Håvard Mæland

Autorisasjon (2004)

Håvard Mæland er en av 34 fastleger i Lillehammer

Siste vurderinger av Håvard Mæland

en forståelsesfull og hyggelig lege

jeg føler jeg blir sett og hørt av han. jeg får den hjelpen jeg trenger i forhold til henvisninger og attester.

imøtekommende, trivelig og flink doktor

en ung men meget flink doktor som tydeligvis kan sine saker.
Mæland er meget imøtekommende, rolig og forståelsefull og har kjennskap og erfaring med de fleste saker. Den beste doktoren jeg har hatt.

Empati og forståelse

Sympatisk og ydmyk i møte med pasienten, hadde en følelse av å bli forstått uavhengig av den medisinske problemstillingen. Alltid effektiv og pliktoppfyllende mht. fornyelse av resepter og henvisninger. Sekretærene er også hyggelige og flinke til å prioritere.

God erfaring

Har hatt han som lege et par år og har vært der noen ganger, og erfaringen så langt er han han tar meg på alvor og er lyttende. Jeg har fått to spesialisthenvendelser etter eget ønske, selv om han forsøker å berolige med at han ikke har mistanke om at det er alvorlig. Han er derfor ikke skråsikker og avfeiende, som enkelte andre leger jeg har hatt. Det beroliger meg. Skulle gjerne hatt litt mer tid og blikkontakt, men forstår tidspresset og behovet for å skrive logg under konsultasjonen. Legesekretærene er også flinke og hyggelige.

Godt valg

Rolig, litt stille, lytter og tar seg tid til deg. Tar deg på alvor uansett hva du kommer inn for, og ikke minst - han stoler på at det du sier er sant.