Jan Mangersnes

Lillehammer-legene

• Allmennmedisin
  • Kjevekirurgi og munnhulesykd.
  • Maxillofacial kirurgi

1995

Lillehammer-legene
Nymosvingen 6 2609 Lillehammer
Jan Mangersnes er en av 27 fastleger i Lillehammer

Siste vurderinger av Jan Mangersnes

Han vil helst ha deg ut fortest mulig...

Jeg har hatt denne legen i 4 år og endelig byttet. Han er smilende på overflaten men vil helst bare ha deg ut av kontoret fortest mulig. Jeg har måttet insistere på at han undersøker det ene og det andre, fordi han egentlig bare vil ha deg ut. Jeg har måttet skrive liste for å insistere på forskjellige ting fordi presset han legger på å ville ta alt veldig fort gjør at det er lett å glemme de tingene du ville ta opp. Dermed føler jeg meg ikke sett og ikke tatt på alvor.

Ingen over, ingen vedsiden

Dette er en helt fantastisk lege. Jeg har hatt han i 6-7 år og 4 av de årene har jeg faktisk bodd i Oslo, men jeg har ikke klart å gi han fra meg før nå. Han er legen jeg skulle ønske jeg kunne flytte med meg... Han er effektiv, nøye, hyggelig, empatisk og morsom. Han tar deg seriøst og du føler at du blir hørt og sett til en hver tid. Han er veldig profesjonell og kunnskapsrik. Han er etter min mening faglig sterk og oppdatert.
Det eneste jeg har å utsette på han er at han er en opptatt mann med mange pasienter så man må beregne noe ventetid de dagene det er stor på gang.

Tar meg ikke på alvor

Syns jeg blir behandla veldig dårlig og blir ikke tatt på alvor, virker som om han har mest lyst ha meg ut igjen, før jeg har satt foten inn døra.

Ikke tilstede

Etter 4 legebesøk over en periode på ca. 10 år, møtte jeg aldri min fastlege Jan Mangersnes. Når man er kirurg i tillegg, kan kanskje tiden bli noe knapp.
Jeg har nå byttet fastlege, da jeg egenting ikke hadde noen “fast-lege”, men bare nye vikarer hver gang.

Siste timebestilling, som jeg da avbestilte til fordel for ny fastlege, tilsa at jeg måtte ha ventet i 52 dager for en konsultasjon. Jeg synes 1 måned og 22 dager er vel lenge å vente. Og da antakelig til nok en vikar.

Super bra lege, som gir seg god tid til og lytte behandle.

Jan er en meget flink lege, der du føler deg, bra tatt i mot, bra lyttet til, bra behandlet. En meget faglig dyktig lege.

Troverdig og interessert i pasienten

Han er lett å komme i kontakt med, lytter og kommer med gode spørsmål, forklarer situasjonen. Tar seg tid med pasienten, men dette går desverre ut over fastsatt tid for legetime, og ventetiden kan derfor bli meget lang - fra 2o til 60 min.
Meget hyggelig og blide kontorsøstre.

Veldig fornøyd

Har hatt Mangersnes som fastlege siden han begynte på Lillehammer og er veldig fornøyd med ham. Virker trygg og bestemt i rollen sin som lege. Føler at jeg blir tatt på alvor og at han "ser" meg. Veldig koselig lege med en dose humor i tillegg; den beste fastlegen jeg har hatt!
Kunne kanskje hatt litt bedre tid noen ganger..

Endelig tatt på alvor

Jeg har vært hos mange forskjellige leger opp gjennom årene og det var hos Mangersnes jeg endelig fikk skikkelig hjelp. Han henviste meg til forskjellige spesialister og dette har vært til stor hjelp for meg! Nå er jeg frisk og det vil jeg takke ham for!

I tillegg til å se sine egne begrensinger og dermed henvise til spesialister, er han god å snakke med. Han ser meg og har humor.

Beste lege i Lillehammer

Blir tatt på alvor, nødvendig informasjon, svarer på det jeg spør om. Gir trygghet ved at han gir mulighet til å få komme til spes. behandling dersom det er nødvendig. Er i trygge hender.

Profesjonell

Har et generelt godt intrykk av Mangersnes ettersom han har hjulpet meg når jeg har vært i nødens stund og trengt videre henvisning med tanke på helsa.
Har også tatt meg på alvor når andre leger ikke har gjort det.
Hensynsfull og trivelig, og absolutt profesjonell

Utviser liten respekt for pasienten

Mangersnes kansellerer avtaler i siste liten, viser arroganse og manglende respekt for inngåtte avtaler, og sløsing med pasientes tid.

I særklasse

Hadde gleden av å ha Jan Mangersnes som fastlege da han virket i Bodø.
Betryggende "nerdete", hvis man kan bruke det begrepet, og så trygg på sin faglige integritet at han åpenlyst kunne finne frem støttelitteratur og diskutere problemstillingen med meg som pasient når det var ting som han ikke tok på stående fot.
Ingen forventer at fastlegen har fasitsvaret når man trår over dørstokken.
Den beste feilsøkingen foretar man ofte selv, og JM hørte alltid på hvilken formening jeg formodentlig hadde først.
Av alle legene man har møtt, vil jeg rangere Mangersnes som den som virket mest faglig interessert og nysgjerrig.
Absolutt egenskaper som jeg setter pris på hos en fastlege.

Synes å kjede seg i legerollen

Denne legen framstod som minimalt interessert i både pasient og sitt eget fag. Han gav nærmest inntrykk av å være lei hele legerollen.

Et positivt aspekt er at jeg alltid har fått time på dagen når jeg trenger det.

Tok meg på alvor

Hyggelig, oppmerksom og hjelpsom. Han tok meg på alvor og var god å snakke med. Jeg er veldig overrasket over de to vurderingene som ligger inne. Kanskje han har lest de og endrer seg?

Dårlig erfaring

Sur, grinete og veldig kort og kontant, føler en blir mistrodd. Jeg stilte spørsmål men fikk kun korte svar og han vet lite om min sykdom.

Lite sympatisk lege

Ikke interessert i å høre på pasienten. Føler at man ikke blir trodd, eller tatt på alvor.

Må overtales til å henvise videre til spesialist.

Veldig stressa, føler at han egentlig ikke har tid til deg.