Ingeborg Schjelderup-Høye

Solørveien 1075 2260 Kirkenær
Ingeborg Schjelderup-Høye er en av 4 fastleger i Grue

Siste vurderinger av Ingeborg Schjelderup-Høye

Gammeldags og hastig.

Hun virker hyggelig og hjelpfull så hadde store forventninger. Dessverre så viste det seg å være en helt vanlig standard A4 lege. Kort og greit, hun holder seg til boka og vil ikke å se utenfor den. Jeg byttet fordi jeg trenger noen som tar seg litt mere tid og er flinkere til å lytte. Her ble en kjapt dyttet utav døra når tiden var gått. Så en helt grei lege hvis en ikke har så store krav og kan tenke selv.

Virker arogant

Hun gir ikke pas nok tid til å forklare sitt problem. Hun henviser heller ikke etter pasientens ønske, til tross for fritt behandlingsvalg i Norge. Er ikke en lege å anbefale.

Lite empatisk

Denne legen framstår hyggelig og ordentlig, men jeg synes at hun er lite empatisk. Lytter ikke til pasienten og kommer med den vanligste konklusjon uten å høre en ut. Hun snakker lite og når man spør så dytter hun pasienten neste ut av døra (kan være pga. dårlig tid, men uansett).

Rolig og dyktig

En lege med få ord, men flink til å lytte, og jeg har opplevd at hun søker på interne sider for leger på nettet når hun har vært usikker på ting. Føler meg godt ivaretatt. Skjønner at noen kan oppleve henne som arrogant (ref. en annen "anmeldelse" her), men hun er ikke det, hun er bare en rolig type. Kan være det også går på erfaring, men det vil hun få etterhvert. Virker som hun skjønner når hun kan "presse" pasienten (det finnes jo de som tror de er alvorlig syke når de har en kvise på tåa), og når det er alvor, og hun evt må henvise videre til spesialister. Hun er også en type man må spørre for å få utfyllende svar - hun utbroderer ikke så mye av seg selv, så her er det bare å spørre om det man lurer på. :) (har vært pasient hos henne i mange år)

Punktlig og lyttende

Ingeborg er en effektiv og punktlig lege, kommer alltid inn til time til avtalt tid. Hun lytter og er løsningsorientert. Ved første svangerskapskontroll glemte hun å informere om en del ting, noe som tyder på at hun kanskje ikke har mye erfaring med gravide, men jeg følte meg allikevel godt ivaretatt. Hun utfører ultralyd, noe som ga en ekstra trygghet i begynnelsen av min graviditet.