Shahid Javaid

Autorisasjon (2010)

Shahid Javaid er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Shahid Javaid

Faglig dyktig og nøyaktig lege

Dr Javaid er en super bra fastlege. Han er forståelsesfull, tar seg tid til deg och er empatisk. Føler meg alltid trygt hos honom. Sekretærene på Ensjøbyen medisinske senter er alltid trevliga och gir god service. Har du med dig barn så er dom ekstra snälla. Med vänlig hälsning, [Navn fjernet av moderator]

Lite tilgjengelig

Lite tilgjengelig, vanskelig å få ringt til legekontoret. Virker som legen er mer opptatt av å ha fulle pasientlister fremfor å følge opp pasienter grundig. Når det i tillegg er over 1 måned til neste ledig time blir dette meget useriøs.

Flink men lite tilgjengelig

I begynnelsen var jeg utrolig fornøyd med ham som fastlege og fikk alltid den hjelpen jeg trengte. Dessuten var legesenteret en hyggelig og organisatorisk plass. Dessverre var han fraværende en lengre periode,og jeg måtte ha vikarer. Nå siden han er tilbake er opplevelsen av ham og senteret annerledes. Det er vanskelig å komme frem på telefon, og mange ganger har jeg blitt sittende lenge å vente på ham. Når han endelig er ferdig har jeg følt meg stresset igjennom timen og ikke fått den tiden jeg trengt for å forklare situasjonen.
Kan dessverre ikke anbefales lenger

Beste legen jeg noensinne har hatt!

Jeg ser jo på listen at meningene er veldig delte, og jeg tror dette dreier seg om noe så enkelt som personkjemi. Jeg har hatt GRUFULLE leger som jeg blir uvel av å tenke på, men som andre har vært fornøyde med. Og vi vet at mange av dagens legepasienter er håpløse hypokondere som legger unødvendig beslag på legene, og de har drevet med selvdiagnostisering og forventer at legen skal følge dem opp på alt de krever... Kanskje det er slike som klager?
Personlig kan jeg ikke begripe at det er mulig å klage på Shahid, jeg forventa bare å se 5-stjernere når jeg kom inn her.
Det eneste som er galt med Shahid er at han er en del av den norske fastlegeordningen. Det er begrenset tilgjengelighet og lang ventetid - men det kan man vel ikke klandre ham (!) for.
Jeg mistenker også at mange av klagerne er "godt voksne" som er vant til et Norge som leverte en helt annen kvalitet på helsevesenet - hvor man kjente legen personlig og de kom gjerne hjem og befolkningen ikke oppsøkte lege for den minste ting og dermed skapte lange ventetider.

Shahid er den beste legen jeg har hatt, og et nydelig empatisk menneske. Han har aldri (!) ringt for sent (bruker ikke telefon så ofte, men så at noen andre hadde klagd på dette), han gir seg ikke før han har undersøkt alt som er mulig (til tross for at jeg er litt gammeldags og sier "neida men det gir seg nok med noen dager/uker"), han er forberedt og stiller relevante spørsmål (noen virker jo som om de aldri har sett deg før, til tross for at man har vært der ørten ganger).

Jeg bor faktisk flere mil unna, men velger å tviholde på Shahid sålenge han praktiserer - så får det være med bompenger og passeringer og dritt, han er verdt det.

Veldig dårlig fastlege

Har hatt cøliaki. Gikk ned 40 kilo på et halvt år, og fikk aldri hjelpen jeg trengte. Shahid er ALDRI til stede, og du får alltid kun vikariat. Han egner seg ikke som lege, og burde heller gjøre noe annet om han ikke klarer å følge opp kundebasen sin. Siste gangen fikk jeg beskjed av vikaren hans at han ikke ville ta blodprøver av meg, fordi han mente det tok fra skattepengene til staten. I tillegg måtte jeg gå ned 40 kilo, og brytes ned psykisk og fysisk før de tok meg seriøst.

Anbefaler ingen å gå hit dessverre.