Syed Zulifqar Haider

Tlf: 21 61 96 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Syed Zulifqar Haider er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Syed Zulifqar Haider

En eksemplarisk fastlege

En meget imøtekommende person og kunnskapsrik mann innen for sitt yrke. Bryr seg meget om sine pasienter og gir en betryggende følelse. Dr Syed bruker tid sammen med deg fremfor å jobbe i full hastverk. Dette gir en god følelse av en person som har stor sympati for din tilstand. Jeg anbefaler Dr Syed for alle som ønsker en dyktig, engasjert og omtenksom fastlege.

Aller tiders lege/mennesker

Utmerket god lege. Han tar seg tid til å lytte til deg og er genuint interessert å hjelpe deg! Kan anbefale ham på det sterkeste!

En åpenbaring av en lege

Jeg fikk et stort behov for å legge inn en meget positiv vurdering etter første møte, spesielt da pasienter med lignende helsetilstand vil ha meget god nytte av denne legen.

Kort forklart har jeg måtte forsørge meg selv siden 13-årsalderen - samfunnets apparater og systemer har sviktet meg totalt. Etter jeg fylte 17 år, har jeg aktivt oppsøkt psykolog, men fikk tverdt imot tildelt sove-preparater og beroligende midler av tidligere fastlege som løsning. Dette primært p.g.a. angst og depresjoner. Medisinene ble hyppigere utdelt, og legen økte kontinuerlig dosering. Det sier seg selv at et avhengighetsforhold og misbrukspotensiale utvikles parallelt.
Det toppet seg da jeg ble utsatt for grov blindvold, som endte med tre kraniebrudd i hodet, de perifere nervene i halve ansiktet ble ødelagt og jeg fikk 50% nedsatt syn. Jeg vil påstå at dette automatisk kvalifiserer til psykologisk/psykiatrisk behandling, noe jeg spesifikt ba om ved flere anledninger, men fikk istedenfor tildelt Xanor som løsning. Helt håpløst og bak mål!

Senere flyttet jeg og byttet fastlege, men også her ble behandlingen så og si det samme som tidligere. Man blir hverken hørt, sett eller forstått, noe som ofte forverrer en allerede vanskelig helsetilstand som min. Føles som: "Rykk tilbake til start" hver gang man gjør et forsøk...

Jeg var så heldig å treffe på doktor Haider da jeg søkte hjelp utenom fastlegeordningen. Møtet varte ca 15 min, og jeg har aldri møtt en mer imøtekommende og human lege gjennom alle mine år som pasient i helsevesenet. Han har en klar og harmonisk formidligsevne, og man får inntrykk av at han virkelig er genuint interessert i å hjelpe deg som menneske. Holdinger som dette burde virkelig verdsettes og hylles i større grad, og jeg føler meg priviligert og heldig etter møte med en slik person.

Nå vurderer jeg på det sterkeste å bytte fastlege til Doktor Haider, selv om avstanden fra mitt hjem til legekontoret hans er uforholdsmessig lang.

Av hele mitt hjerte vil jeg anbefale denne legen, spesielt for pasienter som kjenner seg igjen i min situasjon. Han forandret hele mitt syn på helsevesenet og gav meg nytt håp, som lenge har vært fraværende i mitt tilfelle.

Ønsker at leger/personer som dette forblir i yrket sitt så lenge som mulig og fortsetter det fantastiske arbeidet, de er sterke ressurser i samfunnet som gjennom sitt arbeid gjør verden til et bedre sted.

Dette ble et langt innlegg, men måtte mine ord være til nytte.
Takk for meg!

Hyggelig og hjelpsom

Haider fremstår som resultatorientert. Han er vennlig og imøtekommende overfor sine små pasienter. Som mor til de små pasientene føler jeg at Haider gir dem den hjelpen og oppfølgningen barna trenger.

Det blir noe ventetid, men vi møter alltid en hyggelig lege som tar seg tid til å forklare problemstillingen. Han sender pasientene videre hvis han mener spesialister bør se på dem.

Den dårligste legen jeg har møtt

Han lytter ikke. Sier hva han tror jeg føler, blir korrigert, men sier det samme igjen. Mumler med seg selv mens han sitter på pcen snakker ikke med meg. Alt du spør om får du bare svar "skal vi se.
Lite forståelse for faget.
Man får ikke noe ut av et besøk annet en å kaste bort penger på ingenting.
Har byttet lege, og det er en langt bedre opplevelse.

den beste legen jeg har hatt

Etter 17 år hos en udugelig lege skiftet jeg over til Dr. Haider i 2014. Jeg er kronisk syk og har ikke blitt tatt på alvor før jeg fikk han som lege. Han er flink til å henvise til spesialister, flink til å følge opp meg som pasient. Javisst kan man som andre skriver bli sittende å vente kjempelenge men det går helt greit da han bruker den tiden pasientene trenger enten det er 2 eller 45 minutter. Dette er en mann som glatt hopper over lunsjpausen for å bruke tid på de som trenger det. Han har også brukt google for min skyld men det var ikke for å lese om sykdommen, det var for å vise meg bilder av min sykdomstilstand. Han virker som en mann som brenner for sitt yrke og det skulle vært flere som han. Jeg kommer ikke til å skifte lege og håper han blir her lenge!

Har ingenting i helse og omsorg å gjøre.

+ Får lett time
+ Er flink til å videresende og ta prøver

-Utrolig treg 1-2 timer ventetid pga forsinkelser.
-Bruker google for å finne ut hva pasienten spør om
-Anklager og beskylder pasient, og viser lite forståelse
-Bruker lang tid på å snakke om u-relevante ting
-Viser lite forståelse for faget

Veldig missfornøyd, er i en situasjon der lang utredelese kreves og det er da veldig frustrerende med en lege med disse "kvalitetene"
Frarådes sterkt.

Meget godt fornøyd!

Har vært der 4 ganger, og det eneste negative jeg har å si er at han kanskje ikke tar tidspunktene for timeavtale så nøye. Blir litt venting. Ellers er han veldig hyggelig og ikke en lege med "ovenfra og ned" holdning. Faglig sett synes jeg også han er bra, men man må jo ta hensyn til at han er ganske ung og derfor ikke har så lang erfaring ennå

Lege som ikke holder seg til saken

Fikk ny fastlege etter min gamle gikk over i annet arbeid annet sted. Fikk en ung lege som riktignok hjalp meg med å bytte medisiner. Etter dette snakket han om ting jeg ikke synes hører hjemme på et legekontor.

Ikke særlig fornøyd

Han virket usikker, og tok seg veldig god tid til å fortelle meg masse ting som jeg ikke hadde noen interesse av å vite, og som han selv heller ikke hadde gode kunnskaper om. Han søkte opp på Google, og brukte masse tid på dette, selv om han var 45 minutter forsinket.

Skuffende

Jeg har kun vært på en kontroll (svangerskapskontroll) hos han, og det blir også den siste. Det virket som om han ikke visste hva han skulle gjøre, og jeg måtte selv be han om å sjekke deler av det man vanligvis sjekker ved en ordinær svangerskapskontroll. Han førte ikke inn alle feltene på helsekortet, og spurte meg ikke ett eneste spørsmål om hvordan formen min var eller om det var noe jeg lurte på.
Han virket uprofesjonell, og langt fra betryggende for en høygravid pasient.