Marianne Hjortdahl

Tlf: 23 25 44 44 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Marianne Hjortdahl er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Marianne Hjortdahl

Kjempefornøyd

Jeg er kjempefornøyd med Marianne som min og min datters fastlege. Hun er grundig, hun lytter og er direkte. Jeg opplever henne overhodet ikke som en som skriver ut resepter og sykmeldinger i vilden sky bare for å bli kvitt pasienten fortest mulig, slik jeg har hatt det med fastleger tidligere. Hun er lett å prate med, og har masse humor!

En flott lege!

Jeg er veldig fornøyd med Marianne. Hun fulgte meg kjempegodt opp da jeg var gravid, og har alltid gjort sitt ytterste for å hjelpe både meg og datteren min etter at hun ble født. En grundig, dyktig og empatisk lege jeg vil anbefale på det varmeste!

God lege med riktig fokus - å få deg som pasient frisk på mest effektiv måte

Marianne er en fastlege jeg trives veldig godt med. Hun er lett å prate med, gjør grundige undersøkelser, tar kontakt med andre spesialister der det dukker opp ting hun føler behov for et ekstra øye på, henviser til spesialister og følger opp.

Den faste vikaren hennes Dr.Bjørneboe er også en veldig flott lege som følger opp. Føler meg alltid godt ivaretatt av dem begge to.

Fokusert på å få timen ferdig

Jeg har gått tilbake til tidligere fastlege, og belager meg heller på litt lengre reisevei, etter å ha vært tilknyttet Marianne og Smestad legesenter i en tid. Det første som møter deg som pasient på venterommet er et skilt som sier at det er kun tillatt med en sak per time. Det synes jeg ikke legger opp til en helhetlig vurdering av pasientene, flere ting kan jo i sin helhet knyttes til et tilfelle etc. Synes dette senteret faller under pågående debatt rundt uheldig organisering av fastlegeordningen, der fokus er å få mange pasienter gjennom på kort tid. Da vil jeg heller ha en lege som har litt lengre ventetid på venterommet, men som jeg faktisk føler har tid til meg når jeg kommer inn.

Super fastlege

Fremstår svært dyktig, seviceinnstilt, respektfull og god til å kommunisere. Mye erfaring med å behandle barn.

Svært misfornøyd med denne legen

Min mann og jeg skiftet dessverre fastlege da hennes adresse var næmere vårt bosted i forbindelse med flytting. Ble svært overrasket da vi fant ut at epikrisene vi leverte ikke var lest da vi var der, og vi hadde begge alvorlige diagnoser siste året... det ble ikke målt blodtrykk heller ved første konsultasjon. Ved bestilling av ny time nå fikk vi bekreftelse om samme dato og tidspunkt noe som vel ble bekreftet feil da kun min mann fikk påminnelsen om time pr.sms i dag

En svært dyktig lege i alm. praksis!

Marianne Hjortdahl er en lege jeg vil anbefale på det sterkeste!
Hun er faglig meget sterk og hun har tid til å lytte og kommer med gode innspill, råd og tar svært gode beslutninger til min behandling til det beste for meg som pasient. Samtidig er hun flink til å virkelig høre på hva jeg kommer med. Hun er en sjelden dyktig lege og medmenneske!

Dyktig lege.

En lege som snakker rett ut, men som også tåler rett ut snakk fra pasient. Her er jeg trygg og får den behandling jeg trenger og det er viktig når man har diagnoser som krever oppfølging.
Denne legen snakker så man forstår hva som blir sagt.
Legen er også veldig direkte og legger ikke en finger i mellom, men gjør dette på en respektfull og god måte. Hvis man et øyeblikk tror at man ikke må gjøre noe selv og at legen og evt andre skal "fikse" alt så har man kommet til feil lege. Her som alle andre steder må man selv legge inn en god egeninnsats for å komme seg "på bena" igjen, og da er denne legen den som hjelper en med det på best mulig måte.
Her møtes man av høy arbeidsmoral samt noe av det viktigste: Sans for humor. Jeg har aldri før ledd meg ut av et legekontor.
Godt tips til alle: "En god latter forlenger livet og et godt liv forlenger latteren." Her får du det!

Unngå denne legen

Dette er en lege som viser stor uvilje til å høre på det pasienten har å si. Hun ignorerer også info sendt fra andre leger/spesialister pasienten går til. Hun baserer sine vurderinger på sine egne personlige holdninger og ikke på medisinsk grunnlag tilpasset hver enkelt pasient.

Ønsker du en lege som lytter,setter seg inn i de problemene du måtte ha,bør du helt klart velge en annen lege.

Oppriktig opptatt av pasienten? Tvilsomt

Har gjort seg opp en mening om hva som er galt med deg før man omtrent har satt foten innenfor. Stiller kun spørsmål som kan bekrefte hennes antagelse og ikke spørsmål som kan sette saken i et bredere lys. Jeg har derfor opplevd meg misforstått og ikke fått tilstrekkelig gehør for hva jeg virkelig opplever at plager meg, og hvis jeg har fått det så har det blitt bagatellisert.

Beste legen jeg har hatt!

Hun er veldig direkte, pakker ikke ting inn, rask i vurdering. En veldig dyktig og oppegående lege som jeg har lett lenge etter. Så syns det er veldig kjedelig at hun nå slutter på romsås. Men ønsker henne masse lykke til!!

For 'fersk'

Sitter altfor mye med ryggen til å trykker på pc. Og synes som de har lite tid til å høre på hva man har å si om egen helse..

Hun er "ung " og spørrende : hvem er dette mennesket ??

Men det står igjen litt forming og "herding" , hun er den første av mine fastleger jeg tror på , men vi "slåss" så "busta fyker "
Hun kan bli veldig bra !!

Jeg er 74 år , altså , levet en stund !!!!