.

Dårlig lege

En lege jeg desverre ikke kan anbefale i det hele tatt. Ingen evne til empati og ingen kunnskap om psykisk lidelse, tar deg ikke på alvor med mindre du har noe som synes på deg og kommer med upassende kommentarer. Har det veldig travelt og kaster deg omtrent ut av kontoret igjen, du slipper å vente lenge i hvert fall. Svært lite hyggelig og sympatisk lege.

Har en klage !!!

Var på besøk i April. Kom inn folk mens jeg satt halvannen. (Dame med papirer som skulle underskriver). Følte meg beglodd og ikke minst når det ble kommenter at jeg burde hatt en like flat mage som jenta som kom med papirer. For en person som er over gjennomsnittet sjenert så var det en lite hyggelig opplevelse.

Anbefales ikke...

Frekk mot pasienter. Oppfatter denne legen som frekk mot pasient. Kommentarer om utseende som i hovedsakelig ikke var grunnen for at vedkommende var der og relativt uinteressert i pasientens historie. Ikke møtt av forståelse i det hele tatt.

positivt

alltid fått den hjelpa jeg trenger. imøtekommende og forståelsesfull... effektiv dame og har sjeldent ventetid...eneste kan være litt distre innimellom og glemme feks en resept på vei ut....

Dyktig og informert

Kan virke litt distansert i første møte. Men alltid informert om nye medisiner og behandlings former. Meget god til å formidle sannheten om den ikke alltid er så hyggelig. rolig å behersket i behandlings situasjon

Nøyaktig, ærlig og kunnskapsrik !

Hele familien har hatt denne fastlegen i 4 år. Hun har hjulpet og støttet gjennom alvorlig sykdom og vært ærlig hele veien. Vi er meget imponert over hvor nøyaktig hun er og hvordan hun hele tiden oppdaterer seg fagmessig. Hun setter alltid pasienten i fokus. Alltid blid og positiv, selv om vi vet at legers hverdag er meget hektisk. Vi føler oss hele tiden godt ivaretatt.- Til slutt: Hun ser pasientene i øynene og sitter ikke vendt mot dataskjermen hele tiden! Ringsaker bør være stolt over en slik lege!

Min vurdering

Om hun så mindre på dataskjermen og lyttet litt mer til pasienten så ville hun få en bedre karakter. Vanskelig å forstå hva hun mener noen ganger og må noen ganger forklare samme ting opptil flere ganger for å bli forstått.
Ellers så er hun veldig trivelig og presis å ha som lege. En lege som faktisk kan smile og det er ikke alltid å se hos en lege.

Flink lege som setter av tid når det trengs

Lidija er en lege som jeg opplever som faglig dyktig og er effektiv.

Hun hjelper til slik at jeg som pasient får de råd og den hjelp som skal til for at min hverdag skal bli god.

Et stort pluss i margen for punktligheten, lite ventetid i forhold til avtaler.

For noen kan Lidija sikkert virke litt direkte, men for min del fungerer det helt utmerket!

Hun så oss og hjalp oss

Hun presenterte seg selv, roet pasienter, var effektiv og tillitsvekkende og hjalp oss.