Thomas Helvig

Randaberg Medisinske Senter AS
Randabergveien 300 4070 Randaberg
Thomas Helvig er en av 10 fastleger i Randaberg

Siste vurderinger av Thomas Helvig

Lyttende og omsorgsfull, men lite tilgjengelig

Vi likte Thomas godt som lege, men det siste året har vi gått til vikarierende leger da han har vært borte (av årsaker vi ikke kjenner til). Vi vurderer derfor å bytte fordi vi ønsker kontinuitet for barna våre spesielt, og ikke fordi det er noe i veien med vikarene.
Da vi ennå hadde Thomas som vår fastlege opplevde vi ham som svært lyttende, forståelsesfull og at han tok seg god tid til hver pasient. Samtidig var det alltid lang ventetid hos ham og det er ikke alltid like enkelt med små barn.
Vi er derfor samlet sett godt fornøyde, men etterlyser altså mer effektivitet.

lang ventetid og usikker lege

Ble henvist til Helvig etter at min tidligere fastlege døde. Har alle gangene jeg har vært der ventet opp mot en time før jeg fikk komme inn. Fikk beskjed allerede første time at han hadde liten kunnskap om mitt sykdomsbilde. Ærlig, ja, men da burde han sendt meg videre til spesialist som jeg ba om. Alvorlig og byr lite på seg selv. Glad for at jeg nå har skiftet og fått en ny fastlege som virkelig bryr seg.

En av de beste...!

En dyktig lege, tar seg virkelig tid til å lytte til pasienten! Jeg har bodd ulike steder i Norge og han er absolutt den fastlegen jeg har vært mest fornøyd med!!

Raft klinikken har aldri tid

Jeg sliter med å få timer hos disse legene. jeg ble overført til ham da min fastlege ikke lenger praktiserte.

Sykepleierene tar seg ikke tid til å snakke med deg eller setter opp timer som kan passe.

Kommer du inn med noe som haster så er det lett noen ukers ventetid. Thomas var hyggelig de gangene jeg fikk komme inn til ham - men det var et hast å få unna timen.

Jeg har nå byttet fastlege.

Veldig Fornøyd

Veldig fornøyd med Helvig. Han tar den tiden som saken behøver. Setter seg flott inn i problemstillinger. Han er travel, men planlegger dagene godt, slik at det aldri blir lenge å vente. Han er også raskt til å henvise videre hvis an er i tvil om noe, og det får oss pasienter til å føle oss trygge at vi er i gode hender. Den lege som tror han har svarene på alt er en dårlig lege.