Ingeborg Schjelderup-Høye

Autorisasjon (2010)

Ingeborg Schjelderup-Høye er en av 9 fastleger i Åsnes

Siste vurderinger av Ingeborg Schjelderup-Høye

Lite empatisk

Denne legen framstår hyggelig og ordentlig, men jeg synes at hun er lite empatisk. Lytter ikke til pasienten og kommer med den vanligste konklusjon uten å høre en ut. Hun snakker lite og når man spør så dytter hun pasienten neste ut av døra (kan være pga. dårlig tid, men uansett).

Rolig og dyktig

En lege med få ord, men flink til å lytte, og jeg har opplevd at hun søker på interne sider for leger på nettet når hun har vært usikker på ting. Føler meg godt ivaretatt. Skjønner at noen kan oppleve henne som arrogant (ref. en annen "anmeldelse" her), men hun er ikke det, hun er bare en rolig type. Kan være det også går på erfaring, men det vil hun få etterhvert. Virker som hun skjønner når hun kan "presse" pasienten (det finnes jo de som tror de er alvorlig syke når de har en kvise på tåa), og når det er alvor, og hun evt må henvise videre til spesialister. Hun er også en type man må spørre for å få utfyllende svar - hun utbroderer ikke så mye av seg selv, så her er det bare å spørre om det man lurer på. :) (har vært pasient hos henne i mange år)

Punktlig og lyttende

Ingeborg er en effektiv og punktlig lege, kommer alltid inn til time til avtalt tid. Hun lytter og er løsningsorientert. Ved første svangerskapskontroll glemte hun å informere om en del ting, noe som tyder på at hun kanskje ikke har mye erfaring med gravide, men jeg følte meg allikevel godt ivaretatt. Hun utfører ultralyd, noe som ga en ekstra trygghet i begynnelsen av min graviditet.

Misfornøyd

Arrogant, ufin, stresser gjennom timen, empati løs, lytter ikke å skaper sitt eget bilde av situasjonen.

Ser hele personen - ikke bare somatikk-biten

Sender du en pasient hit, vet du at den blir ivaretatt, både faglig og som menneske. Samt fulgt opp over tid.
Her er skriv en resept på ett eller annet - neste, takk! Totalt fraværende, og det er meget betryggende.
Det ligger faglige fornuftige avgjørelser bak behandling og oppfølging.
Er også god på å legge til rette for ett tverrfaglig tilbud rundt pasienter som har behov for det.