Sverre Thomas Abercrombie

Autorisasjon (2013)

Sverre Thomas Abercrombie er en av 73 fastleger i Sandnes

Siste vurderinger av Sverre Thomas Abercrombie

Dårlige undersøkelser

Byttet til han når jeg flyttet til Stavanger. Når jeg hadde mageproblemer (oppkast og diarè) og fortalte han om det så jeg på ansiktet hans at han syntes det jeg fortalte var ekkelt. Han tar aldri noen prøver for å undersøke hva som er galt, men "tipper" at det er dette som er problemet. Bestilte resept på allergimedisin og fikk beskjed om at jeg kunne hente medisinen på apoteket innen to dager. Det har gått over en uke og jeg har fortsatt ikke fått resepten.

I tillegg er det noen i resepsjonen som tar telefonen som ikke tror på deg og tar egne vurderinger om hva som feiler deg og nekter deg time. Dette er for dårlig og jeg har nå byttet lege.

Fornuftig og lyttende

En meget dyktig lege. Svarer på de spørsmål en har på en forståelig måte, og tar de problemer en har på alvor. Nøyaktig og effektiv.

Surrekopp og frekk

Jeg er enda veldig misfornøyd med oppførselen til denne legen, og har kviet meg til å gå til andre på grunn av han. Heldigvis byttet jeg og fikk en fantastisk lege. Sverre rotet bort en veldig viktig prøve som så dagens lys fire mnd senere. Heldigvis var det ikke livstruende, men uten behandling kunne den likevel ha ødelagt mye. Han virker kanskje grei når du møter han, men hvis du går regelmessig til han blir han lei av deg, noe han sa til meg direkte.

Sinker når han stiller diagnose

Tar deg på alvor når du snakker om smerter og hans vurdering når han sender deg til spesialister. Føler du blir tatt på alvor når du snakker og hans vurdering når han skal sende deg videre.

Dyktig og imøtekommende.

Han virker som om han genuint bryr seg om pasientene sine. Han er tydeligvis veldig populær og er derfor lang ventetid på legetime.
Ellers så er han ganske streng når det kommer til utskriving av resepter som smertestillende og medikamenter mot angst. Det virker nesten som om han tror at det bare er russøkende atfetd når jeg fortreller om problemene mine.

Alt i alt meget fornøyd!