Irina Halgunset

Autorisasjon (2007)

Irina Halgunset er en av 10 fastleger i Vestre Toten

Siste vurderinger av Irina Halgunset

Bytt fastlege

Har dessverre hatt flere svært dårlige opplevelser med denne fastlegen. Lytter ikke til pasienten og mangler empati.
Dersom du skal ta celleprøve: ikke gjør det her! Egentlig et lite inngrep, men som ble smertefullt på grunn av legens håndtering.

Angrer på jeg byttet til henne!

Jeg er nylig flyttet til Vestre Toten kommune og måtte bytte til ny fastlege. Fikk første timen innenfor 1 måned. Første møtet gikk til helvete på grunn av dårlig kommunikasjon som skylder både språk og holdningene hennes. Hvis hun hadde blitt mindre stressa og seriøs kunne jeg slå meg til ro. Men hun er uinteressert i hva pasienten sier. Bare skjefter på meg hele timen. Jeg følte meg kvalme, ikke respektert og verre enn da jeg kom på kontoret. Jeg gruer meg til neste møte. Jeg har ingen valg akkurat da jeg trenger jeg oppfølging både fra NAV og fastlege. Ellers skal aldri dra tilbake til Halgunset. Angrer jeg på at jeg valgte henne. Skulle ha lest vurderingen om henne først før valget mitt. Hun gir meg angst.

Styre dere unna henne.

Grei lege

Byttet til denne legen da jeg flyttet til Raufoss. Tenkte ikke så mye over hvilken lege jeg valgte da jeg aldri har hatt noe problemer og har vært svært lite hos legen. Da jeg flyttet til Raufoss kom selvsagt problemene og jeg måtte oppsøke lege. Slet med magetrøbbel men legen syntes ikke jeg hadde noen alvorlige symptomer så hun sa jeg kunne slå meg til ro med at det ikke var noe alvorlig. Jeg klarte allikevel ikke å slå meg til ro, så jeg oppsøkte hun på nytt. Da sa hun at siden jeg var bekymret skulle hun henvise meg til både gastroskopi og koloskopi, alt gikk veldig effektivt og bra, det ble avdekket ett magesår og jeg kunne slå meg til ro. Pluss også for Hege som er sekretær, meget hyggelig og forståelsesfull dame.

Gravid og ikke fornøyd

Dro til legen først da jeg ble gravid, da jeg startet med å gå til henne for kontrolltimer. Jeg er svært sjokkert over hvor opptatt hun er av vekten min. Før jeg ble gravid veide jeg 49 kg og jeg har alltid vært undervektig. Hver gang jeg var innom for kontrolltime så fikk jeg nesten kjeft fordi jeg hadde gått opp for mye i vekt. Hun mente at en gravid ikke skulle gå opp mer enn 300g i uken. Jeg klarte jo selvsagt ikke å holde meg til 300g i uken og fikk kjeft hver gang jeg hadde gått opp for mye. Hvis jeg kun skal gå opp 300g i uken så vil det si at jeg må settes på slanking! Jeg står på venteliste til ny fastlege, og det har jeg gjort lenge... men dessverre vil jeg nok ikke få ny fastlege før denne graviditeten er over. Blir heretter å gå mest til jordmor da jeg ikke ønsker å grue meg til å gå på vekta, hver gang jeg har legetime. Veier forresten nå 56.5 kg og jeg er så fornøyd med kroppsvekten min selv (snart 4 mnd på vei).

Udugelg som lege.

Jeg støtter fullt ut de siste vurderingene som er skrevet om Halgunset. Hun avbryter deg før du har fått fram årsaken til at du har time der, hun holder nærmest foredrag om ting som ikke har relevans til problemet, og det gis ingen mulighet til å drøfte noe, langt mindre ha en samtale. Hun sa til meg sist : «er det du eller jeg som skal snakke her?» En sånn lege har vi ikke bruk for. Hun forstår ikke hva pasienten sier, selv om hun forstår og snakker norsk veldig bra. Helt håpløst. Skift fastlege !!!!