Iram Tassadiq

Autorisasjon (2012)

Iram Tassadiq er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Iram Tassadiq

Får aldri sett henne, veldig dårlig vikar

Ville bare fornye p-pille resept jeg hadde fått fra min tidligere fastlege før jeg flyttet. Fikk spørsmål om hvorfor jeg tok den, om ikke jeg skulle få barn snart, om jeg hadde en samboer. Fikk til slutt resept men kun en måned, så måtte jeg komme tilbake for "å sjekke". Sjekket ingenting spurte bare om det går bra med meg. Og så måtte jeg be om å få lov å få resept for mer enn en måned som hun ville gi meg igjen.. Kunne avtalt at jeg ringer om ikke det gikk bra, men så måtte jeg bruke tid og betale en gang til. Ville ikke klaget hvis hun hadde tatt en eneste test, blodtrykk eller hva som helst.
Neste gang ville jeg ta en blodprøve, tok kontakt først, ringet faktisk, men måtte komme inn, sitte og vente, og så få beskjed om at hun ikke kunne ta blodprøven, men at jeg måtte til Fürst - kunne avklart det på telefon og ikke mistet en halv dag på jobb, men nei.
Øvrig personale er i tillegg utrolig uhøflige - svarer ikke på telefon tar ofte 30 min, nekter å gi beskjed til legen at du har ringt osv.

Kun møtt vikar

Umulig å komme gjennom telefonen. Har hatt denne fastlegen i over et år nå, men kun møtt vikaren Sandrine Kanyinda. Flere anledninger hvor jeg har fått utskrevet feil resept/ ikke fått utskrevet resept.

Det er tydelig at legekontoret alltid er underbemannet. Legen koordinerer ikke med sykepleierne, og ender opp med å vente unødvendig lenge fordi det er ingen som har fått beskjed om å skrive ut henvisning/ ta prøver, og legen ber deg om å vente på sykepleier i korridoren.

Utrolig uprofesjonelt, og legen er ofte utilgjengelig. Med mindre man har mulighet til å vente 2-3 mnd på en legetime, så får man kun time dersom det er «akutt» nok.

Har hendt at de fra resepsjonen har bedt meg ta kontakt med legevakten, når det er absolutt ikke en sak for dem.

Alt er på nett

Denne legen gjør alt på nett, fra sjekk til samtaler. Så er alt på nett, slik skal det ikke være. Synes leger skal gjøre en grundig undersøkelse lytte og videresende deg ved behov. Lange ventetider og må alltid bruke en vikar fastlege som jeg heletiden må videresende informasjon som min fastlege allerede har. Det gjør det vanskelig å forholde seg til. Dette er ikke en lege jeg er trygg på fordi hun rett og slett er utilgjengelig 99% av tiden, og om jeg får time er det via video konsultasjon.

Hei, jeg er i foreldrepermisjon og er ikke i jobb. Hverken fysisk eller via nett. Den du har møtt er nok min tilstedeværende vikar. Som også behandler alle inngående meldinger. Viktig derfor å få vedkommendes navn. Blir feil å anklage en som ikke er tilstede :)

Besvart av Iram Tassadiq

Fantastisk fastlege

Iram er forståelsesfull, setter av tid, avfeier ingenting, og er løsningsorientert. Anbefales på det sterkeste.

Overfladisk og uengasjert

Det bør være slik at du går til fastlegen din for å dele dine bekymringer / helseproblemer - og motta støtte på en omsorgsfull og rettidig måte. Det er ikke min erfaring i denne saken. Jeg har følt at denne legen er uinteressert og mangler bekymring - og derfor mangler initiativ - til å støtte helseproblemene vi har forsøkt å ta tak i. Jeg har måttet jage klinikken for avtaler, tester, svar og henvisninger (som aldri skjer). I mellomtiden har helseproblemene fortsatt i over et år uten bekymring eller løsning. Det som er enda verre er at disse helseproblemene ikke er mine egne, men et barns. Jeg skifter nå lege med god samvittighet – nok er nok.