Syed Zulifqar Haider

Tlf: 21 61 96 00 – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Syed Zulifqar Haider er en av 532 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Syed Zulifqar Haider

Veldig fornøyd

Har vært hos han 4 ganger, alltid engasjert og veldig opptatt av sitt yrke. Første gang jeg var hos han fikk jeg time klokken 0900 sa ifra at jeg liker ikke å møtte opp så tidlig, etter det har jeg altid fått time sent på formiddag. Bare positive opplevelser fra denne legen, og man trenger det når man føler seg syk og nede.

Forståelsesfull lege

Aldri møtt en bedre lege. Man blir virkelig tatt på alvor. Han ringer og kjefter på både NAV og spesialisthelsetjenesten om det trengs hvis man ikke får hjelp i systemet. Han tilhører de få som virkelig brenner for sitt yrke. Anbefaler denne legen til kronisk syke da man blir møtt med en unik forståelse og respekt.

En eksemplarisk fastlege

En meget imøtekommende person og kunnskapsrik mann innen for sitt yrke. Bryr seg meget om sine pasienter og gir en betryggende følelse. Dr Syed bruker tid sammen med deg fremfor å jobbe i full hastverk. Dette gir en god følelse av en person som har stor sympati for din tilstand. Jeg anbefaler Dr Syed for alle som ønsker en dyktig, engasjert og omtenksom fastlege.

Aller tiders lege/mennesker

Utmerket god lege. Han tar seg tid til å lytte til deg og er genuint interessert å hjelpe deg! Kan anbefale ham på det sterkeste!

En åpenbaring av en lege

Jeg fikk et stort behov for å legge inn en meget positiv vurdering etter første møte, spesielt da pasienter med lignende helsetilstand vil ha meget god nytte av denne legen.

Kort forklart har jeg måtte forsørge meg selv siden 13-årsalderen - samfunnets apparater og systemer har sviktet meg totalt. Etter jeg fylte 17 år, har jeg aktivt oppsøkt psykolog, men fikk tverdt imot tildelt sove-preparater og beroligende midler av tidligere fastlege som løsning. Dette primært p.g.a. angst og depresjoner. Medisinene ble hyppigere utdelt, og legen økte kontinuerlig dosering. Det sier seg selv at et avhengighetsforhold og misbrukspotensiale utvikles parallelt.
Det toppet seg da jeg ble utsatt for grov blindvold, som endte med tre kraniebrudd i hodet, de perifere nervene i halve ansiktet ble ødelagt og jeg fikk 50% nedsatt syn. Jeg vil påstå at dette automatisk kvalifiserer til psykologisk/psykiatrisk behandling, noe jeg spesifikt ba om ved flere anledninger, men fikk istedenfor tildelt Xanor som løsning. Helt håpløst og bak mål!

Senere flyttet jeg og byttet fastlege, men også her ble behandlingen så og si det samme som tidligere. Man blir hverken hørt, sett eller forstått, noe som ofte forverrer en allerede vanskelig helsetilstand som min. Føles som: "Rykk tilbake til start" hver gang man gjør et forsøk...

Jeg var så heldig å treffe på doktor Haider da jeg søkte hjelp utenom fastlegeordningen. Møtet varte ca 15 min, og jeg har aldri møtt en mer imøtekommende og human lege gjennom alle mine år som pasient i helsevesenet. Han har en klar og harmonisk formidligsevne, og man får inntrykk av at han virkelig er genuint interessert i å hjelpe deg som menneske. Holdinger som dette burde virkelig verdsettes og hylles i større grad, og jeg føler meg priviligert og heldig etter møte med en slik person.

Nå vurderer jeg på det sterkeste å bytte fastlege til Doktor Haider, selv om avstanden fra mitt hjem til legekontoret hans er uforholdsmessig lang.

Av hele mitt hjerte vil jeg anbefale denne legen, spesielt for pasienter som kjenner seg igjen i min situasjon. Han forandret hele mitt syn på helsevesenet og gav meg nytt håp, som lenge har vært fraværende i mitt tilfelle.

Ønsker at leger/personer som dette forblir i yrket sitt så lenge som mulig og fortsetter det fantastiske arbeidet, de er sterke ressurser i samfunnet som gjennom sitt arbeid gjør verden til et bedre sted.

Dette ble et langt innlegg, men måtte mine ord være til nytte.
Takk for meg!