Afrah Abbas Jiad

Autorisasjon (2013)

Afrah Abbas Jiad er en av 28 fastleger i Halden

Siste vurderinger av Afrah Abbas Jiad

Fantastisk god lege

Hatt henne som fastlege i mange år, har alltid god tid til meg. Kan være vanskelig å komme gjennom på telefon, men ved oppmøte eller bestilling via sms er det aldri noe problem.

Umulig å få bestilt time gjennom telefon og alltid ventetid over 45 minutter på venterommet.

Jeg har fått tak i dr.Afrah en gang på telefonen. Aldri presis og dette gjør det vanskelig når man ikke kan vente 45 minutter etter tidspunktet man har fått legetime. Dette er noe som skjer hver eneste gang jeg har hatt time.
Svær missfornøyd

Om legen prioterer akutte pasienter som barn med høy feber eller en pasient med akutte smerter, selvfølgelig blir det en ventelid etter tidspunktet på venterom.
Alle pasienter får en god tid når de kommer hos denne legen uansett om det er forsinkelse.
Angående bestilling av time per tlf, om man ikke klarer å vente på svar fra helseskretær, så kan bestille time per SMS!

Besvart av Afrah Abbas Jiad

Fantastisk lege, men ubrukelige sekretærer

Byttet til dr Afrah fordi jeg var lei av å pendle til kvinnelig lege i Sarpsborg. Dr. Afrah er en fantastisk lege, lytter og er en varm person. Men det hjelper på en måte ikke uansett hvor flink lege hun er når sekretærene og kontoret ALDRI tar telefon. Jeg har kommet igjennom på telefon EN gang på et år, og har prøvd flere ganger iherdig. Skal man ha time så må man møte opp personlig på kontoret i åpningstidene, utenom lunch.

Når man har barn som er syke og selv sliter med helsa så må man ha en lege man kan få tak i på telefon. Det er flere ganger jeg har kommet ned der for å bestille time, og telefonen bare står og blinker. De prioriterer ikke å ta telefon i det heletatt. Sist ble jeg skikkelig provosert, da hadde jeg prøvd å komme igjennom hver dag i telefontiden konstant i 3 uker uten hell. (Dette for å sette opp svangerskapskontroll) når jeg kom ned der da, måtte ta meg fri fra jobben for å dra og sette opp time så blinket telefonen for harde livet og dama i skranken satt og klikket på PC og så ut som hun skulle sovne når som helst.

Dette har ingenting med dr. Afrah å gjøre men heller de ubrukelige sekretærene. Synd at slike skal trekke ned for en dyktig lege! Jeg har nå byttet tilbake til Sarpsborg. Kommer til å savne dr. Afrah, men jeg er avhengig for ungene mine sin del at jeg kommer gjennom til fastlegen min og får bestilt time.

Et trygt valg! Slik en god lege skal være.

Jeg sleit i mange år med et relativt sett komplisert syksomsbilde uten å bli hørt eller få hjelp av hverken fastlege eller på sykehus .Etter å ha byttet fastlege til henne løste alt seg. Er uredd og gjør det som er rett for meg som pasient, tok meg på alvor.

Hun er lyttende ,forståelsesfull og faglig oppdatert kombinert med empati .Jeg venter gjerne litt på kontoret for timen for det betyr bare at hun tar seg grundig og god tid med hver enkelt pasient.

Kort og godt en fantastisk dyktig lege og et flott menneske som bryr seg om sine pasienter.

Dette var overraskende bra lege

Hennes sindige og behagelige væremåte får meg til å kunne skifte fastlege. Hun går 101 % inn for å hjelpe pasienten. En sann filantrop.