Carl Marcus Riiber

Jernbanegata 12 A 2150 Årnes
Carl Marcus Riiber er en av 14 fastleger i Nes

Siste vurderinger av Carl Marcus Riiber

Dårlig.

Fulgte ikke opp min sykdom med blodprøver osv., tok meg ikke på alvor. Fremsto som hyggelig under første besøk men så ble alt dårligere og dårligere.

Distre, og stresset

En smule stresset og vimste. Leser ikke journalen i forkant av en time. Byttet til han pga avstand, men siden han ikke er interessert i å lese tidl journal men ønsker å starte med blanke ark, har jeg for stor bagasje til at jeg orker det. Så jeg byttet lege igjen. Blir til tider litt frekk og tar ikke enkelte diagnoser seriøst, noe jeg synes blir feil av en lege. Får inntrykk av at han gjerne vil være den som "fant løsningen", men han må også godta at andre har funnet den før han og jobbe ut i fra det. Vi er mennesker, ikke forsøkskaniner.
Men han er flink med barn, og har god kunnskap innen astma og allergi, og ørebarn.
Damene på kontoret er - en røff og tøff, og en lun og rolig. (Gjelder også ved f.eks blodprøver)
Greit å vite hva man går til.

Tar deg ikke på alvor HVIS det er diffust.

Vimsete og glemsk. Som å snakke til det døve øret. Tar ikke ansvar. Snakker om andre temaer og hører ikke på hvorfor pasienten var der i første omgang. Blir nesten jagd ut når tiden er ute. Fikk aldrig tilbakemelding fra spesialist som F.legen sendte henvisning til. Ringte selv til spesialisten men de hadde ikke fått noen henv. deretter ringte tilbake til F.legekont. damene der så at det var reg. "sendt" men mulig brevet ikke postet. Etter to uker IKKE postet!? Byttet lege med engang. Har aldrig fått svar fra spesialisten i etterkant heller. Anbefales på det sterkeste IKKE!

Snill og litt distre

Foruten at han har veldig mye å gjøre er han veldig dyktig, jeg har gått til han i 4-5 år. Jeg har fått god oppflging igjennom diagnostiseringer. Han hennviser hvis man trenger det. og følger som oftest opp på resultatene.

Jordnær og hyggelig lege

Lyttende og jordnær lege. Kan virkelig anbefales. Gode og flinke damer i skranken. Får god hjelp når jeg trenger det, til meg eller barna.