Linda Farstad

Torridal Legekontor

2004

Blir varslet når nye vurderinger blir publisert

Torridal Legekontor
Setesdalsveien 277 4618 Kristiansand S
Linda Farstad er en av 84 fastleger i Kristiansand

Siste vurderinger av Linda Farstad

Oppdatert og tar seg tid

Opplever Linda som en omsorgsfull lege, som ønsker det beste for meg som pasient. Min hovedutfordring er psykisk, og i møte med nav har hun vært en støttespiller. Tar mine bekymringer på alvor, og gjør mine tidligere erfaringer med legestanden til en vond drøm.

Evig venting på tiltak

Velg denne legen om du er veldig glad i åvente på tiltak (det er snakk om flere år!) . Velg denne legen om du har lyst å betale for konsultasjoner som varer under 10 minutter.

Varierende behandling

Jeg har hatt Linda som fastlege i ca 4 år, og har fått grei nok hjelp av henne, men har nå valgt å bytte lege. Inntrykket jeg har av henne er at hun ikke helt har tillit til deg som pasient. Og jeg opplever at hun "vet best".

Ved flere anledninger har hun hatt en litt "ovenpå" holdning, blant annet da jeg hadde vært veldig syk med høy feber og dårlig allmenntilstand i en uke, og jeg selv mente jeg hadde hatt sesonginfluensa, hvor hun så svarte: "Ja forkjølelse kan være vondt". Det er ikke så viktig hva slags sykdom jeg hadde, men det føltes ubehagelig å ikke bli tatt seriøst.

En annen situasjon jeg bet meg merke i var at hun utelot å skrive den faktiske (medisinske) grunnen i henvisningen til spesialist, slik at jeg fremsto som klagete/hysterisk.

Men det skal nevnes at da jeg havnet på sykehus, og trengte oppfølging i ettertid så var hun helt fantastisk. Da fikk jeg veldig god hjelp, gode råd, og følte meg ivaretatt.

Det siste jeg vil fremheve er at det er vanskelig å få time ved Torridal legekontor. Det er lang ventetid, og jeg blir alltid fortalt at de "egentlig ikke har tid, men du får komme til en hastetime". Det føles som man er en byrde når det alltid er den tilbakemeldingen man får. For mitt vedkommende så er akutt sykdom hovedgrunnen til at jeg må til lege, og hvis man f.eks. får halsbetennelse så hjelper det svært lite å måtte vente på time i 2-3 uker.

Blir ikke tatt på alvor

Hun virker kritisk til det meste jeg sier, hun er ofte stresset og irritabel. Føler jeg bruker av tiden hennes og får beskjed og og ta en kopp te og lese en bok, pga min psykiske historikk.

Hun bare jatter med

Å betale 200 kr for 10 minutter er for galt. Hun lytter ikke, hun har vanskelig for å vise forståelse. Jeg forsøkte å ringe omtrent en hel dag fikk kun opptatt signal. Så sendte jeg en melding via legekontoret sin side på 6 kr på kvelden etter en lang dag, der jeg forklarte jeg hadde forsøkt å ringe for å avbestille en time jeg ikke trengte. Vell sendte jeg den meldingen litt sent ca kl 2200 på kvelden, men forklarte at jeg hadde ringt hele dagen tidligere. Hun hører ikke på det jeg sier, jeg må løse tingene selv, det er slik inntrykk jeg får. Og jaggu er det slik jeg har måttet gjøre også. Så her blir det legebytte for meg :)