Marianne Hjortdahl

Smestad Legesenter AS Kvinne, 41 år

Autorisert2006
Ledige plasser 6 av 1300
Vil du bytte til denne fastlegen?

Smestad Legesenter AS
Sørkedalsveien 90b 0377 Oslo
Marianne Hjortdahl er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Marianne Hjortdahl

Fokusert på å få timen ferdig

Jeg har gått tilbake til tidligere fastlege, og belager meg heller på litt lengre reisevei, etter å ha vært tilknyttet Marianne og Smestad legesenter i en tid. Det første som møter deg som pasient på venterommet er et skilt som sier at det er kun tillatt med en sak per time. Det synes jeg ikke legger opp til en helhetlig vurdering av pasientene, flere ting kan jo i sin helhet knyttes til et tilfelle etc. Synes dette senteret faller under pågående debatt rundt uheldig organisering av fastlegeordningen, der fokus er å få mange pasienter gjennom på kort tid. Da vil jeg heller ha en lege som har litt lengre ventetid på venterommet, men som jeg faktisk føler har tid til meg når jeg kommer inn.

Super fastlege

Fremstår svært dyktig, seviceinnstilt, respektfull og god til å kommunisere. Mye erfaring med å behandle barn.

Svært misfornøyd med denne legen

Min mann og jeg skiftet dessverre fastlege da hennes adresse var næmere vårt bosted i forbindelse med flytting. Ble svært overrasket da vi fant ut at epikrisene vi leverte ikke var lest da vi var der, og vi hadde begge alvorlige diagnoser siste året... det ble ikke målt blodtrykk heller ved første konsultasjon. Ved bestilling av ny time nå fikk vi bekreftelse om samme dato og tidspunkt noe som vel ble bekreftet feil da kun min mann fikk påminnelsen om time pr.sms i dag

En svært dyktig lege i alm. praksis!

Marianne Hjortdahl er en lege jeg vil anbefale på det sterkeste!
Hun er faglig meget sterk og hun har tid til å lytte og kommer med gode innspill, råd og tar svært gode beslutninger til min behandling til det beste for meg som pasient. Samtidig er hun flink til å virkelig høre på hva jeg kommer med. Hun er en sjelden dyktig lege og medmenneske!

Dyktig lege.

En lege som snakker rett ut, men som også tåler rett ut snakk fra pasient. Her er jeg trygg og får den behandling jeg trenger og det er viktig når man har diagnoser som krever oppfølging.
Denne legen snakker så man forstår hva som blir sagt.
Legen er også veldig direkte og legger ikke en finger i mellom, men gjør dette på en respektfull og god måte. Hvis man et øyeblikk tror at man ikke må gjøre noe selv og at legen og evt andre skal "fikse" alt så har man kommet til feil lege. Her som alle andre steder må man selv legge inn en god egeninnsats for å komme seg "på bena" igjen, og da er denne legen den som hjelper en med det på best mulig måte.
Her møtes man av høy arbeidsmoral samt noe av det viktigste: Sans for humor. Jeg har aldri før ledd meg ut av et legekontor.
Godt tips til alle: "En god latter forlenger livet og et godt liv forlenger latteren." Her får du det!