Andreas Myklebust

Nissedal Legekontor

2005

Siste vurderinger av Andreas Myklebust

Lite tillitsvekkende

Sa jeg "så frisk ut" og lurte på hvor syk jeg var siden jeg hadde klart å dusje før jeg kom til timen..
Sjekket meg ikke ordentlig, virker som han bruker trynefaktor på diagnose.

passiv

lege som antar hva du feiler og ikke hendviser videre
liten kunnskap og vil ikke sette seg inn i det selv om han selv sier han ikke har kunnskapen.

litt flinkere med barn med "ukompliserte" ting

kort ventetid

Veldig arrogant, og uinteressert i deg som pasient

Denne legen har jeg hatt en prøvetime hos, siden min forrige lege sluttet på samme legekontor.
Han virket ikke genuint interessert i hjelpe meg, og jeg måtte mase for å få videre henvisning. Det blir med den ene timen, jeg finner heller en annen lege på ett annet legekontor.

Meget dyktig fastlege

Denne legen passer ikke for deg som er på jakt etter sykmelding eller tung medisinering - til det er han for ordentlig.

Derimot er han faglig dyktig, forståelsesfull og ikke minst tålmodig. Han stresser ikke for å bli ferdig med deg slik at han skal rekke å behandle flest mulig pasienter i løpet av dagen. Det gjør enkelte andre leger jeg har besøkt.

Dessuten får man som oftest time på dagen hvis man har behov for det.

Kom tilbake igjen om 2 uker

Dr. Myklebust har norgestittel i "det går over av seg selv"-behandling. Han må mases på for å få ham til å gi henvisning og han fremstår som unteressert og fagelig svak.

Flink fastlege

Viser oppriktig medfølelse, og stiller krav til pasienten.
Han er flink til å lytte og er løsningsorientert i forhold til problemene jeg har.

Håpløs!

Som flere skriver- følelsen av å ikke bli trodd. De siste gangene har jeg gått derfra, er med en følelse av å ha kastet bort både min og hans tid. Og mine penger! Jeg vil føle en trygghet når jeg går til min fastlege, føle at jeg blir tatt på alvor og undersøkt grundig. Dessverre er det ikke sånn. Føler meg enda mer utrygg når jeg går derfra.
Det positive er at man får nesten alltid time på dagen, og man blir alltid tatt imot med et smil av damene i skranken.

Styr unna

Føler man ikke blir trodd. Mistenksom, og man sitter igjen med følelsen av at han tror du kun er ute etter sykemelding. Lite villig til å sende henvisning videre

Ikke fornøyd..

Du bruker mer av tiden på å overbevise ham om dine smerter og plager enn du gjør på å få behandling. "Den vet best hvor skoen trykker, som har den på". Kommer med mulige antakelser om diagnoser uten at det blir videre utredet, men heller konkludert med at "det er nok ikke noe spesielt, går over snart". Du sitter igjen med følelsen av å ikke bli trodd, og at du kaster bort tiden hans... Slettest ikke fornøyd. Eneste positive er at du får time på dagen.
Dog er resepsjonistene utrolig hyggelige!

Fornøyd

Fornøyd, har vært der noen ganger, og er fornøyd med hjelpen jeg har fått. Og blitt hørt på...

En lege som vil ha friske pasienter

Følte at jeg måtte overbevise veldig når det var noe jeg kom med. Og ikke flink når det kommer til psyken, da viste han liten interesse og kom med følgende utsagn : De fleste opplever motgang så det må du tåle.Det som var bra var at man får time fort og at legesekretærene er særdeles blide og imøtekommende:)

Behagelig lege

Har han til våre små barn og jeg er veldig fornøyd med han.
Han er rolig og behagelig.
Han ser barna og vinner tilliten dens.
Han lytter uten og sitte på noen data. Som morf føler jeg at jeg blir hørt.

ikke helt fornøyd

Legen er koselig og tar seg god tid. Man får time raskt. Men føler man må mase for å bli sendt videre til undersøkelser og må overbevise legen om plager og smerter.

Flink lege

Imøtekommende, lytter, flink - men uten å være "verdensmester", Sender en videre til spesialist hvis han selv ikke er 100% sikker i sin sak, grundig. Anbefales!

Meget bra lege

Alltid blid,positiv og gjør en bra jobb hver eneste gang
Dette gjelder hele legekontoret