Bård Asle Jørgensen

Autorisasjon (2014)

Bård Asle Jørgensen er en av 58 fastleger i Bodø

Siste vurderinger av Bård Asle Jørgensen

Fornøyd

Er meget fornøyd med Bård. Han tok mine problemer seriøst, og gjorde sånn at jeg fikk rask behandling

Blir i liten grad lyttet til

Jeg opplever at han i liten grad lytter til min beskrivelse av problemet. Han viker lite engasjert i meg og mitt.

Virker uinteressert i å finne ut av problemet

Jeg har vært hos han to ggr når jeg har trengt legehjelp og min fastlege har vært utilgjengelig. Jeg drar aldri til han igjen. Grei, er ikke det, men jeg føler meg ikke trodd (komplekse, usynlige sykdommer som vi driver å finner ut av - lang utredningsprosess). Umulig å få videre henvisning hos denne legen, da momler han bare et eller annet og blir kald. Så jeg får INGENTING ut av timene hos denne mannen. Det er ikke ment personlig, men for meg ble det dobbel bom.

Virker uinteressert og jeg føler meg ikke trodd

Bård virker uinteressert i hva jeg har å si, og hver gang jeg har vært der har jeg sittet igjen med en følelse av å ikke bli trodd. Det virker som han mener jeg som pasient er til bry, og at han vil ha meg ut av kontoret så fort som mulig. Ikke oppleves det som at han tar symptomer jeg beskriver på alvor heller.
Jeg byttet fastlege!

Uempatisk og respektløs

Jeg er student og har derfor måttet bytte faslege, da jeg har flyttet fra hjembyen min. Noe jeg må gjøre igjen, etter å ha møtt Bård.

Denne gangen var min første time hos Bård og jeg hadde bestilt dobbelttime som jeg ikke fikk. Når det er sagt, er dette mest sannsynlig en misforståelse mellom meg og personalet som driver med timebestilling. De virker veldig serviceinstilte ellers.

Det er flere ting som gjør at helhetsinntrykket av denne legen ble svært dårlig.

1. Han var 10 min forsinket (noe som i utgangspunktet går fint, hvis han tar vare på pasientene sine) for så å ikke hilse, enda jeg aldri har hatt han som lege før.

2. Stilte upassende spørsmål og direkte frekke kommentarer på det jeg sa.
Med dette mener jeg blant annet at han spurte om studier (noe jeg syntes er bra for å bli kjent) for så å utrykke at jeg kanskje ikke burde valgt det, uten å kjenne meg på noen måte.
Han spurte om irrelevante personlige ting, jeg svarte, og han kom deretter med negative utsagn om det.

Han kan tenke hva han vil om pasientene, men som lege må man i det minste late som man bryr seg og lytte til dem. Man trenger i hvertfall ikke si negative ting man tenker høyt. Såfremt dette ikke har noe med sykdmsbildet el. å gjøre. Noe det i dette tilfelle ikke hadde.

3. Jeg ba om å fornye en resept for lenge siden via mld, uten svar. På denne legetimen jeg var på nå tok han plutselig opp denne resepten.
Som jo er greit, men han tok det opp bare for å påpeke at han mener den ikke funker.

Når det er sagt har jeg og 1/4 av norges befolkning gått/går på denne medisinen med stor hell. Noe jeg sa til ham.
Han kom ikke noe forslag med en annen medisin eller andre forslag på å bedre problemet.
Min oppfattelse var at han tok det opp bare for å ta det opp.

4. Da jeg tok opp et nytt problem sa han at jeg måtte bestille ny time, før jeg hadde sagt hva problemet var. Jeg nevte til han at jeg hadde bestilt en dobbelttime, men det var han ikke intressert i å høre på.

Bård virker for meg uintressert i pasientene sine, uempatisk og overfor mine problemer virket han lite kompetent.