Atif Abbas

Erich Mogensøns vei 38 0594 Oslo
Tlf: 22 64 08 44 – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Atif Abbas er en av 532 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Atif Abbas

Så ikke på meg en eneste gang

Legen så på skjermen da jeg kom inn på legevakten. Han så på skjermen hele tiden mens jeg var inne, og virket totalt uinteressert. Han skrev ut en resept og gav meg på bakgrunn av urinprøve, men jeg fikk aldri vite hva slags funn det ble gjort i prøven eller hva jeg egentlig fikk behandling for. Ubehagelig opplevelse å oppleve å være til bry når man er omtåket av smerter og sårbar, håper jeg slipper å være pasient hos ham igjen.

Jeg står oppført som fastlege på Brobekk Legekontor. Pasienten rapporterer en subjektiv opplevelse fra legevakten som jeg ikke er fast ansatt hos. Pasientene kan ikke velge meg som lege ved legevakten da køsystemet tilfeldig velger lege for pasienten. Det å oppfordre pasientene til å styre unna meg som lege ved legevakten har ingen hensikt da de ikke kan velge dette. Det ser også ut som pasienten innrømmer å ha fått behandling utifra undersøkelse og man må anta at vedkommende har fått rett behandling da grunnlaget for behandling er tilstede utifra prøvesvar. Det andre arbeidsrammer på legevakt hvor man må se 30-40 pasienter i løpet av en vakt for å unngå at pasientene skal vente opp til 6 timer. Dermed blir det korte og målrettede konsultasjoner hvor pasienten ikke kan forvente den dype samtalen. I dagens dataalder foregår både journalskriving og reseptforskrivning på pc så man må forvente at legen stirrer en del på skjermen i tillegg til på pasienten.Uansett er ikke innlegget representativt for min arbeidsmåte på Brobekk Legekontor som jeg er oppført med på legelisten og ber derfor om at det slettes.

Besvart av Atif Abbas

TRYGG OG TILLITSFULL

Har brukt Abbas siden jan 2017. Og desverre vært mye syk helt siden starten. Er veldig fornøyd. Han tar meg veldig alvorlig, startert opp med antibiotika i påvente av svar når cpr er på 140. Er forståelsesfull og hører på meg når jeg prater. Har hjulpet til å skrive flere søknader til både HELFO og henvisninger. Føler meg godt ivaretatt. Og så har vi behagelige og hjelpsomme Linda i resepsjonen som er prikken over i en. Bare så veldig synd at Abbas ska ha ett år permisjon fra august.
Har bare gode or om denne legen.

En meget god lege

Tok meg på alvor og hva jeg som pasient kjente på kroppen. Ser ikke blindt i pasienthåndboka og lytter til deg. En sjeldent god lege! Sender rekvisisjon hvis det trengs. Eneste minuset med dette legekontoret er at det holder stengt to uker på sommeren, men det er no biggie. Tommel opp for Linda, sekritæren! Følte meg godt ivaretatt på Brobekk legekontor. Kort ventetid på timer og i venterommet.

Dyktig og profesjonell!

Solid, effektiv og faglig oppdatert lege, gjør det han skal, og gir gjerne råd utover bestillingen :) Du føler deg absolutt ivaretatt!
Er glad for at man kan bestille time og resepter via nettsiden/app så slipper man å vente i telefon ;)

Dyktig og ansvarsfull lege!

Flink lege som tar seg god tid og gjør grundig undersøkelse. Føler meg ivaretatt hos han da han er lett å prate med og faglig godt oppdatert. Han er flink med både voksne og barn:) Tommelen opp og full score hos oss:)