Bård Asle Jørgensen

Mørkvedsenteret 17 8028 Bodø
Tlf: 75 55 02 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Bård Asle Jørgensen er en av 46 fastleger i Bodø

Siste vurderinger av Bård Asle Jørgensen

Helt okei opplevelse av denne legen

Han tar de prøvene han skal og sammarbeider greit, medisinerer ut fra funn på prøver, da er han veldig nøye (ved fysiske funn) og ber om etterkontroll osv. Følger opp min kroniske sykdom veldig bra (diabetes) med medisinering og veiledning.

Synes at med mer diffuse plager, f.eks smerter i muskler og ledd, er han mer kald og trekker nermest på skuldrene.. Fikk til slutt en henvisning til fysio og snakket ikke mer om det.

Han opptrer høflig, men er kanskje en smule kald/streng, det handler kanskje mer om kjemi enn faglig dyktighet..

Alt i alt har jeg en helt okei opplevelse av denne legen

Imøtekommende og grundig lege.

I dag har vi vært på legevakta og møtt en fantastisk grundig Og imøtekommende lege. Lyttende og imøtekommende overfor både tenåring og mor.

Ikke tatt seriøst

Var til Bård Asle for å høre om mulige behandlinger etter å ha fått påvist en skade ved MR-bilder. Selv om kiropraktor mente jeg trenger behandling, MR-bildene viser det samme og at jeg sitter der med smerter, virker det ikke som han tar meg seriøst. Han virker kald og uinteressert i å hjelpe meg. Som student i Bodø kunne jeg virkelig ønske at jeg kunne beholdt legen jeg hadde der jeg kommer fra. Blir å bytte fastlege.

Svært hjelpsom, legger arbeid i å avklare ting.

Imøtekommende og hyggelig. Viser interesse for å hjelpe og følge opp. Føler meg godt ivaretatt av ham som lege.

Hyggelig lege

Flink lege. Hyggelig og som tar seg til til å høre. Hjalp meg masse med å avklare en kronisk sykdom. Henviste til sykehuset, og fulgte opp sykehuset da de ikke ga tilbakemelding på mine undersøkelser.

Får alltid raskt time. Og fint legekontor.

Veldig bra lege -- uten han ville jeg mest sannsynligvis blitt ufør

Jeg kom til Bård med store problemer med å fungere på jobben. Etter å ha fulgt fantastisk godt opp med prøver, røntgen og MR, sendte han meg videre til spesialist. Bård fulgte veldig godt opp med spesialisten slik at jeg kom fort inn til diagnose. To måneder senere er jeg diagnostisert og får daglig medisinsk behandling. I ettertid har Bård alltid vært lett tilgjengelig når det har vært spørsmål om medisinering, og om hvordan jeg skal tilpasse livet til sykdommen. Han har også hjulpet med å sette sammen et livsstil-program (inkludert trening og kosthold) tilpasset mitt sykdomsforløp.

Dette er en sykdom som har gått uoppdaget gjennom 3-4 fastleger og 2 andre spesialister over flere tiår. Om det ikke var for Bårds vilje til å ta meg seriøst og følge opp, ville jeg sannsynligvis ha endt opp som ufør. Istedet er både jobb- og privatliv bedre enn noen gang før.

Anbefales som fastlege!

Oppleves som arrogant og uinteressert.

Virker veldig lite interessert i pasientene sine og setter seg ikke inn i tidligere sykdomshistorie. Har aldri klart svar på hva som feiler. Opplever han som uvitende og usikker.

Rask lege

Kjapt inn og fort ut, merkelig opplevelse.
Føltes vel som at diagnonsen var pre-defienert.

Dårlig pasientbehandling og lite erfaring \ kunskap

føler meg utforstått og tilsidesatt.
tydelig mangel på kunnskap om både meg og mitt sykdomsbilde.

klarer ikke åpne meg opp å prate ordentlig med denne legen.

fantastisk legekontor med gode ansatte som anbefales.
men kommer til å bytte pga denne fastlegen.

Arrogant og overflatisk

En direkte utrivelig mann som ikke virket interessert i å løse problemene mine overhode. Jeg kom inn med store smerter men ble sendt hjem med beskjed om å ta meg en ibux og roe ned litt ett par dager så ble alt fint.

Legesenteret har siden starten hatt flotte ansatte men der har du virkelig unntaket på regelen. Legesenteret anbefales, men hold dere unna det kontoret det står Jørgensen på.

Dårlig pasientbehandling og tydelig lite erfaring

Føler meg oversett når jeg er der. Fikk beskjed om å skrive ned symptomene mine på et ark, mens han gikk ut av kontoret. Da han kom tilbake sendte han meg rett hjem, uten noe oppfølging.

Selv om problemet mitt hadde rimelig stor alvorlighetsgrad, valgte han å ikke følge opp med veiledning og prøvesvar. Fikk meg til å gå uvitende med smerter i lang lang tid. Det skinner klart igjennom at legen har lite erfaring og dermed muligens en dårligere evne til å ta tak i alvorlige problemstillinger. Legen anbefales absolutt ikke.

Når det kommer til legesenteret så går det raskt å få time, og de ansatte i resepsjonen er hyggelige. Anbefales.