Beate Børja Berg

Tlf: 69 26 44 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Beate Børja Berg er en av 7 fastleger i Rygge

Siste vurderinger av Beate Børja Berg

Dyktig lege

Dyktig lege som lytter og tar seg tid til pasienten. Er rask med å henvise til spesialister ved behov. Hun er imøtekommende, hyggelig og empatisk.

En utrolig flink lege

Dette er en lege som jeg har stor tillit til. Det er tydelig at hun vet hva hun gjør. Hun er like flink med psykiske problemer som med fysiske. Psykiske vansker tar hun svært alvorlig og setter av meget god tid til å utrede dette. Jeg har tidligere kviet meg for å dra til legen, men det gjør jeg overhode ikke lenger. Ser frem i mot mange fine legebesøk i fremtiden.

Oppmerksom og dyktig

Kommer raskt I kontakt med henne via helserespons. Har tid. Henviser videre ved behov. Får god oppfølging. Blid og imøtekommende. Som regel kommer jeg inn til avtalt tid, eller innen 10 minutter.

Kald og uten empati

Børja Berg er nok dyktig der det er alvorlige sykdomstilfeller. Men når det kommer til det mellommenneskelig, så er hun kald, krass, viser ikke respekt og har sårende kommenarer. Hun er mer opptatt av å fortelle hvor elendig man er som person, enn å bygge opp pasienten.
Jeg opplevde hennes konsultasjoner svært krenkende og hun gjorde meg ikke godt.

Velg en annen fastlege.....

Alltid forsinket til avtalt time, veldig vanskelig å komme frem på telefonen. Driften av legekontoret virker gammeldags, da hun gjør seg vanskelig tilgjengelig. Veldig begrenset åpningstid.

Som pasient er det alltid jeg som må være "kreativ/løsningsorientert" og foreslå hva dette kan være og hva jeg ønsker av undersøkelser og prøver. Virker som om hun ikke setter seg inn i min situasjon.

Har vært pasient siden hun kjøpte praksisen.

I trygge hender.

Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i de negative komentarene gitt til Dr Beate Berg.
Selvfølgelig må hun stille spørsmål, hvordan skal hun ellers gi en diagnose?
Én sier "pilletriller", en sier det motsatte. Min erfaring er at hun er streng men korrekt og tar hensyn til pasienten.
Jeg brukte mange forskjellige medisiner hos Dr Valen og syntes det var helt på sin plass at Dr Berg som ny fastlege satte seg grundig inn i hele situasjonen og reduserte min medisinbruk kraftig. Selvsagt er ikke populært at en ny fastlege "tar fra" en pasient dens medisiner, men det er faktisk til pasientens beste.
Dr Beate Børja Berg er en DYKTIG LEGE som jeg stoler på. Hun er god til å lytte og ikke redd for å søke ekspertise der den er.
Ingen fastlege er ekspert på alle områder, men det er min mening at Dr Beate Berg som fastlege har god og mer enn tilstrekkelig kompetanse. Også er hun veldig bli og hyggelig som person. Et vennlig smil er aldri feil ;-)

Lege som viser empati.

Har gått til dr Beate B. Berg i drøyt halvannet år nå. I begynnelsen var jeg ganske skeptisk og ufortjent kritisk mot henne.
Etter som jeg har lært dr Berg å kjenne og hun har lært meg å kjenne er jeg IMPONERT av henne.
Hun jobber meget systematisk, organisert og ryddig.
Jeg kan på det STERKESTE ANBEFALE dr Beate B. Berg til alle som har behov for en dyktig lege, hun gjør en MEGET TILFREDSSTILLENDE jobb.
Hilsen en kroniker.

Meget fornøyd

Har alltid blitt godt mottatt og hørt. Grundig utredning og oppfølging, sågar med ekstra telefon hjem om endringer i avtalt behandling på bakgrunn av at hun har diskutert med kolleger.
Ikke opptatt av datamaskin under konsultasjon og svært skjelden å måtte vente mer enn 5 minutter over tiden.

"Det går over av seg selv"

Føler ikke å bli hørt av denne legen. Hun arbeider kun ut i fra blødprøver og målbare faktorer og viser ikke interesse for å lytte til meg som pasient. Oppleves som lite løsningsorientert og uten interesse for menneskelige aspekter. Har ved flere anledninger vist minimal samarbeidsvilje og gitt utrykk for at hun ikke tar meg seriøst. Det hun ikke enkelt kan forklare ønsker hun ikke å bruke tid på. Å være hos denne legen føles som et avhør hvor hun ønsker å presse deg til å si at du kan gå med symptomene for å se om de "går over av seg selv".

Har ved flere anledninger opplevd at jeg må forsøke å være min egen lege og komme med forslag, for så å bli møtt med en tilnærmet frekk og avvisende tone.

Har du symptomer som du ikke kan forklare på egenhånd fraråder jeg denne fastlegen på det sterkeste. Etter å ha fått beskjed om at hun "måtte jobbe", for så å snu seg mot datamaskinen under en konsultasjon, valgte jeg å bytte fastlege.

en av de bedre legene

Tillitsfull, tar seg god tid og fagelig dyktig.Tar seg tid til å lytte. Alle i familien bruker Dr. Berg og er fornøyd

Bryr seg ikke om pasienten

Er utrolig skuffet over denne legen. Hun er dårlig på å følge opp, og bryr seg lite om pasienten. Er til tider direkte frekk også. Savner Valen!

En veldig god lege

Jeg er meget fornøyd med Beate Berg som lege og kjenner overhodet ikke igjen beskrivelsen nedenfor om at hun ikke lytter osv. Hun virker svært engasjert i pasienten sin, lytter, møter deg med et smil og er hun usikker sender hun deg videre for vurderinger av spesialist. Er grundig og tar tester og prøver. Var skeptisk til å måtte bytte lege da dr Valen sluttet, men kunne ikke fått et bedre alternativ. Jeg føler meg meget godt ivaretatt som pasient hos Beate Berg.

Fornøyd

Synes Dr. Berg er flink. Hun lytter, kommer på møter med NAV. Virker oppriktig interessert. Restriktiv ang medisiner noe som er bra. Var skeptisk i beg da jeg måtte bytte lege fordi Valen sluttet.

burde hadd en annen jobb..

det kan virke som hun ikke bryr seg så mye om hva pasienten sier, Og en får følelsen av å sitte i politiavhør når en er på konsultasjon.
Og det kan virke som hun skal helbrede absolutt alt med diverse piller av ymse farge og slag.
Lite fornøyd og anbefales ikke.