Are Løset

Autorisasjon (2009)

Are Løset er en av 197 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Are Løset

Dyktig og behagelig lege

Jeg har hatt Løset som fastlege i flere år. Det er mye positivt å si om Løset; for det første er han veldig tilstede under legetimen. Jeg har aldri opplevd at jeg "er til bry" eller at han har det travelt.
Han har et behagelig vesen som innbyr til tillit.
Han er også flink til å holde avtaler (ringer opp til avtalt tid). Vet ikke hva mer jeg kan ønske meg av en fastlege. Det er også enkelt å få time på kort varsel ved behov.
Har vært til Løset både med enkle fysiske plager og mer komplekse psykiske utfordringer når livet ble veldig tøft. Han er en lege som møter deg med respekt og verdighet uansett tema.

Flink når han er der

Are er flink og real, men han er mye borte og vanskelig å få svar fra.
Men har hatt flere uheldige opplevelser med kontoret.
1. Henvisning feilsendt, de nektet å sjekke opp. Etter å først få beskjed om at det var viktig å komme i behandling raskt. Så endte jeg å reise til Oslo for å gå privat. St olav hadde ikke mottatt, legekontoret insisterte på at de hadde sendt og ville ikke sjekke.

Legen sa sorry, men jeg måtte ha en legetime (betale egenandel) for å fortelle at dette ikke var ok.

2. Etter å ha fått henvisning til spesialist, ber spesialisten om ny henvisning. Nye symptomer gjør at det haster. Legekontoret insisterer på at jeg må ha ny time for å få henvisningen til samme spesialist fornyet.

Løset er og flere av de andre legene er OK, men det hjelper ikke når en ender opp med å måtte gå priva

Ser helheten, er imøtekommende og konkret og tydelig i si rådgivning

Er god på kommunikasjon i de korte timene som er avsatt, effektiv og dyktig. Har fått gode råd om fysioterapeuter han samarbeider med både ifht graviditet og skader. Skiftet legekontor for å fortsette å ha Are som fastlege. Barna har også fått god hjelp hos Are.

Aldri tilstede

Flink lege når han først er på kontoret. Vikaren som pleier å være der er uttrykksløs og virker ikke som hun bryr seg. Dårligste legekontoret jeg har vært borti. Svarer aldri på tlf og når de først gjør det, nærmest glefser de til deg fordi at du ringer.

min tidliger fastlege

Føler at Are vil veldig mye, men kunnskapen strekker seg ikke helt til. Jeg ble litt overrasket når de ikke fant årsaken til skaden min, dro til Aleris. Der tok det 15minutter så hadde de funnet årsaken og operasjonen ble utført 2uker senere. Jeg føler generelt at granåsen legesenter prøver å være et idrettsenter, men når ikke helt opp på kunnskapen som Roseborgklinikken eller Aleris sitter med. Nå når jeg har lagt idretten på hylla, velger jeg å skifte fastlege da jeg ikke har tiltro til granåsenlegesenter for ikke idrettsutøvere.