Magnus Bakke Archer

Havnegaten 1 4836 Arendal
Tlf: 37 00 34 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Magnus Bakke Archer er en av 40 fastleger i Arendal

Siste vurderinger av Magnus Bakke Archer

Gruer meg til å gå til legen

Jeg gruer meg alltid til å gå til legen. Han er ikke
verre enn andre,men har en holdning som gjør at jeg føler meg liten og betydningsløs.Samtalen varer maks 10 minutter,og da er det stort sett han som gir beskjeder om medisiner etc.Jeg kjenner min kropp best, men likevel skal han fremstå som eksperten som skal ta avgjørelser på mine vegne. Jeg hadde ønsket mer empati, dialog og lytting og mindre monolog. Men det er ikke vits i å skifte lege, for legene er ganske like. Jeg tror de lærer denne autoritære holdningen gjennom sin medisinske utdannelse. Men man er jo avhengig av sin lege når man er syk, og da har jeg lært meg å oppføre meg underdanig slik at legen kan fullføre sin monolog på 10 minutter.Stort sett unngår jeg å oppsøke legen.Jeg skal være veldig syk før jeg går dit
På tross av det vil jeg ikke gi han noen dårlig karakter , han er faktisk bedre en gjennomsnittet, for jeg tror det er systemet og utdannelsen det er noe i veien med og ikke han som person

Lite engasjert

Har hatt han siden han begynte hos Lege gruppen.

Virket hyggelig og engasjert til å begynne med. Ved senere besøk virker han veldig lite engasjert og motivert. Liten forståelse for pasienters individuelle situasjon.

Om du trenger en handlekraftig lege som jobber for pasienten og ikke bøyer seg om det skulle blåse en liten bris, er ikke dette din mann.

Føler meg godt ivaretatt

Føler meg godt ivaretatt, blir tatt godt imot, og han tar seg god tid. Får en følelse av at han virkelig er min fastlege, dvs. at han kjenner meg. Erfarer at han tar riktige avgjørelser, alt i alt bare positive inntrykk.

Ikke imponert

Opplever denne legen som lite engasjert. Har gått til ham i over et år nå med en ganske spesiell medisinsk situasjon som jeg forsøker å få utredet men han leser seg ikke opp og vet ikke hva han skal foreslå. Føles også kald og vanskelig å få tillit til. Har gitt ham et år da jeg følte at det kanskje var det at vi ikke kjente hverandre, men det har ikke hjulpet. Leter etter ny lege nå.

Ok+

Han er veldig hyggelig og sympatisk. Ellers virker det som om han ikke har så mye erfaring. Nesten hver gang jeg har vært hos ham, så blar han opp symptomene mine i en bok eller på en legeside på nettet. Han er dessverre ganske treig på å gi svar på prøver, og han har ikke peiling på hvilke blodprøver som skal tas hvor. Har endt opp flere ganger på sykehuset fordi jeg ikke kunne ta blodprøvene på legekontoret - til tross for at han forsikret meg om at jeg kunne det.
Vil likevel ikke bytte fastlege fordi han er en hyggelig fyr jeg stoler på. Hvis du bare står på ditt og maser litt, så er han relativt god.