Are Løset

Smistadgrenda 11 7026 Trondheim
Tlf: 73 18 65 30 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Are Løset er en av 172 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Are Løset

Hyggelig og grei kar, synd med resten

Are er flink og imøtekommende, men tilbyr av og til mer enn han leverer. Glemsk kan han også være.
Har vært pasient siden kontoret åpnet, men bytter nå. Ikke på grunn av legen, men på grunn av legesekretærer osv.

Påståelige og lite imøtekommende. Og når de har gjort en tabbe kan de ikke å legge seg flate. De lover å gjøre ting men gir ikke tilbakemelding i tide til at du kan løse problemet på annen måte.

Aldri tilstede

Flink lege når han først er på kontoret. Vikaren som pleier å være der er uttrykksløs og virker ikke som hun bryr seg. Dårligste legekontoret jeg har vært borti. Svarer aldri på tlf og når de først gjør det, nærmest glefser de til deg fordi at du ringer.

min tidliger fastlege

Føler at Are vil veldig mye, men kunnskapen strekker seg ikke helt til. Jeg ble litt overrasket når de ikke fant årsaken til skaden min, dro til Aleris. Der tok det 15minutter så hadde de funnet årsaken og operasjonen ble utført 2uker senere. Jeg føler generelt at granåsen legesenter prøver å være et idrettsenter, men når ikke helt opp på kunnskapen som Roseborgklinikken eller Aleris sitter med. Nå når jeg har lagt idretten på hylla, velger jeg å skifte fastlege da jeg ikke har tiltro til granåsenlegesenter for ikke idrettsutøvere.

Flink og imøtekommende

Viser interesse, virker faglig flink og legesenteret er bra. Får relativt kjapt time, og han spør alltid hvordan det går med trening/skole og andre ting. Han tar seg god tid til å lytte.

God på skader, dårlig på fibromyalgi

Jeg er tilflyttet til Trondheim og etter mye om og men så endte jeg opp med Are Løset som min fastlege. Are ga et veldig godt førsteinntrykk og han er på mange måter en god lege. Jeg har imidlertid fibromyalgi og når det kommer til denne sykdommen så føler jeg meg ikke helt forstått. Han er veldig god til å prøve å finne løsninger, men han forstår ikke helt hva fibromyalgi kan gjøre med deg som person. Derfor er løsningsforslagene ofte til mere byrde enn hjelp. Jeg er helt arbeidsufør pga. min fibromyalgi, men må bevise dette ovenfor NAV og er derfor under arbeidsavklaring og utprøving. Trenger derfor en lege som kan se meg og støtte meg i denne kampen og har derfor byttet lege da Are ikke klarer å være den støtten jeg trenger.

En lege med MEGET GODE kvaliteter!

Jeg flytta til Trondheim for å bli student, og med meg hadde jeg med meg svært dårlig erfaring fra andre leger. Min tiltro til lege tjenesten var laber.
Jeg har lenge slitt med en del småplager gjennom hele oppveksten, som jeg har fått beskjed om at det ikke er noe å gjøre med.
Mitt første besøk hos Are, som var en stor tilfeldighet. Kun for at de hadde ledig time den dagen jeg trengte det. Det besøket presenterte jeg mine småskader, alle ble raskt behandlet. Jeg hadde et stort problem med en stortå, som jeg har hatt betennelse i stort sett hele tiden siden ungdomskolen (i år ble jeg 23). Det tok nøyaktig en uke fra jeg viste frem den til Are. Til den var ferdig operert!

OPERASJONEN
Han fjernet litt av neglen som var på den betente siden, fjernet absolutt alt negl vevet rundt det området (ingenting har idag vokst ut ved siden av neglen, som det ville gjort om noe neglvev var igjen om jeg har forstått det rett). Sydde inn huden inntil resten av neglen som var igjen. Gikk på antibiotika i ti dager om jeg ikke husker feil. Så var problemet borte, dette er nå et halvt år siden. Aldri hatt noe problemer siden, det gjorde livskvalitet min mye bedre. Aldri en betent tå igjen, kan ikke beskrives hvor behagelig det er! Å for den som skulle bry seg om utsende så må høyre og venstre tå sammenlignes, for å se at den er operert. Meget bra håndarbeid!

Var på ny time forleden, for bekymringer om bryst smerter. Det ble nøyde undersøkt på samme dag. Så er jeg kvitt den bekymringen, for hjerte var som det skulle. Det er det jeg kaller SERVICE!

Mitt syn på lege tjenesten har blitt endret radikalt etter mitt møte med Are Løset. Jeg kan ikke tenke meg en bedre lege, og det føler jeg kan si etter mye turer i helsetjenesten i Norge.

Are bryr seg om deg som person og viser stor interesse for å fikse skade/sykdom som du er plaget med. Jeg har vært hos Are med stor sett bare allmenn plager, og et par skader relatert til trening.

Jeg er veldig godt fornøyd og har meget stor tillit til Are Løset som min lege! GOD oppfølging!

Jeg som bare hadde tenkt å skrive en kort notis her, så ble det en lang innlegg! Jaja, mye gode ord å dele!

Are Løset anbefales på det STERKESTE fra min side, ingenting å utsette på han!

Med vennlig hilsen

Beste legen eg har hatt

Are er ein kjempe flink lege. han har følgt meg opp i heile vintersesongen. Både før, under og etter jr.vm har eg hatt hjelp av han. Mycoplasma avdekka raskt fordi han er proff i sitt fagfelt som idrettslege.

Mangler helhetlig oppfølging

Som noen skrev, så er han sikkert veldig god på idrettskader og det kunne kanskje vært lurt om det var idrettsfolk han holdt seg til?

Jeg hadde forventninger til et nytt legesenter hvor jeg ville tro det var viktig å være en god helseyter. Helsesekretærene er ikke opptatt av å besvare henvendelsene på en hyggelig måte.

Det er dårlig samarbeid legene i mellom, noe som skaper stor frustrasjon når Are selv er såpass lite tilgjengelig som han er.

For en pasient som ikke kommer pga idrettskader, så ville jeg valgt en annen lege og et annet legekontor. Den beste legen jeg har vært borte i på legekontoret er "turnuslegen", hun vet å lytte og følge opp.

For høye forventninger?

Jeg ble ganske skuffet hos mitt besøk hos denne legen. Sendte meg hjem med unødvendige bekymringer ang. svangerskap, og følte meg som et kjedeligt rutinesjekk, som ikke var interessant nok for idrettslegene på Granåsen. Har du idrettskader er han sikkert toppers, men jeg følte meg på ingen måte ivsretatt. Han var eneste lege på kontoret den uka, så han hadde sikkert travelt, og jeg følte at kontrollen min bare skulle overstås. Hadde vel for høye forventninger til "verdens beste lege".

Ikke så flink på alt

Virker som denne personen ikke kjenner sin begrensning i tilfeller der han blir usikker. Behandler kkke alltid pasienten med respekt, noen ganger mer "ovenfra og ned"..

Får ikke bedre lege!

Jeg slet med mye skade som idrettsutøver. Ble veldig godt følgt opp med tanke på å komme tilbake i form igjen.
Ble tatt veldig seriøst da jeg trengte han som mest i en vanskelig periode. Kommer alltid med gode løsninger på hvordan jeg skal tenke positivt og løse mine hverdagslige utfordringer. Are gir meg hele tiden tips på hvordan jeg kan se løsninger fremover med tanke på trening og skole.
Anbefaler han på det sterkeste! Angrer ikke på mitt bytte til fastlege og Granåsen legesenter

Are vet svaret

Som idrettsutøver, med mye sykdom, er Are en ideell lege. Mer som en reddende engel.
Han er interessert, hyggelig og vet hva han skal si. Jeg har aldri opplevd noen som har brydd seg så mye, om en liten greie som en forkjølelse. Are tar det dønn seriøst. Akkurat slik en skiløper vil ha det. Det som er spesielt med Are, er at han alltid motiverer.
Anbefaler han på det sterkeste!

Flott lege!

Da jeg byttet til Granåsen legesenter og til denne legen var jeg skeptisk. Det ligger litt langt unna, og jeg hadde aldri møtt legen. Jeg angrer ikke et sekund! Omsorgsfull, profesjonell og svært dyktig!

Uten tvil den beste legen!

Jeg har slitt mye det siste året, og hadde det ikke vært for Are hadde jeg mest sannsynelig slitt like mye fremdeles. Første gang jeg tok kontakt med Are fikk jeg time til han allerede innenfor det neste døgnet, og jeg nølte ikke med å bytte fastlege til han. Are tar seg tid til å snakke med meg, og er flink til å backe meg opp og motivere meg. Hvis jeg har problemer, har Are løsningene! ALLTID! I tillegg har det aldri vært noe problem med få time raskt. Det lengste jeg har ventet på å komme inn er to dager etter at jeg bestilte timen. Kommer som regel inn allerede dagen etter jeg har bestilt!

Meget godt fornøyd! God oppfølging og forståelse.

Har brukt Are i flere år, og kommer til å fortsette med det! Han er en interessert lege som viser forståelse ovenfor pasientene. Han forstår hva det betyr å være for syk til å trene, men samtidig frisk nok til å gå på jobb/skole. Han tar deg på alvor, og innehar en stor kompetanse innen medisin og idrett noe som er til stor trygghet for pasienten. Jeg føler meg trygg på at Are gir meg den beste hjelpen jeg kan få. Han stiller alltid opp på kort varsel hvis det er behov for det!

Fantastisk dyktig lege!

Jeg opplever Are som en fantastisk dyktig lege. Han er lyttende, og tar seg tid. Han er løsningsorientert og gjør grundige utredninger. Han viser et genuint engasjement og gir gode råd. Veldig godt fornøyd, beste legen jeg har hatt!

norges beste idrettslege

min sønn går på meråker videregående og skal bli skiløper. Han har Løset som fastlege. både vi som foreldre og han som utøver er veldig fornøyd med Løset. Han tar seg god tid, har mye kunnskap og enormt god motivator for idrettsutøvere som pga sjukdom er redd hele sesongen ryker.

Høy terskel for kontakt?

Jeg har ikke møtt min lege enda da det er høy terskel for å få kontakt m lege. Telefonen besvares kun med en laaaang automatisk svar med åpningstider og tilgjengelighet på tlf. Den automatiske tlfsvarer foreslår å bestille på nett, noe jeg gjør. Det er flere trinn i prosessen for å bestille time på nett hvor en får minst 2 sms for å kunne fullføre prosedyren. Det koster 6 kr å motta hver sms fra legen. Hvis bestillingen ikke ble forstått av den automatiske bestillerfunksjonen på nett så får du nok en sms med informasjon om det og må begynne på nytt. Jeg prøver tlf igjen, hører hele den lange automatiske svartjenesten for så å bli satt over til ringing som dessverre ikke fører til noe annet enn eviglang ringing uten at noen faktisk svarer. Jeg har så langt ikke kommet i kontakt m verken lege eller legesekretær, kun tekniske løsninger og automatiske svar. Det er fint å gi inntrykk av tilgjengelighet og ha moderne løsninger for bestilling av time, men når det ikke fører til annet enn automatisk genererte svar og ingen endelig bestilling av time synes jeg førsteinntrykket før jeg engang har møtt legen, er relativt svakt.

En av de allra bästa!

Jag är en svensk tjej som har mött många läkare genom åren. Både offentliga, privata och även landslagsläkare från Sverige samt från norska Olympiatoppen. Are är absolut att rekommendera ifall ni får möjligheten till konsultation. Har har stor kunnskap, tar sig tid och är grundlig. Han har även ett härligt glädjande humör som är skönt att möta vid ev sjukdom/skador. Are är mitt första hands val!

Anbefales på det varmeste!

En humørspreder av en lege som har mye kunnskap og er veldig grundig i sitt arbeid. Anbefales på det varmeste.