Sverre Thomas Abercrombie

Autorisasjon (2013)

Sverre Thomas Abercrombie er en av 73 fastleger i Sandnes

Siste vurderinger av Sverre Thomas Abercrombie

toppers

Beste legen jeg har hatt.
Grundig, Seriøs, flink og ydmyk..
Ikke noe dill dall.

anbefales på det sterkeste

Seriøs og trygg fastlege

Sverre er en trygg fastlege som gjør at jeg føler jeg kan komme med hva enn jeg lurer på uten at det skal bagateliseres eller at noe er kleint. Hanntar meg seriøst og tar hensyn til pasientene sine.

Flink lege, dårlig resepsjon

Sverre har vert fastlegen min i noen år. Han prøver å møte pasientene der de er, han er sympatisk og virker til å oppriktig bry seg om pasientene sine. Desverre er han ikke spesielt tilgjengelig, lang ventetid både for å få time og på legekontoret. Under selve timen er han også tydelig preget av å ha dårlig tid.

Har også vert hos flere av de andre legene på legekontoret, og alle har vert imøtekommende og oppleves kunskapsrike.

Det store problemet er at de har en ekstremt uhøflig resepsjon. De har svært begrenset telefontid, og når du kommer gjennom blir du møtt av irritable og utolmodige mennesker. De vil ofte ikke sette opp time for deg, og tror sjeldent på deg. Vis du har spørsmål virker de provoserte. Når jeg har oppsøkt legen for mageproblemer eller andre intimeproblemer, har resepsjonistene gitt tydelig uttrykk for at de synes det er ekkelt, samtidig som de ikke tar deg på alvor.

Ville igrunn gitt en varm anbefaling til Sverre som fastlege, men en kraftig advarsel mot resepsjonen du må forholde deg til.

Dyktig, effektiv og lyttende

Jeg byttet fastlege for et par år siden og søkte hos ham da jeg hadde lest og hørt gode kommentarer om ham.
Sverre er en veldig dyktig ung lege som kan godt mangle litt erfaring (naturlig på grunn av hans alder) men som kompenserer ved å lytte, lese og stille kritiske spørsmål.
Siden mitt først besøk i 2016 fikk jeg med meg at han ikke liker å bortkaste sin tid og er veldig opptatt at man er direkte og effektiv med timen. Han er opptatt av alle sine pasienter skal ha den tiden de bestilte. Derfor har jeg lært at jeg som pasient må gjøre min oppgave og komme alltid forberedt til timen hans. Dette har bidratt til at vi har bedre dialoger, gode diskusjoner og sammen kommer vi til konklusjoner vi er fornøyd med. Syns at slik skal det være.
Jeg vil anbefale ham bare å ta seg litt mer tid med andre type pasienter som kanskje krever mer tid (det håper jeg han gjør) og som kanskje ikke er så ivrig til å stille forberedt til timen.

Tillitesvekkende og hyggelig

Første legen som jeg føler det går an å føre en grei samtale med og som har gode sosiale antenner. Føler jeg kan fortelle han alt, og at ingenting er pinlig. Han tar seg god tid, kommer med gode råd og tar deg alvorlig Etter å ha vært gjennom en del leger så er han den beste legen jeg har hatt. De øvrige på kontoret er også veldig hyggelige. Anbefales!