Magnus Bakke Archer

Legegruppen Arendal

2006

Tilleggskompetanse

Sjømannslege

Legegruppen Arendal Telefonnummer37 00 34 0037 00 34 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Havnegaten 1 4836 Arendal
Magnus Bakke Archer er en av 40 fastleger i Arendal

Siste vurderinger av Magnus Bakke Archer

Totalinntrykk

Kunnskapsrik og hyggelig. Savner tilbakemeldinger etter utredninger fra sykehus, spesialister. Det kommer ingen svar hvis en ikke etterspør. Hans forgjenger var svært nøye med tilbakemelding hvis en hadde vært på en eller annen undersøkelse. Det gjør ikke Bakke Arche selv når det er noe som er blitt bedt om at fastlegen skal følge opp videre. Jeg etterspør og da blir det handling. Har vurdert å bytte fastlege, men så går tiden.......og når man er frisk igjen........
Står man på selv og etterspør ting, da gjør han det beste han kan for deg.

Det er altfor lang ventetid på telefon til legegruppen og det hender man ikke får kontakt.

Dyktig og nådig

Jeg hadde fått en faktura fra Archer som jeg ikke var klar over at jeg hadde kostet på meg, sa ifra om at jeg syntes dette var dumt, og det endte med at han var nådig.

Dette setter jeg utrolig pris på, og retter dermed på min tidligere omtale.

Han er en mann som er dyktig og hyggelig, men veldig effektiv under dårlig tid. Man må kjempe litt for å få inn tilleggsspørsmål. Dette er noe som derimot er lett å forstå ettersom de ofte går på overtid på legekontoret.

Gruer meg til å gå til legen

Jeg gruer meg alltid til å gå til legen. Han er ikke
verre enn andre,men har en holdning som gjør at jeg føler meg liten og betydningsløs.Samtalen varer maks 10 minutter,og da er det stort sett han som gir beskjeder om medisiner etc.Jeg kjenner min kropp best, men likevel skal han fremstå som eksperten som skal ta avgjørelser på mine vegne. Jeg hadde ønsket mer empati, dialog og lytting og mindre monolog. Men det er ikke vits i å skifte lege, for legene er ganske like. Jeg tror de lærer denne autoritære holdningen gjennom sin medisinske utdannelse. Men man er jo avhengig av sin lege når man er syk, og da har jeg lært meg å oppføre meg underdanig slik at legen kan fullføre sin monolog på 10 minutter.Stort sett unngår jeg å oppsøke legen.Jeg skal være veldig syk før jeg går dit
På tross av det vil jeg ikke gi han noen dårlig karakter , han er faktisk bedre en gjennomsnittet, for jeg tror det er systemet og utdannelsen det er noe i veien med og ikke han som person

Lite engasjert

Har hatt han siden han begynte hos Lege gruppen.

Virket hyggelig og engasjert til å begynne med. Ved senere besøk virker han veldig lite engasjert og motivert. Liten forståelse for pasienters individuelle situasjon.

Om du trenger en handlekraftig lege som jobber for pasienten og ikke bøyer seg om det skulle blåse en liten bris, er ikke dette din mann.

Føler meg godt ivaretatt

Føler meg godt ivaretatt, blir tatt godt imot, og han tar seg god tid. Får en følelse av at han virkelig er min fastlege, dvs. at han kjenner meg. Erfarer at han tar riktige avgjørelser, alt i alt bare positive inntrykk.