Dara Grujic

Autorisasjon (2008)

Dara Grujic er en av 28 fastleger i Gjøvik

Siste vurderinger av Dara Grujic

not caring

When I was pregnant in 2021, she was the doctor. She was always late even though my appointments were mostly in the first one of the day. She did not talk more than she needed. She never said hi and how are you. When you came to her office, she waited you to talk your problems or questions. Then she answered your questions. Many times she just said "Jeg vet ikke" without any explanations. Every time she had at most ten minutes for me, then she would tell me time is up and come next time.

She does not speak english. I had to have my husband with me every time visiting her.

When I had depression after giving birth, I had to go there few times until she sent me to therapist. In general, you have to push her a lot until she does something for you. Otherwise, it seems that everything bothered you is not important or serious at all. She just kept silent and only said nothing can be done without any explanations.

Får ikke til dialog

En lege som er vanskelig å bedømme. Første inntrykk var helt greit; snill dame, litt rolig og tilbakeholden kanskje, men det var helt greit.
Når jeg ba om test eller henvisning til spesialist ble det gjort, noen ganger litt motvillig.
Etter hvert ble det tydelig at det å få til en god dialog med henne er vanskelig til umulig. Delvis kan det være språklige utfordringer. Må ofte gjenta flere ganger før jeg får inntrykk av at nå har hun skjønt hva jeg vil. Det er alltid vanskelig å vite hva hun egentlig har forstått, hun viser heller ikke hvorvidt hun har forståelse for pasientens situasjon. Fakta teller mer enn mennesket.
Det har vært flere faglige spørsmål man skulle tro en fastlege kan svare på, men som jeg ikke fikk svar på. Misforståelse, ikke kunnskap eller ikke villig?
Delvis litt autoritær og skarp.

Tilliten til henne som fastlege er borte nå, og jeg gruer meg heller til neste time enn at jeg har håp om å få den hjelpen jeg trenger.

Sammenfattende kan man vel si hun er grei for hverdagslige legeting, men så fort det blir mer komplisert og sammensatt, er det håpløst.

Strukturert og god

En god og strukturert lege. Flink til å henvise til spesialister, og rask til å ordne time når det er nødvendig. Trolig den eneste helsetjenesten jeg har opplevd der jeg ikke har måttet vente unødig lenge.

Det er også flinke folk på lab og resepsjon, som gjør totalopplevelsen bedre.

Setter pris på en lege som er så effektiv.

Tar meg alltid på alvor

Dara er alltid imøtekommende og tar meg på alvor. Får alltid hjelpen eg trenger hos henne, og er veldig fornøyd med henne som fastlege. Anbefaler henne på det sterkeste.

Helt ok

Jeg har hatt Dara siden jeg flyttet til Gjøvik, og hun har hjulpet meg med å finne diagnoser på problemer jeg har hatt over lengre tid. Hun er litt vanskelig å forstå, og mange ganger føler jeg at vi ikke får til en god dialog oss mellom.

Hun har vært dårlig å følge opp på ulike områder, og jeg føler at med en gang det ikke var flere undersøkelser å gjøre var det helt stopp. Det virker også som at hun noen ganger stresser med å få timen ferdig og sende deg avgårde.